شناسه خبر : 34025 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

راهکارهای درمان کمبود ویتامین D

ایسنا نوشت: کمبود ویتامین D از مشکلات شایع در کشور به شمار می‌رود. به‌طوری که شیوع کمبود ویتامین D از حدود ۲۴ درصد در کودکان تا ۸۶ درصد در مادران باردار متغیر است و این کمبود در شهرها بیشتر از مناطق روستایی بوده و در همه گروه‌های سنی دیده می‌شود، اما راهکار درمان کمبود چیست؟ ویتامین D به عنوان ویتامین محلول در چربی دارای نقش‌های متعددی در بدن است. از جمله شرکت در متابولیسم کلسیم و فسفر در سلامت استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها از جمله بیماری‌های تنفسی. باید توجه کرد که کمبود ویتامین D در بروز بیماری‌های غیرواگیر، از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت و بیماری‌های خودایمنی دیده شده است.

افزایش آمار مرگ ناشی از مصرف الکل

ایرنا نوشت: سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: از ابتدای اسفندماه سال ۱۳۹۸ تا ۱۹ فروردین‌ماه سال جاری ۷۲۸ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل به این سازمان ارجاع شده‌اند، این در حالی است که کل آمار تلفات ناشی از مصرف الکل در مدت مشابه سال قبل در کشور ۶۶ نفر بوده است. در پی شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن افزایش مصرف ترکیبات الکلی در کشور، متاسفانه طی ماه‌های اسفند و فروردین شاهد افزایش قابل توجه تلفات ناشی از الکل (به ویژه متانول) بودیم به نحوی که استفاده نادرست از این ترکیبات موجب ارجاع ۷۲۸ نفر از هموطنان با علت مرگ بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف ترکیبات الکلی بوده است.

قوانین خاص برای ثبت ازدواج در ایام کرونا

خبرگزاری فارس نوشت: رئیس کانون سردفتران طلاق و ازدواج کشور از تدوین پروتکل ثبت ازدواج در ایام کرونا خبر داد. علی مظفری‌ از تدوین پروتکل ثبت ازدواج در ایام کرونا خبر داد. این پروتکل در ستاد مشترکی با وزارت بهداشت در حال تدوین است و یکسری پیشنهادها از سازمان‌های مربوطه مطرح شده است. به‌طور مثال برای آزمایش قبل از ازدواج، مشاوره قبل از ازدواج و ثبت ازدواج در محضر تدابیری اندیشیده شده است تا از حضور حداکثری مردم جلوگیری شود. مظفری گفت: یکی از بندهای پیشنهادی این است که در دفاتر ثبت ازدواج به دلیل اینکه همواره جمعیت ۲۰ تا ۳۰ نفری در محضر حضور دارند، ابلاغ شود که در این مراسم بیش از شش نفر حاضر نباشند.

مراقب سرقت اطلاعات خود به بهانه تست کرونا باشید!

تسنیم نوشت: مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های جعلی جهت انجام تست کرونا یا اپلیکیشن‌های موبایلی اقدام به سرقت اطلاعات، نقض حریم خصوصی و سرقت هویت دیجیتالی افراد می‌کنند. یکی از دغدغه‌های اصلی مردم برای اطلاع از وضعیت جسمی خود استفاده از فضای مجازی و تست‌های اینترنتی است که همین موضوع باعث سوءاستفاده برخی افراد شده است. مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های جعلی جهت انجام تست کرونا اقدام به سرقت اطلاعات، نقض حریم خصوصی و سرقت هویت دیجیتالی افراد می‌کنند. لازم است خود مردم با عدم مراجعه به این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها تنها با مراجعه به سایت رسمی انجام تست که salamat.gov.ir است مانع از سوءاستفاده این مجرمان شوند.

دراین پرونده بخوانید ...