شناسه خبر : 10040 لینک کوتاه

خبرهای کوتاه

همه جوگیریم
index:1|width:65|height:33|align:right در یادداشتی به مساله توهین کاربران ایرانی به مسی اشاره کرده و نوشته ‌است «...‌ ایرانی‌ها هنوز مرز احترام نگذاشتن و «بی‌احترامی» را درک نکرده‌اند... انگار همه ما مردمان «سطحی‌نگر» و «جوگیر»ی هستیم. تفاوتی میان «ما» و «شما» نیست. فرهنگی که سقوط می‌کند و چشمانی که بسته است. تفاوتی هم میان دولت و خانواده نیست، همه گویی خودشان را به خواب زده‌اند. همه ما گویی «تظاهر» می‌کنیم و این معنایی جز ناکامی نظام آموزشی ندارد ... همه ما «احترام نگذاشتن» را با «بی‌احترامی» اشتباه گرفته‌ایم. یکی از مشکلات‌مان این است که میان صراحت در نقادی و بی‌ادبی مرزی نمی‌شناسیم، وزن واژگان را نمی‌سنجیم و ظرافت و توازن در برخورد نداریم. می‌توان به عقیده‌ای احترام نگذاشت ولی نمی‌توان به هیچ فردی توهین کرد،... کاش کمی عمیق‌تر باشیم...»

پاسخ ابتکار به مهرجویی
index:2|width:65|height:33|align:right نوشت: معصومه ابتکار، به داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران، که از دست رفتن خواهرش ژیلا مهرجویی را به آلودگی هوا و کم‌کاری مسوولان محیط زیست کشور مربوط دانسته، پاسخ داد. وی تاکید کرد دولت نهم و دهم بخش عمده برنامه‌های دولت سابق برای مقابله با آلودگی هوا را که بیش از ساعت‌ها کار کارشناسی بود کنار گذاشت و در نتیجه امروز در زمینه آلودگی هوا هشت سال عقب هستیم. او در بخش دیگری از این یادداشت تصریح کرد: «در شورای شهر با وجود توصیه‌های سکوت، به اقداماتی مانند عرضه بنزین بی‌کیفیت و بیماری‌زا اعتراض کردم ...همچنین تلاش‌هایی که برای مقابله با واردات لاستیک‌های چینی اتومبیل‌ها حاوی آزبست شد و ده‌ها تلاش و اعتراض دیگر... اما امروز در این عرصه نیازمند یاری تک‌تک مردم به ویژه گروه‌های مرجع مانند هنرمندان هستم.»

از قرص «ضد ادرار» استفاده کنید!
index:3|width:65|height:33|align:right نوشت: به گردشگران خارجی که به ایران وارد می‌شوند می‌گویند بین شهرهای ایران قرص «ضد‌ادرار» مصرف کنید تا نخواهید از سرویس‌های بهداشتی بین راهی استفاده کنید! وی با تاکید بر اینکه ایران در حوزه گردشگری سلامت و گردشگری زیارت موفقیت‌های زیادی داشته است، اظهار کرد: سوال این است که چرا در این دو مورد گردشگری موفق بوده، اما در زمینه گردشگری فرهنگی موفقیت چندانی نداشته‌ایم. جواب آن راحت است چون همه خدماتی را که برای این دو بخش از گردشگری در کشور نیاز است توانسته‌ایم به راحتی در اختیار گردشگران قرار دهیم، ولی در حوزه فرهنگ نتوانسته‌ایم... امروز در گردشگری بوق را بر سر گشادش می‌زنیم. چیزی در سفره نداریم اما دائماً همه را برای نشستن سر این سفره دعوت می‌کنیم.

هر موش مرده تهرانی 120 هزار تومان می‌ارزد
index:4|width:65|height:33|align:right نوشت: رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران اعلام کرد برای از بین بردن هر موش در تهران،120 هزار تومان هزینه می‌شود. وی تاکید کرد: «مجموع بودجه‌هایی را که برای تحقیقات، اجرای تله‌گذاری، عقیم‌سازی و سایر روش‌های امحای حیوانات موذی از جمله موش در تهران انجام می‌شود بر تعداد سالانه امحای موش‌ها در تهران تقسیم کنیم، عدد 120 هزار تومان به دست می‌آید...به نظر می‌رسد رفتارهای اشتباه شهروندان از جمله ریختن پسمانده غذاها به خصوص فست‌فودها در جوی آب و معابر، باعث می‌شود روش‌های شهرداری برای امحای حیوانات موذی پاسخ ندهد، زیرا کافی است موشی که با تله‌گذاری مسموم شده است، بخشی از سبزیجات تازه را بخورد تا سالم شود.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها