شناسه خبر : 8004 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

٣٥‌درصد تولد کودکان استثنایی حاصل ازدواج‌های فامیلی‌

35 درصد تولد کودکان استثنایی حاصل ازدواج‌های فامیلی‌
نوشت: مجید قدمی رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور و معاون وزیر آموزش ‌و پرورش اعلام کرد: پیشگیری از تولد کودکان استثنایی و جلوگیری از آن بر عهده دستگاه‌های دیگر ازجمله وزارت بهداشت و بهزیستی است و با توجه به رشد علم، دلایل بیش از ٩٠‌ درصد معلولیت‌ها مشخص شده است و آموزش در این زمینه به زوجین بیشتر احساس می‌شود... تولد بیش از ٣٥‌ درصد کودکان استثنایی، حاصل ازدواج‌های فامیلی درجه یک (مثل دخترعمو پسرعمو) است. اگر مشکلی وجود داشته باشد، انتقال از ژن پدر به نوزاد به سرعت انجام می‌گیرد... آمار حاکی از آن است که استان‌هایی که ازدواج فامیلی در آنها بالاتر رفته، معلولیت‌ها هم در آن استان بیشتر شده است که البته ما اینها را اعلام عمومی نمی‌کنیم.

طرح صیانت از باغات در شورا خاک می‌خورد
نوشت: محمد حقانی، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران از بررسی طرح صیانت از باغات پایتخت در شورای شهر خبر داد. او در مورد سرانجام طرح صیانت از باغات شهر تهران که توسط کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهیه شده بود، گفت: حدود چهارماه‌ونیم است که این طرح درکشوی هیات‌‌رئیسه شورا خاک می‌خورد. او با بیان اینکه این طرح در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در حوزه حفاظت از محیط‌زیست تدوین شده است، به ایسنا گفت: در این طرح مشخص شده که وظیفه شناسایی باغات، جزو وظایف شهرداری نیست بلکه جزو اقدامات شورای شهر است و شورا باید این مهم را انجام دهد. در این طرح برای باغات، پهنه‌های مختلف با شاخص‌های متفاوت ساخت‌وساز درنظر گرفته شده است.

تب تبانی در تبریز
نوشت: هنوز از دستگیری یک عضو شورای شهر تبریز به اتهام دریافت رشوه کلان و تبانی نگذشته بود که تایید بازداشت دومین و سومین عضو شورای شهر تبریز به اتهام تبانی و فساد مالی، وجهه شورای شهر تبریز را بیش از پیش خدشه‌دار کرد. (ح. ش) عضوی است که نیمه فروردین‌ماه سعید شبستری، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خبر بازداشتش را تایید کرد... گفته می‌شود ابعاد تخلف به حدی است که بازرس تام‌الاختیاری از سوی سازمان بازرسی کل کشور انتخاب شده است که به صورت ویژه به این تخلفات رسیدگی کند. براساس اخباری از منابع موثق (ع. ع) یکی از مسوولان شهرداری تبریز نیز در رابطه با این پرونده چند روز را در بازداشت به سر ‌برده است.

پلمب١٣٢٠ مکان عمومی متخلف در نوروز
نوشت: «علیرضا جمشیدی»، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد در روزهای نوروز، ١٦ رستوران در جاده چالوس ازسوی سازمان تعزیرات حکومتی پلمب شدند و در این مدت ٣٠‌ هزار و ٨٠٠ بازرسی مشترک صورت گرفت که نسبت به‌ سال 94، ١٣٩‌درصد افزایش داشته است. بازرسی‌ها عمدتاً مربوط به حوزه خدمات و کالای صنفی و غیرصنفی، قاچاق کالا و ارز و تخلفات بهداشتی بودند. در ایام نوروز متخلفان ٧٣٦‌ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند. در این مدت هشت تن مرغ فاسد در تهران کشف شد. «رضا غلامی» رئیس ستاد سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت هم از ٥٠٠‌ هزار بازرسی بهداشتی در نوروز و تعطیلی موقت ١٣٢٠ مکان‌های متخلف در این مدت خبر داد... تعداد اماکن عمومی بازدید شده نیز ٤٩١‌ هزار و ٣٦٥ مورد بوده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها