شناسه خبر : 7357 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

بازداشت قماربازان ۸۳‌میلیاردی فوتبال
index:1|width:70|height:20|align:right نوشت: اعضای شبکه‌های بزرگ شرط‌بندی فوتبال در استان مازندران در عملیات پلیس فتا دستگیر شدند. مسعود جعفری‌نسب فرمانده انتظامی استان مازندران با اعلام این خبر تاکید کرد: 70 نفر از گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی فوتبال دستگیر و 83 میلیارد تومان از حساب‌های آنها بلوکه شد. پیش از این، شرط‌بندی‌های فوتبال در استان‌های شمالی در قالب برگه‌های «توتو» انجام می‌شد که پس از مقابله پلیس با این افراد، متهمان به سوی فضای مجازی رفته و شرط‌بندی‌ها را به صورت اینترنتی آغاز کردند. برخی از این افراد با هزینه‌ای بالا نمایندگی سایت‌های بین‌المللی شرط‌بندی را در ایران برعهده گرفته و تبلیغات گسترده‌ای را انجام می‌دادند. برخی از قربانیان شرکت در این شرط‌بندی‌ها به خاطر بدهی روانه زندان شده‌اند.

باهوش‌ترین دانش‌آموزان ایران کجا درس می‌خوانند
index:2|width:70|height:20|align:right نوشت: بر اساس گزارش یونسکو دانش‌آموزان دشتیاری چابهار دومین ضریب هوش را در سطح دنیا دارند، اما این دانش‌آموزان و دیگر دانش‌آموزان چابهاری از کمترین امکانات آموزشی برخوردارند. بر اساس آمار موجود از نظر شاخص‌های آموزشی به‌ ویژه میانگین سرانه آموزشی، استان سیستان و بلوچستان با 7/3 مترمربع به عنوان پهناورترین استان کشور با بیش از 550 هزار دانش‌آموز در پایین‌ترین رده کشور قرار دارد. اما عجیب‌ترین بخش این محرومیت‌ها، وضعیت اسفبار سرانه پایین آموزشی در شهرستان چابهار به عنوان محور و نگین توسعه شرق کشور است... بر‌اساس آخرین آمار اداره کل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان، سرانه آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در شهرستان چابهار 44/2 مترمربع است.

بیکاری ۸۲درصد از زنان سرپرست خانوار
index:3|width:70|height:20|align:right نوشت: به گفته شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهوری، ۸۲ درصد بانوان سرپرست خانوار بیکار هستند. او می‌گوید: «زنانی که حالا بیش از گذشته آسیب‌پذیر شده‌اند زنان بیشتر از مردان در معرض فقر هستند، فقر آنها اما بیشتر از اینکه جنبه اقتصادی داشته باشد، اجتماعی است، روانی است... زنان از قابلیت‌ها و امکانات لازم برای توانمندی و کاهش فقر برخوردار نیستند که دلیل آن وجود موانع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در راه توسعه و پیشرفت وضع زنان است... توانمندی زنان و تحولات ساختاری برای مبارزه با فقر جامعه ضروری است البته فقر زنان تنها مربوط به درآمد نیست؛ بلکه قدرت، اعتماد، خودباوری و پذیرش اجتماعی در حل این مساله بسیار مهم است... »

هر 26 دقیقه یک ایرانی دچار سکته مغزی می‌شود
index:4|width:70|height:20|align:right نوشت: حسین پاک‌دامن رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران گفت: سن سکته‌ مغزی بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده در کشور 10 سال کمتر از استانداردهای جهانی است... سالانه 150 تا 160 هزار نفر در کشور به سکته مغزی دچار می‌شوند که حدود 20 هزار نفر از این افراد جان خود را از دست می‌دهند... هرچند حدود 15 درصد افرادی که دچار سکته می‌شوند، فوت می‌کنند و تقریبا 85 درصد بقیه از مرگ نجات می‌یابند، اما 70 درصد این افراد امکان زندگی عادی نخواهند داشت... در ادامه عصر ایران در گزارش خود می‌نویسد: «...می‌دانید این عدد یعنی چه؟ یعنی از هر 500 ایرانی، یک نفر سکته مغزی می‌کند!... هر 26 دقیقه یک ایرانی فقط بر اثر سکته مغزی می‌میرد.»


دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها