شناسه خبر : 7085 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

تولد نوزادی که 14 سال یخ زده بود
درباره تولد جنینی که پس از ١٤‌سال انجماد به دنیا آمده، به نقل از پزشکی که این نوزاد دختر را به دنیا آورده، نوشت: «ما در این مدت هزاران نوزاد را به‌صورت جنین فریزشده، به دنیا آوردیم. سال ٨١ برای مادر که ٢٨‌ساله بود،‌ آی‌وی‌اف کردیم اما جنین منتقل‌شده به رحم، منجر به بارداری نشد. پیشنهاد دادیم جنین‌شان را فریز کنیم. متاسفانه مادر مبتلا به سرطان هوچکین یا سرطان غدد لنفاوی شد و دیگر سراغ جنین فریزشده‌اش نیامد. پارسال به آنها یادآوری کردیم جنینی دارند. آنها آمدند. مادر اجازه بارداری را از پزشک معالجش گرفت و خردادماه جنین فریزشده به رحم مادر منتقل شد. آنها دو جنین دیگر هم دارند که می‌توانند از آنها استفاده کنند.»
سقوط مرد نابینا از پل عابرپیاده
به نقل از محمدرضا اسدی، معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران، از سقوط یک فرد نابینا از پل عابرپیاده نصفه‌شده در ورامین خبر داد و نوشت: شهرداری ورامین قصد تعمیر و عملیات اجرایی داشته و بدون توجه به ایمن‌سازی و ممنوع کردن ورود به پل عابر پیاده، نیمی از پل را به عرض طرف دیگر بلوار برداشته و همین امر باعث شد تا این نابینا از همان نیمه پل به پایین سقوط کند. این فرد به‌سرعت به بیمارستان شهید مفتح شهرستان ورامین منتقل و از آنجا که از ناحیه دنده‌ها دچار شکستگی، از لحاظ مغزی آسیب دیده و همچنین دچار خونریزی از ناحیه سر و گوش نیز شده بود، به بیمارستان لقمان در تهران منتقل می‌شود.
رنگ‌آمیزی و فروختن مرغ به جای گوشت قرمز
نوشت: اگر سری به بازار گوشت بزنید متوجه می‌شوید ‌در حالی که برای تهیه یک کیلو گوشت گوسفند یا گوساله به‌طور متوسط باید چیزی حدود 40 هزار تومان هزینه کنید، برای خرید یک کیلو گوشت چرخ‌کرده با 30 هزار تومان یا حتی کمتر از این هم کارتان راه می‌افتد. اگر به دنبال دلیل این تفاوت قیمت هستید، جالب است بدانید برخی فروشنده‌های مواد پروتئینی مرغ را رنگ می‌کنند و به جای گوشت گاو و گوسفند می‌فروشند! به گفته مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو، این سازمان گزارش‌هایی داشته که نشان می‌دهد متقلبان فرآورده‌های مرغ را با استفاده از رنگ‌ها به جای گوشت قرمز عرضه می‌کنند، این در حالی است که عوارض رنگ‌ها بسیار خطرناک است.

روزبه‌روز از کیفیت جشنواره فیلم فجر کم می‌کنیم
در گفت‌وگو با همایون اسعدیان درباره جشنواره فیلم فجر، به نقل از این کارگردان سینما نوشت: نتوانسته‌ایم به آن اعتباری که یک جشنواره سختگیر، منضبط و با یک تعریف و اهداف مشخص باید داشته باشد، برسیم. در خیلی از جشنواره‌های دنیا، تعریف مشخصی برای نوع فیلمی که انتخاب می‌کنند، دارند؛ ولی در ایران هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاده است. ما فیلم هنر و تجربه، انیمیشن و همه رقم را می‌گذاریم کنار هم و ترکیبی را می‌چینیم که با لغت همدلی، هم‌گرایی و وحدت همخوانی دارد. بسیار لذت‌بخش و خوب است که هر روز در برج میلاد و سینماهای کشور دور همدیگر جمع می‌شویم ولی عواقبی هم دارد؛ روزبه‌روز داریم از کیفیت جشنواره به مفهوم یک مسابقه کم می‌کنیم.



دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها