شناسه خبر : 15671 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

درز اخبار محرمانه دولت
نوشت: نماینده‌ای به محمدرضا تابش از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس گفته که اطلاعات مربوط به دکتر نیلی از طریق برخی از داخل بدنه وزارت اطلاعات در اختیار او قرار گرفته و حالا تابش با عصبانیت نسبت به تکرار این امر هشدار می‌دهد. او می‌گوید: «متاسفانه این حرکت در مورد آقای نیلی هم انجام شد و در همین زمینه به شخص وزیر اطلاعات در زمینه همکاری برخی نیروهای درون این وزارتخانه و ارائه برخی اسناد به نمایندگان هشدار دادیم؛ هشداری که نه‌تنها اثر نکرده که این بار سرعت عمل بیشتری یافته و شبکه‌ای برای مخالفت با وزیر پیشنهادی هماهنگ شده است. متخلفان درون وزارت اطلاعات آنهایی هستند که از دولت گذشته در درون وزارتخانه باقی ‌مانده‌اند و به شکل خاصی با برخی نمایندگان رابطه دارند.»

بیعت با اسرائیل!
index:2|width:60|height:20|align:right نوشت: محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی ارشاد دوره احمدی‌نژاد می‌گوید طرح من فقط سوال درباره راست بودن هولوکاست بود. آن چیزی که مربوط به من بود این است که از آقای رئیس‌جمهور درخواست کردم از سازمان‌های بین‌المللی و به خصوص شورای امنیت و سازمان ملل درخواست کند که کمیته حقیقت‌یابی برای بازخوانی این موضوع ایجاد شود تا غربی‌ها بتوانند در این زمینه اظهارنظر کنند تا ما و سایر ملل جهان بتوانیم مستقل در این زمینه قضاوت کنیم...انکار هولوکاست که توسط احمدی‌نژاد مطرح شد ربطی به من ندارد.... آقای ظریف پیش از آغاز گفت‌وگوها به تایید هولوکاست به صورت علنی پرداخت، در حالی که تایید هولوکاست هیچ ارتباطی به مذاکرات هسته‌ای نداشت. تایید هولوکاست در حقیقت بیعت با رژیم اسرائیل است.

جرم سیاسی یعنی محاربه
در سرمقاله خود با اشاره به طرح جرم سیاسی که اخیراً در مجلس مطرح شده است، نوشت: در انتهای اصل 168 قانون اساسی به صراحت ذکر کرده است، تعریف جرم سیاسی «بر اساس موازین اسلامی» صورت می‌گیرد. پر پیداست که مفهوم قرن نوزدهمی جرم سیاسی در موازین اسلامی نظیری ندارد. آنچه امروز به عنوان مصادیق جرم سیاسی مصطلح شده، در فقه اسلامی با عناوینی چون «محاربه» و «بغی» متشابه است که مجازات آن نیز در فقه معین شده است. لذا قانونگذار عادی، منطقاً نمی‌تواند و نباید از چارچوب مشخص‌شده قانونگذار اساسی فراتر رفته و جرم سیاسی در مفهوم غربی‌اش را به نظام حقوقی ما تحمیل کند.

صدا و سیما جامعه را خمیر فرض می‌کند
گفت‌وگویی با احمد پورنجاتی قائم‌مقام اسبق صدا و سیما انجام داده ‌است. در بخشی از این گفت‌وگو آمده است: «به گواهی چند تحقیق میدانی واقع‌گرایانه، رفتار صدا و سیما درباره «کنفرانس برلین» از نظر اثرگذاری بر افکار عمومی نتیجه عکس داد. همچنین درباره مسائل مرتبط با مجلس ششم، اقداماتی که صدا و سیما سعی می‌کرد انجام دهد، کاملاً با برداشتی که افکار عمومی از فضا داشت، متفاوت بود. این تفاوت به مفهوم هدر دادن منابع ملی و بیت‌المال است... اشکال اینجاست که صدا و سیما نگاهی از بالا به جامعه دارد و تصور می‌کند جامعه مانند خمیر است و می‌توان با شیوه‌های مختلف به آن فرم داد. بنابراین متاسفانه رسانه‌ای که قرار بوده ملی باشد، نقش وحدت‌بخش خود را تا حد بسیار زیادی از دست داده است و این قابل انکار نیست.»



دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها