شناسه خبر : 18535 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هیلاری کلینتون به دنبال مسدود کردن راه‌های فرار مالیاتی است

مالیات‌های انتخاباتی

هیلاری کلینتون اعلام کرده یکی از مهم‌ترین اهدافی که در صورت انتخاب شدن به عنوان ریاست جمهوری قصد دارد به آن دست یابد، اطمینان از این موضوع است که افراد و خانوارهای با درآمد بالا، مالیات بیشتری نسبت به طبقه متوسط می‌پردازند.

هیلاری کلینتون اعلام کرده یکی از مهم‌ترین اهدافی که در صورت انتخاب شدن به عنوان ریاست جمهوری قصد دارد به آن دست یابد، اطمینان از این موضوع است که افراد و خانوارهای با درآمد بالا، مالیات بیشتری نسبت به طبقه متوسط می‌پردازند. در حال حاضر، یک ثروتمند آمریکایی در نهایت ممکن است مالیاتی کمتر از یک راننده کامیون بپردازد. این اتفاق به دلیل معافیت مالیاتی رخ می‌دهد که سرمایه‌گذاری شامل آن می‌شود. یعنی ثروتمندان اگر بخش عمده‌ای از درآمد خود را از راه سرمایه‌گذاری به دست آورند، مالیات کمتری خواهند پرداخت. مالیات بر درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری، نرخ کمتری نسبت به مالیات بر دستمزد دارد و از طرف دیگر روش‌های محاسبه آن هم به شدت پیچیده است که راه فرار را باز‌می‌گذارد.
اما از طرفی می‌توان سخنان اخیر کلینتون را هم، نوعی تبلیغات انتخاباتی خواند. در مجموع بخش ثروتمند جامعه ایالات متحده، مالیات موثر بیشتری به دولت می‌پردازند. خانوارها‌ / اشخاص با درآمد بالای یک میلیون دلار، حدود 28 درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت می‌پردازند. در حالی‌که خانواده /‌شخص با درآمدی بین 50 تا 75 هزار دلار در سال تنها 11 درصد درآمد خود را به دولت مالیات می‌دهد. همچنین شخصی که درآمدش 75 تا 100 هزار دلار در سال باشد میزان مالیاتی که باید پرداخت کند 4 /13 درصد از درآمدش است. این رقم اگرچه بالاتر است، اما باور عمومی و بخشی از دولتمردان این است که سهمی که این افراد از مجموع هزینه‌ها باید بپردازند، بیش از این مقدار است. در واقع طبق سخنان کلینتون، او قصد دارد این نرخ 28 درصد را افزایش دهد. چند راه برای این قضیه وجود دارد. کلینتون پیشنهاد کرده مالیات جدید چهار‌درصدی برای درآمدهای بالای پنج میلیون دلار در سال برقرار کند و علاوه بر آن مالیات بر مسکن را هم تغییر دهد. در حال حاضر املاک تا حداکثر قیمت 45 /5 میلیون دلار از مالیات معاف هستند و در صورتی‌ که املاکی با قیمت بالاتر از این به نام فردی باشد، باید 40 درصد مالیات پرداخت کند. کلینتون در این باره گفته احتمالاً قوانین را به پیش از سال 2009 تغییر خواهد داد. حداکثر ارزش اموال معاف از مالیات 5 /3 میلیون دلار خواهد بود و بیشتر از این مقدار هم مالیاتی 45‌درصدی را به دنبال خواهد داشت. بخش دیگری از موضوع، دریافتی مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری بابت خدمات خود در محل کار است. بخش عمده‌ای از این دریافتی‌ها در قالب سهام یا سایر انواع دارایی‌های این صندوق‌ها صورت می‌گیرد که در هنگام پرداخت مالیات به عنوان درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و در نتیجه درصد کمتری مالیات به دولت خواهند پرداخت. کلینتون همچنین قول پیگیری حساب‌هایی را داده است که به صورت قانونی، میلیون‌ها و گاهی میلیاردها دلار از درآمد افرادی ثروتمند را معاف از مالیات نشان می‌دهد. اینکه این وعده‌ها، فقط تاریخ مصرفی تا پایان انتخابات ریاست جمهوری دارد یا واقعاً عزمی راسخ برای اجرایی کردن آنها وجود دارد، موضوعی است که تنها زمان می‌تواند آن را روشن کند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها