شناسه خبر : 19881 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

از اکران قصه‌ها تا در دنیای تو ساعت چند است؟

روزهای عاشقانه سینما

سینماها این روزها حال‌ و هوای جذابی دارند، از اکران فیلم قصه‌ها ساخته رخشان بنی‌اعتماد که پس از سال‌ها موفق شد از محاق توقیف بیرون بیاید تا نمایش فیلم در دنیای تو ساعت چند است که واکنش‌های متفاوتی را برانگیخته است.

امیلی امرایی

سینماها این روزها حال‌ و هوای جذابی دارند، از اکران فیلم قصه‌ها ساخته رخشان بنی‌اعتماد که پس از سال‌ها موفق شد از محاق توقیف بیرون بیاید تا نمایش فیلم در دنیای تو ساعت چند است که واکنش‌های متفاوتی را برانگیخته است. اولین فیلم صفی یزدانیان به واسطه حضور لیلا حاتمی و علی مصفا از همان اولین روزهای اکران با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد و از آن‌سو به دلیل پیشینه کارگردان در حوزه نقد و تحلیل سینما منتقدان سینمایی هم از اولین روزهای اکران این فیلم درباره‌اش بسیار نوشته‌اند.
«در دنیای تو ساعت چند است؟» به کارگردانی صفی یزدانیان، داستان زنی به نام گلی است که بعد از 20 سال زندگی در فرانسه یک‌باره تصمیم می‌گیرد به ایران و به زادگاهش، شهر رشت سفری کند.
یزدانیان در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» در بخش نگاه نو حضور داشت؛ در دنیای تو ساعت چند است از سوی رسانه‌های خارجی هم به عنوان اثری قابل تامل معرفی شده است. شیکاگو تریبون اولین ساخته صفی یزدانیان را شعری در قالب فیلم معرفی کرده است. بسیاری در دنیای تو ساعت چند است را یکی از عاشقانه‌های سینمای ایران می‌دانند که سعی دارد فضای متفاوتی از روابط انسانی را به تصویر بکشد. یزدانیان معتقد است این فیلم سینمایی برای او بیش از اینکه عاشقانه باشد به نوعی دعوت مخاطب به بردباری است.
به گفته صفی یزدانیان کارگردان فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است»، او از ابتدا فیلمنامه این کار را بر اساس بازی و توانایی زوج علی مصفا و لیلا حاتمی نوشته بوده است.
این در حالی است که در برنامه اکران تابستان فیلم‌های خبرساز دیگری هم در راه هستند، از جمله نهنگ عنبر ساخته سامان مقدم. غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات جلسه اخیر این شورا که عصر بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، گفت: قرارداد سه فیلم «نهنگ عنبر» ساخته سامان مقدم، «آتیش‌بازی» و «اسب سفید پادشاه» نیز در جلسه امروز ثبت شد و این سه فیلم نیز از چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه اکران خود را آغاز می‌کنند.
به گفته او، «نهنگ عنبر» به سرگروهی سینما کوروش، «آتیش‌بازی» در گروه آزادی و «اسب سفید پادشاه» به سرگروهی سینما استقلال اکران می‌شوند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها