شناسه خبر : 3442 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

سینمای ایران قربانی جام‌جهانی

از افطار تا سحر بلیت سینما نیم‌بها شد

بلیت سینماها در ماه رمضان پس از افطار به صورت نیم‌بها به فروش می‌رسد. غلام‌رضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات جلسات امروز دوم تیرماه این شورا بیان کرد: قرار بر این است که طرح ویژه ماه مبارک رمضان با نیم‌بها شدن بلیت‌ها پس از افطار اجرا شود.

بلیت سینماها در ماه رمضان پس از افطار به صورت نیم‌بها به فروش می‌رسد. غلام‌رضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات جلسات امروز دوم تیرماه این شورا بیان کرد: قرار بر این است که طرح ویژه ماه مبارک رمضان با نیم‌بها شدن بلیت‌ها پس از افطار اجرا شود. همچنین برای تنوع آثار اکران‌شده در سینماها در روزهای ماه مبارک رمضان قرار شده است که پس از خاتمه سانس موظف، سینماها فیلم دیگری را اکران کنند. در این طرح فقط فیلم‌هایی اجازه اکران دارند که پروانه نمایش داشته باشند و ترجیح با فیلم‌های سال 93 است. فرجی همچنین درباره دیگر مصوبات شورای صنفی نمایش گفت: از چهارم تیرماه فیلم «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران در گروه سینمایی «قدس» اکران و از همین تاریخ فیلم «برف» هم در گروه آفریقا جایگزین فیلم «پنج ستاره» می‌شود. فیلم سینمایی «برف» ساخته مهدی رحمانی پس از حضور در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر قرار است که اوایل تابستان 93 به روی پرده سینماهای کشور برود. «برف» که سومین فیلم سینمایی مهدی رحمانی به شمار می‌آید، شرح حال یک روز از زندگی خانواده‌ای شهری است که درگیر مراسم خواستگاری دخترشان هستند. «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران در سی‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت. عطاران در این فیلم هم در مقام کارگردان است و هم در نقش یک عاشق سینما بازی می‌کند. بخش اعظم این فیلم در ایام جشنواره فیلم کن 2013 فرانسه تصویربرداری شده است. این فیلم دومین ساخته بلند سینمایی رضا عطاران در مقام کارگردان است. هم‌اکنون نیز احمد احمدی تهیه‌کننده این اثر به نمایندگی از عوامل فیلم و عطاران برای حضور «رد کارپت» در بازار بین‌المللی جشنواره کن حضور دارد.
اما همزمان با جام‌جهانی حال و روز سینماهای ایران چندان خوب نیست، جدای از این هم ماه خرداد به دلیل همزمانی با فصل امتحان‌ها همیشه روزهای بی‌رونقی برای سینمای ایران است. فیلم سینمایی «پنج ستاره» ساخته مهشید افشار‌زاده با نزدیک شدن به مرز یک میلیارد فروش در فهرست پنج فیلم میلیاردی اکران بهار قرار گرفت. فیلم سینمایی «متروپل» ساخته مسعود کیمیایی تا پایان خردادماه به فروش 480 میلیون تومانی دست یافت. امیر قطبی از موسسه پخش فیلمیران فروش فیلم سینمایی «متروپل» را در تهران 320 میلیون تومان و در شهرستان 160 میلیون تومان اعلام کرد. آخرین ساخته مسعود کیمیایی با در اختیار داشتن 37 سینما در کشور و به سرگروهی سینما قدس توانسته به این فروش دست پیدا کند. همچنین «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» ساخته روح‌الله حجازی توانسته 500 میلیون تومان گیشه را به خود اختصاص دهد. این فیلم با در اختیار داشتن 21 سینما در کشور به این فروش دست یافته است. «50 قدم آخر» کیومرث پوراحمد نیز در گیشه با کم‌اقبالی روبه‌رو است و با در اختیار داشتن 17 سالن سینما در کشور به فروش 60 میلیون‌تومانی رسیده است. سعید خانی از دفتر پخش نسیم‌صبا فروش «50 قدم آخر» در تهران را 44 میلیون تومان و شهرستان را 16 میلیون تومان اعلام کرد. سینماداران ایرانی برای جبران کسادی سینماها در ایام جام جهانی پیشنهاد کرده بودند سینماها برنامه پخش فوتبال را امسال هم برگزار کنند، چهار سال پیش برای اولین‌بار سینماهای ایران فوتبال را روی پرده سینماها پخش کردند که با استقبال گسترده‌ای رو‌به‌رو شد، اما امسال نیروی انتظامی و اداره اماکن تنها به شرط پخش فوتبال در سالن‌های جداگانه برای زنان و مردان اجازه پخش فوتبال در سینماها را می‌دادند، اما با طرح جداسازی زنان و مردان احتمالاً خانواده‌ها عطای تماشای فوتبال را به لقایش می‌بخشیدند و ترجیح می‌دادند در خانه‌هایشان فوتبال تماشا کنند و به همین دلیل اکران فوتبال در سینماها منتفی شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها