شناسه خبر : 14747 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

معرفی خودرو بدون سرنشین آئودی

خودرو خودسَر

تا چندی قبل رانندگی اتوماتیک خودروها در حضور راننده و تنها چند عمل ساده از قبیل پارک کردن یا تنظیم سرعت خلاصه می‌شد.

تا چندی قبل رانندگی اتوماتیک خودروها در حضور راننده و تنها چند عمل ساده از قبیل پارک کردن یا تنظیم سرعت خلاصه می‌شد.
اکنون آئودی این نوع رانندگی را تغییر داده است. اخیراً آئودی خودرو بدون راننده خود یعنی RS 7 را در یکی از پیست‌های جنوب اسپانیا به نام Ascari آزموده است. این همان خودرویی است که به تازگی رکورد سرعت در خودروهای بدون سرنشین در آلمان را شکست. این خودرو ساخت آئودی توانسته بود به سرعت 386 کیلومتر بر ساعت دست یابد که در نوع خود بی‌نظیر است.
البته خودروسازان این شرکت بیشتر روی دقت در حرکت این خودرو تمرکز کرده بودند به طوری که خودرو همانند خودروهای دارای راننده بتواند برای کم کردن مسیر از گوشه‌ها حرکت کند و سرعت گرفتن مد نظر آنان نبوده است.
این خودرو توسط آئودی و البته با همکاری آسکاری که یک شرکت خودروسازی بریتانیایی است، ساخته شده است. آنها متخصص آزمایش و تولید خودروهای عجیب و غریب هستند.
این خودرو با GPS کار می‌کند اما نه آن GPS‌هایی که تاکنون روی خودروهای تولید‌شده دیده‌اید. در خودروهای معمولی داشتن دقت اندازه یک متر هم بسیار قابل قبول است اما برای چنین خودرویی که از گوشه‌های پیست می‌تواند حرکت کند، دقت بسیار بالایی نیاز است. این خودرو هم از یک GPS بسیار دقیق و هم از سیستم وای‌فای کمک می‌گیرد به طوری که ضریب خطای آن کمتر از یک اینچ است و به‌راحتی می‌تواند در لبه آسفالت جاده حرکت کند.
البته باید بدانید هرچقدر هم ماهواره‌های GPS دقیق عمل کنند وقتی در ارتفاع بالای 20 کیلومتری سطح زمین هستند، امکان اشتباه برای آنها وجود دارد بنابراین این خودروسازان از چندین دوربین نیز برای افزایش کارایی و دقت بهره گرفته‌اند. این دوربین‌ها به‌طور مداوم عکسبرداری می‌کنند و عکس‌ها را به پردازنده کامپیوتر خودرو می‌فرستند تا هم در حافظه ثبت شود و هم با عکس‌های قبل که به خودرو داده شده است، مقایسه شود تا از مسیر خارج نشود.
تکنولوژی مورد استفاده در این خودرو با خودرو بدون سرنشین شرکت گوگل که با رادار و لیزر و دوربین کار می‌کند متفاوت است، اما به هر حال ایده اصلی هردو آنها یکی است و می‌توانند رقیبی برای یکدیگر به شمار آیند. در هر دو شما به یک سیستم نقشه‌خوان نیازمندید که این سیستم در خودرو آئودی توسط رانندگی یک انسان در اطراف مسیر ایجاد شده است.
در هنگام بارش باران این خودروها باید مقداری سرعت خود را کاهش دهند تا ایمنی آنان تامین شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها