شناسه خبر : 14838 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جایگاه نایب‌رئیسی اتاق بازرگانی ایران با یک‌سال تاخیر به یک مدیر دولتی سپرده شد

کرسی کرباسیان

مسعود کرباسیان یکشنبه هفته گذشته در طبقه دهم ساختمان اتاق ایران با ۱۶۹ رای و با حمایت قاطع مجمع فعالان توسعه به عنوان نایب‌رئیس اول اتاق ایران انتخاب شد. البته پیشتر در دوره‌های سوم و چهارم نیز کرباسیان به عنوان یک فرد دولتی در هیات‌رئیسه پارلمان بخش خصوصی حضور داشته است.

مسعود کرباسیان یکشنبه هفته گذشته در طبقه دهم ساختمان اتاق ایران با 169 رای و با حمایت قاطع مجمع فعالان توسعه به عنوان نایب‌رئیس اول اتاق ایران انتخاب شد. البته پیشتر در دوره‌های سوم و چهارم نیز کرباسیان به عنوان یک فرد دولتی در هیات‌رئیسه پارلمان بخش خصوصی حضور داشته است. در این جلسه پس از آنکه غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران سخنرانی خود را به اتمام رساند، از اعضا برای برگزاری انتخابات رای‌گیری کرده و قریب به اتفاق هیات نمایندگان موافق برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات و انتخاب نایب‌رئیس بودند. پس از آن رئیس اتاق ایران، انتخاب ناظران و منشی انتخابات را به شور گذاشته و شریفی و رنجبر با اکثریت آرا به عنوان ناظران انتخابات و فاطمه مقیمی به عنوان منشی انتخاب شدند. کرباسیان پس از پیروزی در این انتخابات به جمع خبرنگاران آمد و با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسوولیت وی مربوط به واردات و صادرات است، ابراز امیدواری کرد با حضور در ترکیب هیات رئیسه به اجرای بسته رکودزدایی با حداقل تورم، اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و توجه به بخش خصوصی با رویکرد اصلاح تجارت کمک کند. کرباسیان با اشاره به اینکه «سیاست فعلی، سیاست مچ‌گیری نیست» درباره جایگاه اتاق گفت: اتاق‌های بازرگانی نقش جدی در اصلاح روش‌ها دارند. به اعتقاد او توصیه سازمان جهانی گمرک تعامل با بخش خصوصی است و این در حالی است که هدف غایی، توسعه کشور است.
پیش از آغاز انتخابات برای کرسی نایب رئیسی اتاق بازرگانی ایران افراد دیگری نظیر مجیدرضا حریری و محسن چمن‌آرا برای رقابت در این کارزار اعلام آمادگی کرده بودند اما حضور یکباره مسعود کرباسیان باعث شد تا سناریوهای موجود برای انتخاب فرد اصلح تغییر موضع و جهت بدهند تا آنجا که احمد پورفلاح، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران که گفته می‌شد قرار است در این انتخابات شرکت کند با بیان اینکه «کرباسیان ورود غیرمنتظره‌ای داشته است»، حضورش در انتخابات را منتفی کرده بود. البته در روز انتخابات غلامحسین شافعی نام مجید‌رضا حریری را به عنوان نامزد انتخابات قرائت کرد اما پس از هشت دقیقه حریری از شرکت در این انتخابات انصراف داد و محسن چمن‌آرا را به عنوان تنها رقیب مسعود کرباسیان به میدان فرستاد. رقیبی که تنها توانست 115 رای برای خودش جمع کند. شاید مهم‌ترین پیام این انتخابات این بوده است که فاصله بین گروه‌های مختلف مدعی برای انتخابات اسفندماه چقدر است.
کرباسیان سابقه حضور در وزارت بازرگانی، وزارت نفت،‌ شهرداری تهران و وزارت اقتصاد را دارد و به نظر می‌رسد با تعامل بالایی که با بخش خصوصی دارد می‌تواند نقش مهم و کلیدی در ارتباط مناسب بین دولت و بخش خصوصی داشته باشد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها