شناسه خبر : 7912 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها - ۲

با شکایت یکی از کارمندان رسمی ارشاد هیات عمومی دیوان عدالت اداری دو بند از تصویب‌نامه کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران را مغایر قانون دانست و حکم ابطال آنها را صادر کرد.

index:1|width:|height:40|align:right ابطال مصوبه دولت با شکایت یک کارمند
نوشت: با شکایت یکی از کارمندان رسمی ارشاد هیات عمومی دیوان عدالت اداری دو بند از تصویب‌نامه کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران را مغایر قانون دانست و حکم ابطال آنها را صادر کرد. بر اساس مصوبه این کارگروه نیروهای شاغل در دستگاه‌های اجرایی مستقر در تهران که در کرج و دیگر شهرستان‌های استان تهران ساکن هستند، توسط دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی معاونت توسعه رئیس‌جمهوری، به محل سکونت خود منتقل شوند... دیوان عدالت اداری می‌گوید نظر به اینکه در قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت تغییر محل جغرافیایی خدمت از جمله مجازات‌های اداری است، تغییر محل خدمت کارمند دولت، بدون ارتکاب تخلف اداری از سوی او، «مجاز نیست».

index:2|width:|height:40|align:right تخریب یک‌سوم میراث فرهنگی تهران در هفت سال گذشته
با احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر گفت‌وگو کرد. وی اعلام کرد: «... در هفت سال گذشته متاسفانه یک‌سوم میراث تهران تخریب شد. البته این کار شهرداری نبود یا اینکه شهرداری نقش چندانی نداشت. نه اینکه شهرداری نمی‌توانست از این موضوع جلوگیری کند اما نقش مستقیمی نداشت. اکثر بناهای میراثی در مناطق گران‌قیمتی مانند بازار قرار گرفته‌اند که بساز و بفروش‌ها این بناها را خریدند و تبدیل به مرکز تجاری کردند... وقتی تلاش کردیم قسمتی از بازار را تبدیل به پیاده‌راه کنیم این موضوع به شدت در کمیسیون فرهنگی پیگیری شد و جلسه‌ها و توافق‌های گسترده‌ای با بازاریان انجام شد. الان که این اتفاق افتاده مدیران اجرایی راضی‌اند چون می‌گویند این کار را ما کردیم ولی واقعیت این است که این کار با گفت‌وگو و مشارکت مردم انجام شد.»

index:3|width:|height:40|align:right افزایش تصاعدی اجاره‌نشینی در کشور
نوشت: آمارهای اعلام شده از سوی اتحادیه کشوری مشاوران املاک نشان‌دهنده افزایش عقد قراردادهای خرید و فروش و اجاره مسکن در کشور است. پارسال بیش از ۵۴۷ هزار قرارداد اجاره واحدهای مسکونی در کشور منعقد شد که ۱۹۷ هزار مورد نسبت به سال 1390 افزایش دارد. همچنین طی سال‌های 1388 تا 1391، سال گذشته شاهد ثبت بیشترین قرارداد اجاره‌نشینی بوده است که دلایل متعددی برای این افزایش ذکر می‌شود که از جمله آنها می‌توان به رشد جمعیت، افزایش ازدواج‌ها، افزایش مهاجرت به کلان‌شهرها و عواملی از این دست اشاره کرد. در آمارهای اعلام‌شده ۱۱ ماه سال گذشته ۱۵۷ هزار و ۹۸۶ قرارداد اجاره در استان تهران منعقد شده که نسبت به سال 1390 به میزان ۶۳ هزار و ۲۴۱ مورد افزایش داشته است و استان تهران در صدر اجاره‌نشینی قرار دارد.

index:4|width:|height:40|align:right چهار هزار طلاق بین دختران زیر ۱۴ سال
نوشت: از سال 1385 تا سال گذشته، ۸۵هزار و ۲۰۰ واقعه طلاق بین افراد زیر ۱۹ سال در کشور صورت گرفته که از این تعداد چهار هزار واقعه مربوط به کودکان دختر زیر ۱۴ سال است. با استناد به آمارهای اعلام‌شده از سوی سازمان ثبت احوال از سال‌های 1385 تا 1390، ۶۱۶هزار واقعه طلاق در کشور رخ داده است... در پنج سال عنوان‌شده در آمار ۶۳ نفر از کودکان پسر زیر ۱۵ سال و چهار هزار نفر از دختران زیر ۱۴ سال طلاق گرفته‌اند که این آمار در بین کودکان دختر بسیار بالا بوده است. در طول سال‌های 1385 تا 1390 یک میلیون و ۸۵۹ هزار واقعه ازدواج در میان افراد زیر ۱۹ سال در آن سال‌ها صورت گرفته است که از این تعداد یک میلیون و ۵۸۹ هزار دختر و ۲۷۰هزار پسر بوده‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها