شناسه خبر : 2773 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه

چرا از سیدحسن خمینی می‌ترسند؟
index:1|width:45|height:20|align:right در گزارشی نوشت: درباره ریشه تحرکات علیه سیدحسن خمینی بسیار می‌توان گفت و نوشت، اما به نظر می‌رسد آنچه پیش از همه موجب تدارک دیدن برنامه‌های تخریبی علیه او می‌شود فعال بودن او در عرصه سیاسی و اجتماعی است. ویژگی‌های شخصیتی، علمی و خانوادگی منحصربه‌فرد سیدحسن خمینی و همچنین سن او موجب شده تا هر چه پیش برویم برنامه‌های تخریبی علیه او شدت بگیرد، هدف ساکت کردن خمینی اصلاح‌گر است، او باید سکوت کند و در عرصه سیاسی فعال نباشد و وظیفه‌اش تنها تولیت حرم امام باشد و بس، نه در قامت یک کنشگر سیاسی و حتی اجتماعی ظهور کند که اگر چنین کند به سرنوشت سید‌حسین خمینی دچار خواهد شد، این هشداری است که پیش از این ایرنای دولت احمدی‌نژاد به او داده بود.

دست افراطی‌ها را ببوسید
index:2|width:45|height:20|align:right در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت: «...دیدگاه، «ذلت‌پذیر»! و «حیثیت‌گریز»! متاسفانه در میان برخی از شخصیت‌ها و جریانات سیاسی به وضوح دیده می‌شود. این جماعت هرچند کم‌شمارند ولی تاسف‌بار آنکه شماری از آنان در حاشیه کرسی‌های سیاست‌سازی و نظریه‌پردازی کشور حضور دارند... باید از منادیان سازش پرسید؛ کدام پیروزی را می‌توانید نشان بدهید که بدون مقاومت در برابر زورگویان به دست آمده باشد؟ خطاب به سازشکاران و نسخه‌نویسان «تسلیم» گفتنی است که اگر اهل انصاف باشید بایستی در مقابل هر نفسی که می‌کشید و هر گامی که به آرامش و امنیت برمی‌دارید، هزار بار بر دست و بازوی همان کسانی بوسه بزنید که ولی‌نعمت شما هستند ولی ‌شمایان با نمک‌ناشناسی آنان را «تندرو» و «افراطی»! می‌نامید!

تظاهرات فعالیت سیاسی است نه جرم سیاسی
index:3|width:60|height:17|align:right گفت‌وگویی با حسین میرمحمد صادقی سخنگوی اسبق قوه قضائیه انجام داده است. در بخشی از این مصاحبه آمده است: «...علت عمده‌ای که تا زمان فعلی برای جرم سیاسی تعریف نشده، مصلحت‌اندیشی‌های نابجا بوده است. برخی شاید تصور می‌کردند اگر ما چنین اعمالی انجام دهیم و مجرمان سیاسی را از امتیاز برخورداری از هیات منصفه در محاکمات‌شان برخوردار کنیم، ممکن است موجب افزایش برخی فعالیت‌های مجرمانه بشود و امکان کنترل آنها را از بین ببرد... اینکه جرمی را جرم سیاسی بدانیم یک امتیاز است نه یک مقوله منفی. به عبارتی جرم سیاسی یک عنوان مجرمانه نیست... بنا بر قانون تظاهرات و اعتراض خیابانی فعالیت سیاسی است نه جرم؛ که به دنبال آن باشیم که از مصادیق جرم سیاسی به شمار می‌آید یا خیر.»

امروز سخت‌تر از 76 است
index:4|width:45|height:20|align:right با محسن صفایی‌فراهانی نماینده مجلس ششم گفت‌وگویی انجام داده است. در بخشی از این گفت‌وگو آمده است: «... امروز کار کردن به مراتب سخت‌تر از سال 76 است. چون مخالفان اصلاحات امروز بعد از فرصت طلایی 10ساله که گیرشان آمد و ثروت‌های افسانه‌ای که اندوختند، حاضر به عقبگرد نیستند. وقتی گفته می‌شود که بیش از 85 درصد واگذاری‌های شرکت‌های دولتی به بخش غیرخصوصی انجام شده، معنی دارد. یعنی عده‌ای بدون اینکه زیر بلیت دولت باشند یا در بخش خصوصی باشند بدون نظارت دقیق نزدیک به 50 درصد تولید ناخالص ملی ایران را در دست دارند. بیش از 60 درصد از بانک‌ها، بیمه‌ها، ارتباطات، مس، آلومینیوم و... در اختیار دولت نیست البته، در اختیار بخش خصوصی هم نیست. سازمان‌های نظارتی بر عملکرد اینها کنترلی ندارند.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها