شناسه خبر : 13909 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها

آمار ازدواج مجدد در ایران
index:1|width:45|height:20|align:right نوشت: سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: 3/7 درصد ازدواج آقایان و 2/7 درصد ازدواج خانم‌ها مربوط به ثبت ازدواج دفعات دوم به بعد است. 774 هزار و 513 واقعه ازدواج در سال 92 به ثبت رسیده است. آمار ثبت ازدواج در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان، حاکی از آن است که 3/96 درصد ازدواج آقایان و 97/3 درصد ازدواج خانم‌ها مربوط به ثبت اولین ازدواج است. 20 تا 34 سالگی سن غالب ثبت ازدواج مردان و 15 تا 29 سالگی، سن غالب ثبت ازدواج زنان در جامعه را شکل می‌دهد. 46 درصد از آقایان و 48 درصد از خانم‌ها در سن ازدواج هستند که هنوز ازدواج نکرده‌اند... استان‌های اردبیل، کردستان و خراسان‌ شمالی بیشترین نرخ ثبت ازدواج و استان‌های تهران، البرز و کرمان کمترین نرخ ثبت ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند.

کار زن؛ شوهرداری است نه والیبال دیدن
index:2|width:45|height:20|align:right نوشت: فاطمه آلیا نماینده تهران تاکید کرده است: «کار زن بچه‌دار شدن و تربیت فرزند و شوهرداری است نه دیدن مسابقه والیبال. یک عده‌ای می‌خواهند هر طور شده به زن نقش‌هایی بدهند که مخالف با وظایف شرعی است. زنی که دغدغه اصلی‌اش رفتن به ورزشگاه و شاغل‌ شدن و این‌دست مسائل باشد که دیگر به وظایف اصلی خود نمی‌رسد. بروید از همان‌هایی که می‌خواهند بروند والیبال ببینند بپرسید که چند نفرشان ازدواج کرده‌اند، از میان آنها که ازدواج کرده‌اند چند نفرشان بچه‌دار شده‌اند و اگر هم بچه‌دار هستند چطور بچه خود را تربیت می‌کنند. ما در کشورمان مسابقات ورزشی زنان را داریم‌... دلیل ندارد جایی که چند هزار نفر مرد جمع می‌شوند، عده‌ای هم از زنان بروند. اینها زمینه بی‌حرمتی و تجاوز در جامعه است.»

ورود ماهواره، یعنی ورود جهنم
index:3|width:60|height:20|align:right نوشت: سیداحمد خاتمی در مراسمی با عنوان «همایش بصیرتی مقابله با ماهواره (دجال‌واره)» تاکید کرد:‌ ... در عرصه مقابله با ماهواره و فضای مجازی مبتذل، اولین گام روشنگری است. گاهی اوقات آنتن‌های ماهواره به بهانه‌های مسائل علمی و اینگونه مسائل به خانواده‌ها راه پیدا می‌کند و پدرها و مادرها فریب اینگونه مسائل را می‌خورند، در صورتی که آوردن آنتن ماهواره به معنی آوردن جهنم به خانواده است... مداحان باید این خطر را به خانواده‌ها هشدار دهند. در این مراسم رئیس شورای عالی سازمان بسیج مداحان نیز در سخنانی خطاب به مداحان اظهار کرد: مداحان باید مراقب حرف زدن‌ها و شوخی‌های خود باشند... آنتن ماهواره بر روی پشت‌بام هر کسی باشد، به آن خانه آتش می‌آورد و اگر در خانه مداح باشد، این موضوع بدتر است.

آرایش زنان ایرانی سوژه فرانس پرس
index:4|width:45|height:20|align:right نوشت: خبرگزاری فرانسه در گزارشی به قلم کریل جولیان می‌نویسد: زنان ایرانی با وجود قانون حجاب در این کشور پول زیادی را صرف آراستن و آرایش صورت خود می‌کنند. زنان ایران 38 میلیون نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و ایران هم‌اکنون در منطقه خاورمیانه پس از عربستان در جایگاه دوم و در جهان در جایگاه هفتم مصرف مواد و لوازم آرایشی قرار دارد... اخیراً کمپانی لانکوم فرانسه که یک برند معروف تولیدکننده لوازم آرایشی است با گرفتن یک جشن در هتلی در تهران بازگشت دوباره خود به بازار لوازم آرایشی ایران را جشن گرفت. بانوان در ایران به طور متوسط ماهانه یک ریمل می‌خرند در حالی که آمار خرید زنان فرانسوی یک ریمل در هر چهار ماه است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها