شناسه خبر : 18516 لینک کوتاه

هفته ای که گذشت

مدیر اجرایی گوگل، اریک اشمیت، در نظر دارد بخش اعظمی از سهام خود را به فروش بگذارد.

جمعه 20 بهمن‌ / 8 فوریه
مدیر اجرایی گوگل، اریک اشمیت، در نظر دارد بخش اعظمی از سهام خود را به فروش بگذارد. وی قصد دارد 2/3 میلیون از سهام خود را، به ارزش 5/2 میلیارد دلار بفروشد. با این کار، 4/4 میلیون سهم برای وی باقی می‌ماند و تاثیر رای وی به پنج درصد کاهش پیدا می‌کند. سی‌ان‌ان مانی در این روز گزارش کرد سرعت افزایش نرخ تورم در چین با آغاز سال جدید کاهش پیدا کرده است. اداره ملی آمار چین اعلام کرد مصرف‌کنندگان چینی در ماه ژانویه برای کالاها و خدمات مورد نیازشان، نسبت به سال قبل آن، دو درصد بیشتر پرداخت می‌کردند. این رقم اندکی از 5/2 درصد در ماه دسامبر پایین‌تر است. به گزارش رویترز، رهبران اروپایی بر روی روز جمعه برای پیش بردن یک عهدنامه تجارت آزاد با ایالات متحده توافق کردند. اعضای اتحادیه اروپا با این توافق، تصمیم نهایی را بر عهده کاخ سفید گذاشتند که با این عهدنامه تجاری که نیمی از محصولات اقتصادی جهان را شامل می‌شود،‌ موافقت کنند یا نه.

شنبه 21 بهمن‌ / 9 فوریه
دلار کانادا در این روز به پایین‌ترین سطح خود در فوریه رسید. کاهش غیرمنتظره نرخ اشتغال نیز بر نگرانی‌های موجود درباره یازدهمین اقتصاد جهان افزود. آرون فنل، آینده‌پژوه فعال در بانکی در تورنتو گفت داده‌های مربوط به مشاغل نشان داد ما در شرایط بحرانی‌تری نسبت به آنچه فکر می‌کردیم هستیم. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، نخست‌وزیر تونس حمدی جبلی گفته است اگر تلاش‌هایش برای تشکیل یک دولت تکنوکراتیک شکست بخورد، استعفا خواهد داد. وی این گفته را در حالی ابراز کرد که ناآرامی‌هایی در واکنش به ترور رهبر اپوزیسیون از سوی مردم رخ داده است. بلومبرگ در گزارشی دیگر درباره جهان عرب،‌ خبر داد رئیس‌جمهور سوریه، بشار اسد در این روز وزرای نفت و دارایی را تغییر داده است. اسد،‌ سلیمان عباس را به عنوان وزیر نفت و منابع معدنی و اسماعیل اسماعیل را به عنوان وزیر دارایی منصوب کرده است. گفته می‌شود این تغییرات به سبب بحرانی شدن وضعیت اقتصادی کشور در اثر جنگ داخلی بوده است.

یکشنبه 22 بهمن‌/ 10 فوریه
هفته گذشته،‌ شاخص بورس ژاپن، نیکی، به بالاترین حد خود در چهار سال اخیر رسید. این بالاترین رشدی است که برای شاخص بورس ژاپن تصور می‌شد. این رشد منجر به شکل‌گیری موجی از خوش‌بینی‌ها نسبت به برنامه‌های شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن شد. وزیر دارایی هنگ‌کنگ، جان تسانگ در وبلاگ خود نوشت به نظر می‌رسد اقتصاد هنگ‌کنگ در سال 2013 بهتر عمل کند. تسانگ نوشت با ثبات یافتن بازارهای اروپا و آمریکا، رشد اقتصادی هنگ‌کنگ در حال سرعت گرفتن است. وی در این یادداشت بر لزوم اقدامات بیشتر برای ارتقای وضعیت طبقه متوسط، به ویژه جوانان، تاکید کرد. به گزارش بلومبرگ،‌ وزیر محیط زیست انگلستان، اوون پترسون اعلام کرد قرار دادن گوشت اسب در بسته‌بندی‌ها کاری غیر‌قانونی است. مصاحبه بی‌بی‌سی با پترسون به دنبال پیدا شدن تکه‌های گوشت اسب در بسته‌بندی‌های شرکت فرانسوی کومیژل انجام شد.

دوشنبه 23 بهمن / 11 فوریه
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ،‌ ارزش بولیوار ونزوئلا افتی بی‌سابقه پیدا کرد. طبق گزارش سایت لخوگاوِرده، سایتی که ارزش ارز ونزوئلا در بازار سیاه را پیگیری می‌کند، ارزش بولیوار بر اساس دلار آمریکا، به میزان 10 درصد کاهش یافت. هر دلار آمریکا هم‌اکنون معادل 36/22 بولیوار ونزوئلاست. سی‌ان‌ان مانی در این روز گزارش کرد نایب رئیس هیات‌مدیره فدرال‌رزرو آمریکا، ژانت یلن اظهار داشته است فدرال‌رزرو باید به فعالیت‌هایش در راستای ارتقای بازار کار ادامه دهد. به باور وی،‌ بهبود بازار کار باید نقطه تمرکز برنامه‌های فدرال‌رزرو باشد،‌ با این حال این کار چند سال طول می‌کشد. سی‌ان‌ان مانی در گزارشی دیگر خبر داد شورای گزارش مالی انگلستان در اطلاعیه‌ای مختصر نوشتند که باید گزارش‌های منتشر‌شده اوتونومی، شرکت نرم‌افزاری که در سال 2011 به قیمت 11 میلیارد دلار خریداری شد، از اول ژانویه 2009 تا 30 ژوئن 2011 را بازنگری کنند. شورای گزارش مالی قدرت اعمال جریمه‌های نامحدود و لغو مجوز شرکت‌ها را داراست.

سه‌شنبه 24 بهمن‌/ 12 فوریه
بلومبرگ در این روز گزارش داد شرکت کوکاکولا، بزرگ‌ترین تولیدکننده نوشیدنی‌های سبک، اعلام کرده است سود یک‌چهارم پایانی سال 2012 به میزان 13 درصد افزایش یافته و درآمد خالص شرکت به 87/1 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. به گزارش رویترز، استر جرج، رئیس فدرال‌رزرو کانزاس‌سیتی گفت اگر فدرال‌رزرو به فروش گسترده اوراق بهادار رهنی در هنگام لزوم منقبض کردن سیاست پولی ادامه دهد، بازارها را از کار می‌اندازد. جرج همچنین هشدار داد که سرمایه‌گذاران می‌توانند التزام فدرال‌رزرو را به هدف تورمی دودرصدی‌اش، زیر سوال ببرند. بلومبرگ در گزارشی درباره کمپین ضداسلحه باراک اوباما خبر داد که تد نوجنت، خواننده راک آمریکایی و فعال حامی تملک اسلحه، در سخنرانی سالیانه باراک اوباما حضور یافت. نوجنت باراک اوباما را یک شیطان، کسی که از آمریکا تنفر دارد، خوانده است.

چهارشنبه 25 بهمن / 13 فوریه
به گزارش رویترز،‌ اوباما در سخنرانی سالیانه‌اش پیشنهاد داد پایه دستمزدها از 5/7 دلار در هر ساعت به 9 دلار افزایش پیدا کند. پایه دستمزد 5/7 دلار از سال 2009 اجرا شده است. اوباما می‌کوشد با تقویت طبقه متوسط،‌ اقتصاد را به سوی رشد هدایت کند، اما این اقدامات وی را در مخالفت با بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک قرار داده است. سی‌ان‌ان مانی در این روز از نارضایتی مردم انگلیس نسبت به خدمات و مشاوره‌های بانک‌های خرد خبر داد. به گزارش این خبرگزاری، بانک‌های خرد انگلستان در مشاوره دادن به یک‌چهارم مشتریان‌شان در زمینه محصولات سرمایه‌گذاری ناموفق عمل می‌کنند. به گزارش بلومبرگ، نیروهای امنیتی - نظامی قزاقستان در این روز یک گروه تروریستی را در نزدیکی منطقه آتیرائو، بزرگ‌ترین منطقه نفتی کشور، منهدم کردند. نیروهای امنیتی، رهبر و چندین عضو این گروه تروریستی را دستگیر کردند. بازرسان دو شات‌گان و اجزای بمب دست‌ساز در وسایل این افراد پیدا کردند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها