شناسه خبر : 7998 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

انتخاب رئیس جدید صدا و سیما با حکم مقام معظم رهبری

پایان ضرغامی

در ابتدای هفته گذشته مقام معظم رهبری طی حکمی با تقدیر از تلاش‌های سیدعزت‌الله ضرغامی، محمد سرافراز را برای یک دوره پنج‌ساله به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

در ابتدای هفته گذشته مقام معظم رهبری طی حکمی با تقدیر از تلاش‌های سیدعزت‌الله ضرغامی، محمد سرافراز را برای یک دوره پنج‌ساله به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند. ایشان در این حکم با اشاره به «مسوولیت تاریخی» صدا و سیما در حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب ایران اسلامی تاکید کردند: «سازمان صدا و سیما با ماموریت خطیر «هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» به مثابه دانشگاه عمومی، وظیفه گسترش دین، اخلاق، امید و آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی در میان آحاد ملت را بر عهده داشته و به‌عنوان موتور محرک و مشوق پیشرفت کشور، وظیفه پشتیبانی رسانه‌ای همه‌جانبه و مبتکرانه در امر بسیج عمومی ملت و نیز کمک به مدیریت‌های اجرایی در جهت تامین اهداف و اجرای سیاست‌های کلان نظام و تحقق سند چشم‌انداز کشور را بر دوش دارد.» در بخش دیگری از این حکم تصریح شده بود: «ایجاد ارتباط بین بخش‌های مردم و اقوام، رابطه نزدیک‌تر مردم با دولت و ارتقای سرمایه اجتماعی که در انتخابات 24 خرداد با حضور و مشارکت موثر مردم ایجاد شد از وظایف صدا و سیماست.» این انتصاب با استقبال رسانه‌ها و مسوولان کشور مواجه شد. حسن روحانی رئیس‌جمهوری در نخستین اظهارات پس از انتصاب رئیس جدید صدا و سیما بر فراجناحی بودن صدا و سیما تاکید کرد. وی با تبریک انتصاب محمد سرافراز به‌عنوان رئیس سازمان صدا و سیما رسالت این رسانه را تبلیغ و تبیین فرهنگ اسلام و انقلاب، ایجاد ارتباط نزدیک بین بخش‌های مردم و اقوام، رابطه نزدیک‌تر مردم با دولت و ارتقای سرمایه اجتماعی که در انتخابات ۲۴ خرداد با حضور و مشارکت موثر مردم ایجاد شد، دانست و تاکید کرد: «برای ارتقای این سرمایه نقش سازمان صدا و سیما بسیار تاثیرگذار است.» رئیس‌جمهوری اجرای خواست و مطالبات مردم و اجرای قوانین را نیازمند همکاری رسانه ملی و دولت دانست و دلیل اهمیت آن سازمان را انتصاب رئیس رسانه ملی توسط رهبر معظم انقلاب و تحت نظارت سه قوه بودن صدا و سیما ذکر کرد. روحانی افزود: «صدا و سیما باید آزادی بیان و افکار را تضمین کند و بنابراین یک رسانه فراجناحی و فرااقوامی و در یک کلمه رسانه ملی متعلق به عموم ملت ایران است که باید از منافع و عزت همه ملت دفاع کند.»
محمد سرافراز، رئیس جدید صدا و سیما، ۵۴‌ساله فرزند مرحوم حاج شیخ ابوالفضل سرافراز، یکی از وعاظ تهران، موسس مدرسه حضرت ولی‌عصر (عج) در قم و از شاگردان امام خمینی (ره) است. او برادر شهیدان جواد سرافراز، رئیس دفتر شهید بهشتی و عضو حزب جمهوری اسلامی (که در حادثه هفتم تیر به شهادت رسید) و علی سرافراز (که در سال 1365 در شلمچه به شهادت رسید)، است. سرافراز چند سالی است که در رشته علوم سیاسی از دانشگاه بیروت فارغ‌التحصیل شده است و تالیفاتی در حوزه جهان اسلام دارد. وی فعالیت‌های رسانه‌ای خود را در تحریریه روزنامه رسالت آغاز کرد. او از دوران ریاست محمد هاشمی‌رفسنجانی بر صدا و سیما در این سازمان حضور پیدا کرد و از سال 1371 تاکنون به‌عنوان معاون برون‌مرزی صدا و سیما مشغول به فعالیت است. او همچنین طی مدتی مدیر شبکه‌های هیسپان‌تی‌وی (اسپانیایی)، پرس‌تی‌وی (انگلیسی)، کوثر (عربی) و العالم (عربی) بود. به این ترتیب دوران صدرنشینی ضرغامی بر جام‌جم به پایان رسید. باید منتظر ماند و دید دوران سرافراز چه تفاوت‌هایی با اسلاف او خواهد داشت.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها