شناسه خبر : 6621 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده‌ روزنامه‌ها

از قرار معلوم مساله مربیان منشوری‌ شهرت جهانی یافته و فیفا هم نسبت به این مساله حساس شده است.

صادق زیبا‌کلام: همیشه دوست دارم ایران ببازد!
در آخرین شماره خود مصاحبه‌ای جالب انجام داده است با صادق زیباکلام و از زبان او نوشته: «فوتبال را دنبال نمی‌کنم ولی همیشه دوست دارم ایران ببازد! چون ما ایرانی‌ها یکی از عقب‌ماندگی‌هایمان این است که وقتی تیم ایران می‌برد، واقعاً دچار احساسات فاشیستی می‌شویم. من مقاله‌ای نوشتم که چرا دوست دارم ایران ببازد. در فیس‌بوک خیلی‌ها به من فحش دادند که خاک برسرت، بی‌وطن، وطن‌فروش و... گذشت. شبی که از آرژانتین یک گل خوردیم و ملت آمدند در خیابان و بوق و شادی راه انداختند، تلویزیون یک آهنگ پیروزی گذاشت و دقیقاً همان چیزی بود که من دو سه هفته قبلش در مقاله نوشته بودم.»

حامی مالی فدراسیون فوتبال را تهدید کرد
نوشت: سفر تیم ملی به پرتغال و برگزاری اردو در این کشور حاشیه‌هایی هم داشت. یکی از این حواشی جذب اسپانسر از سوی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بود! ظاهراً سرمربی تیم ملی با پرتغال ایرلاین مذاکراتی داشت و موافقت این شرکت هواپیمایی را برای اسپانسر شدن در اردوی پرتغال جذب کرده بود. همین مساله باعث ناراحتی و عصبانیت شرکت فناپ حامی مالی قانونی فدراسیون فوتبال شده است. این حامی مالی اعلام کرده در صورت تکرار چنین اتفاقی از حمایت فدراسیون فوتبال دست می‌کشد و دیگر حامی مالی فدراسیون نخواهد بود. به هر حال حامی مالی فدراسیون حق دارد از رفتار آماتور‌گونه تیم ملی و فدراسیون بابت جذب اسپانسر گلایه‌مند باشد. بعید است در هیچ کجای دنیا سرمربی تیم ملی برای تیمش حامی مالی پیدا کند.

فیفا در پی معرفی مربیان منشوری فوتبال
نوشت: از قرار معلوم مساله مربیان منشوری‌ شهرت جهانی یافته و فیفا هم نسبت به این مساله حساس شده است. فدراسیون جهانی فوتبال در نامه‌ای رسمی از فدراسیون فوتبال کشورهای عضو خواسته نام مربیان باسابقه فعالیت‌های منشوری را به این نهاد ارائه کند. البته ماهیت کلمه «منشوری» از نگاه فیفا و فدراسیون فوتبال ایران کمی تفاوت دارد و فقط مسائل اخلاقی را شامل نمی‌شود. فدراسیون جهانی فوتبال بازه گسترده‌تری مانند تبانی، دوپینگ، گرفتن رشوه و حتی ماجرای بازیکنان سرباز و همچنین تخلفات اساسنامه‌ای را در لیست اتفاقات و مربیان منشوری می‌داند و کمتر به حوزه شخصی افراد می‌پردازد. در پایان بد نیست بدانید که فیفا تصمیم دارد محرومیت‌های جدیدی برای افراد منشوری در نظر بگیرد.

یک تبانی آشکار دیگر در فوتبال ایران
نوشت: فوتبال ایران در رده‌های پایه و در سطح استانی با تبانی‌های زیاد و آشکاری همراه است که تا قبل از رسانه‌ای شدن به آن رسیدگی نمی‌شود. اخیراً مسابقاتی در سطح جوانان برگزار شده و یک تیم شهرستانی که به خاطر باخت‌های سنگین در قعر جدول قرار داشته، برای بقا در لیگ نیاز به یک پیروزی پرگل در بازی آخر داشت. این تیم شمالی برای بقا باید در بازی پایانی با تفاضل 56 گل به پیروزی می‌رسید و در این بازی توانست حریف خود را 58 بر یک شکست دهد! ازآن‌دست اتفاقاتی که تنها در ایران رخ می‌دهد و بعید است در دیگر نقاط دنیا نمونه آن را مشاهده کنید. حالا باید منتظر رسیدگی کمیته انضباطی به این ماجرا باشیم و ببینیم آیا عزمی جدی برای برخورد با این نتیجه عجیب وجود دارد یا خیر؟

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها