شناسه خبر : 19779 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

فروش ۵۰۰ میلیون دلاری انیمیشن شریر

آنجلینا جولی زیبای خفته سینما شد

فروش فیلم «شریر» از مرز ۵۰۰ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی عبور کرد و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم کارنامه آنجلینا جولی شد.

فروش فیلم «شریر» از مرز 500 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی عبور کرد و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم کارنامه آنجلینا جولی شد.
شریر بازسازی انیمیشن زیبای خفته کمپانی والت دیزنی است. انیمیشنی که با بودجه 180 میلیون دلاری ساخته شده است و به گفته بسیاری از منتقدان قرار نیست مخاطبش کودکان باشند.
شریر داستان زنی خوش‌قلب است که برای محافظت از قلمرو خود،‌ جانش را فدا می‌کند. اما به واسطه یک خیانت قلب پاکش به سنگ تبدیل می‌شود و حالا که قلبی از سنگ دارد نوزاد تازه متولد‌شده پادشاه را طلسمی ابدی می‌کند. پیش از این پرفروش‌ترین فیلمی که آنجلینا جولی در آن بازی کرده بود، «آقا و خانم اسمیت» بود که در سال 2005، 478 میلیون دلار فروش کرده بود. در آخر هفته گذشته این فیلم 7/44 میلیون دلار دیگر از 54 بازار خارجی دیگر، از جمله 3/20 میلیون دلار در چین کسب کرد و میزان فروش جهانی‌اش را به 6/521 میلیون دلار رساند.
بزرگ‌ترین بازارهای بین‌المللی فیلم «شریر» کشورهای مکزیک، روسیه، بریتانیا و برزیل هستند. این فیلم هنوز در ژاپن اکران نشده است و روز چهارم ماه جولای (13 تیر) در این کشور اکران خواهد شد.اما در کنار روزهای پررونق «شریر» سینماهای آمریکا با نمایش کمدی‌ها و اکشن‌های علمی- تخیلی روزهای پررونقی را سپری می‌کنند، کمدی «خیابان 22 جامپ» توانست در هفته آغازین حضورش 60 میلیون دلار درآمد داشته باشد. هزینه تولید «خیابان 22 جامپ»60 میلیون دلار بوده است و این فروش پیروزی برای کمپانی سونی و ام‌جی‌ام به حساب می‌آید. این فیلم همچنین 65 درصد بیشتر از قسمت اول (3/36 میلیون دلار) خود که در سال 2012 اکران شد، توانست بفروشد. انیمیشن «چطور اژدهای خود را تربیت کنید 2» هم با 50 میلیون دلار درآمد شروع خوبی را در سینماها داشته است، اولین قسمت این انیمیشن در سال 2010 اکران شده بود و در هفته اول اکران آن سال تنها 36 میلیون دلار درآمد داشت. این انیمیشن جدای از آمریکا در 25 کشور دیگر هم اکران شده است. فیلم علمی -تخیلی «لبه فردا» با بازی تام کروز و امیلی بلانت با فروش 2/16 میلیون دلار این هفته در جایگاه چهارم جدول پرفروش‌ترین‌های آمریکا قرار گرفت. تام کروز که در بیرون از مرزهای آمریکا محبوبیت بیشتری دارد، این بار هم با حضورش در این فیلم سبب شد فروش جهانی لبه فردا بسیار بهتر از داخل آمریکا باشد. این هفته مجموع فروش این اثر در آمریکا به 181 میلیون دلار رسید و در سطح جهانی 6/237 میلیون دلار به دست آورده است. همچنین «گودزیلا» نیز در خارج از آمریکا از مرز 400 میلیون دلار گذشت و در پایان یکشنبه با مجموع 6/429 میلیون دلار که 3/248 میلیون آن سهم بخش بین‌الملل است، هفته پنجم خود را پشت سر گذاشت و در مکان هفتم جدول قرار گرفت.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها