شناسه خبر : 15214 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آزاد راه پر پیچ و خم

پروژه آزادراه ‌تهران - شمال که قرار است پلی ارتباطی میان منطقه شمالی و مرکزی کشور باشد و ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه شمالی را تسهیل کند، در گلوگاه ناهماهنگی مسوولان گیر کرده است.

پروژه آزادراه ‌تهران - شمال که قرار است پلی ارتباطی میان منطقه شمالی و مرکزی کشور باشد و ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه شمالی را تسهیل کند، در گلوگاه ناهماهنگی مسوولان گیر کرده است. هر دولتی که روی کار آمده با انتقادات تند و تیز و تاکید بر اجرای به موقع پروژه این گونه القا کرده است که این پروژه را مهم می‌داند. اما طولانی‌ شدن این پروژه واقعیتی دیگر را برملا کرده است. دولت‌ها برای افتتاح این پروژه امروز و فردا کرده و البته وعده‌های واهی آنان را پایانی نیست. هنوز کسی نمی‌داند این پروژه در نهایت چند سال بعد افتتاح می‌شود؟
مسیر آزادراه از محل تقاطع غیر همسطح با بزرگراه 76 متری شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع می‌شود و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول 4850متر این رشته کوه را قطع کرده و در دامنه‏های شمالی آن درمنطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد. از آن پس، مسیر به موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول 6300 متر شده و در پل زنگوله خارج می شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج- چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی نوشهر - چالوس - تنکابن متصل می شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها