شناسه خبر : 14231 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

د‌ورج: «ادبلاک پلاس» افزونه‌ای بسیار مشهور برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس است. کار این افزونه مسدود کردن تبلیغات برای رفاه بیشتر کاربران اینترنت هنگام گشت و گذار در اینترنت است.

د‌ورج: «ادبلاک پلاس» افزونه‌ای بسیار مشهور برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس است. کار این افزونه مسدود کردن تبلیغات برای رفاه بیشتر کاربران اینترنت هنگام گشت و گذار در اینترنت است. مدت‌هاست که شایعاتی مبنی بر پرداخت پول توسط گوگل به این شرکت و دیگر شرکت‌ها به گوش می‌رسد. پرداخت هزینه به ادبلاک پلاس به این دلیل است که این شرکت‌ها از فیلتر ادبلاک پلاس رد شوند. حال فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرده است نه‌تنها گوگل بلکه مایکروسافت، آمازون و پلت‌فورم تبلیغاتی تبولا نیز به ادبلاک پلاس پول پرداخت می‌کردند.

سامسونگ: سامسونگ معمولاً قبل از رونمایی رسمی از محصولات خود، با تصاویری رمزآلود نشانه‌هایی از محصول جدید خود را در تصاویر منتشرشده منعکس می‌کند. اما این بار این تصاویر آنقدرها گویا نیستند. سامسونگ در اولین پوستری که از رویداد رونمایی گلکسی در بارسلونا منتشر کرده است، تصویری تیره و نامفهوم را نمایش داده است که در آن دستگاهی منحنی‌مانند در آن دیده می‌شود. با اینکه این تصویر کاملاً گویا نیست اما شباهت زیادی به «گکلسی نوت آج» دارد. حدس زده می‌شود که این دستگاه گلکسی S6 با نمایشگری مانند نوت آج است.

د‌ورج: اپل اعلام کرده در نظر دارد با صرف بودجه‌ای دو میلیارد دلاری و تغییر کاربری تاسیسات تولید کریستال یاقوت کبود خود، آنجا را به یک دیتاسنتر تبدیل کند. این غول آمریکایی طی مصاحبه‌ای که با بلومبرگ انجام داد اعلام کرد این سایت که در منطقه مسا در آریزونا واقع شده «به عنوان نوعی مرکز فرماندهی برای شبکه جهانی اپل فعالیت خواهد کرد».

سی‌نت: فروش جهانی تبلت‌ها در کنار محصولاتی به نام دستگاه‌های هیبریدی که هم رایانه لوحی هستند و هم لپ‌تاپ، در سه‌ماهه پایانی سال 2014 به رقم 1/76 میلیون دستگاه رسید. این رقم در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال قبل نشانگر 2/3 درصد کاهش است. IDC در روز دوشنبه گزارش داد این اولین بار است که پس از موج فراگیری که این دسته از محصولات ایجاد کردند، شاهد افول تقاضا از سوی مشتریان برای آنها هستیم و این کاهش درخواست حتی در محصولی نظیر آی‌پد نیز دیده می‌شود.

ای‌بی‌آی: بر اساس اطلاعات و آماری که از جانب موسسه ABI منتشر شده عرضه جهانی تلفن‌های هوشمند مبتنی بر پلت‌فورم اندروید در سه‌ماهه چهارم سال 2014 به 56/205 میلیون دستگاه رسیده است. نکته در اینجاست که این رقم نسبت به سال گذشته و بازه زمانی مشابه که 49/217 میلیون دستگاه وارد بازار شده بود کاهشی پنج‌درصدی داشته است. آمارها حکایت از این دارند که میزان فروش تلفن‌های هوشمند اندرویدی تحت تاثیر ارائه دو محصول تازه اپل یعنی آی‌فون6 و 6 پلاس به بازار قرار گرفته‌اند.

اندروید‌هدلاینز: گفته می‌شود شیائومی در نظر دارد پهپاد چهار پره خود را بسازد. در این گزارش آمده که کمپانی مذکور حتی تیم مورد نیاز برای ساخت پهپادهای اختصاصی‌اش را نیز تشکیل داده و قرار است محصول کارشان عاقبت در چین به فروش رسد. علاوه بر این گفته می‌شود هم‌اکنون نمونه اولیه‌ای از این درون‌ها توسط تیم شیائومی ساخته شده که شباهت زیادی هم به مدل پرطرفدارDJI Phantom دارد و قادر است یک اکشن‌کم مشابه Go-Pro را روی خود حمل کند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها