شناسه خبر : 15283 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

پارازیت‌ها حساسیت‌زا هستند
index:1|width:40|height:20|align:right نوشت: علی گورانی رئیس اداره پرتوهای وزارت بهداشت می‌گوید: «پارازیت یا همان امواج مغناطیسی و الکتریکی موجود در اطراف وسایل الکتریکی حساسیت‌زا هستند... هر محیطی که الکترون‌ها در آن حرکت داشته باشند یا برق در آنجا وجود داشته باشد، می‌تواند حساسیت ایجاد کند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است این میدان‌های مغناطیسی و الکتریکی عامل محیطی ایجادکننده حساسیت هستند... برخی مواقع افراد وقتی در معرض میدان‌هایی مانند دکل برق قرار می‌گیرند باعث حساسیت می‌شود. هر چند که جواب قطعی در مورد تعداد افراد مبتلا به این حساسیت در دست نیست اما به‌ هر حال این تعداد در حدی بوده است که سازمان بهداشت جهانی این حساسیت را اعلام کرده است.»

مساله دریاچه ارومیه
index:2|width:40|height:20|align:right در یادداشتی نوشت: اکنون در نشست‌های مختلف بحث بی‌سوادی، سنتی بودن و عقب‌ماندگی کشاورز و کشاورزی ورد زبان عموم کارگزاران محلی دولت شده است. مسوولانی که در سال‌های اخیر کمترین گامی برای احیای نگین شمال غرب ایران‌زمین برنداشته‌اند، اکنون جامعه کشاورزان حوضه دریاچه ارومیه را در جایگاه متهم نشانده‌اند. گویی هدف چند سال بحث و بررسی، تهیه گزارش‌های علمی و تحقیقاتی، تشکیل نشست‌ها، سمینارها و همایش‌های مختلف همگی در راستای کشف یک متهم و آن ‌هم جامعه کشاورز بوده است... جامعه کشاورزان حوضه دریاچه ارومیه از حافظه تاریخی خوبی برخوردارند. آنان به‌خوبی به یاد دارند که اشتباهات راهبردی سه دهه گذشته دولت‌ها در بخش کشاورزی ریشه همه بحران‌ها و ازجمله بحران دریاچه ارومیه است.

کشف ۸۵ درصد تریاک دنیا در ایران
index:3|width:50|height:20|align:right نوشت: علیرضا جزینی قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۸۵ درصد تریاک دنیا در ایران خبر داد و گفت: ۳۵ درصد کشفیات هروئین دنیا نیز در ایران صورت می‌گیرد اما با این حال می‌توانیم به طور قطع بگوییم ما در مصرف تریاک رتبه اول دنیا نیستیم، چرا که تجارت مواد مخدر در ایران سه میلیارد دلار است اما در کشوری مانند روسیه این تجارت ۱۸ میلیارد دلار می‌شود. او با اشاره به توقف صادرات مخدرهای صنعتی از کشور به عنوان یکی از دستاوردهای مهم مبارزه با موارد مخدر اعلام کرد: سال گذشته حدود ۴۷ گذرنامه از ایرانیان به دلیل قاچاق مواد مخدر باطل شده است به طوری که کشور تایلند که مقصد قاچاق مخدرهای صنعتی از ایران به شمار می‌رفت، از کشور ما تشکر کرده است.

رهاسازی هزار کودک زیر سه سال در سال
index:4|width:30|height:20|align:right نوشت: انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی می‌گوید هر سال هزار کودک زیر سه سال در ایران رها می‌شوند؛ کودکانی که تعدادی‌شان سر از بهزیستی درمی‌آورند و حالا سازمان بهزیستی اعلام کرده می‌خواهد برای آنها حساب پس‌انداز باز کند. آن‌طور که رئیس این سازمان اعلام کرده است: «بر اساس آمارهای موجود ۱۲هزار کودک در مراکز بهزیستی تمامی استان‌های کشور نگهداری می‌شوند که با تسهیل در قانون فرزندخواندگی، زمینه واگذاری تعداد زیادی از آنها فراهم خواهد شد». او در حالی از تعداد ۱۲هزارنفری کودکان تحت سرپرستی بهزیستی سخن گفته که ماه پیش، «حبیب‌الله مسعودی‌فرید»، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: «در حال حاضر بیش از ۲۴هزار کودک بی‌سرپرست و بد‌سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی‌اند.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها