شناسه خبر : 12826 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ارتباط بین پول و شادمانی به طرز خیره‌کننده‌ای قوی است

دانشمندان بدبینی که در مورد شادمانی تحقیق کرده‌اند اغلب ادعا می‌کنند زمانی که سرانه تولید ناخالص داخلی بر مبنای برابری قدرت خرید از ۱۵هزار دلار فراتر می‌رود، پول دیگر قادر به خرید شادمانی نیست.

پول و شادمانی
دانشمندان بدبینی که در مورد شادمانی تحقیق کرده‌اند اغلب ادعا می‌کنند زمانی که سرانه تولید ناخالص داخلی بر مبنای برابری قدرت خرید از 15هزار دلار فراتر می‌رود، پول دیگر قادر به خرید شادمانی نیست. بنا‌براین دیدگاه ارتباط بین پول و شادمانی بسیار قوی است اما پس از گذر از مرز 15هزار دلار این ارتباط کاهش می‌یابد و پول بیشتر شادمانی بیشتری به همراه نخواهد داشت.
اگر این نظر درست باشد پس می‌توان چند نتیجه جنجال‌برانگیز از آن استنباط کرد: آمریکای ثروتمند از برزیل فقیرتر شادمان‌تر نیست؛ و اینکه چه چیزی باعث می‌شود مردمی که در کشورهای ثروتمند زندگی می‌کنند سخت‌تر کار ‌کنند تا پول بیشتری به دست بیاورند؟ سیاستمداران باید روی حداکثرسازی سلامت ذهنی رای‌دهندگان‌شان بیش از میزان پرداخت پول به آنها تمرکز کنند. اما اگر این داده‌ها را به گونه‌ای دیگر در یک مقیاس لگاریتمی ترسیم کنیم نشان می‌دهد هر افزایشی در حقوق یک افزایش 100درصدی در افزایش درآمد سرانه را به همراه دارد و ارتباط بین ثروت و شادمانی را قوی‌تر جلوه می‌دهد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها