شناسه خبر : 13603 لینک کوتاه

هفته ای که گذشت

صندوق بین‌المللی پول ایالات متحده آمریکا را ملزم کرد کاهش گسترده هزینه‌های دولتی را کنار بگذارد و به فدرال‌رزرو توصیه کرد برنامه خرید اوراق قرضه را حداقل تا پایان سال ادامه دهد.

توصیه صندوق به آمریکا
جمعه چهاردهم ژوئن‌/‌بیست و چهارم خرداد: صندوق بین‌المللی پول ایالات متحده آمریکا را ملزم کرد کاهش گسترده هزینه‌های دولتی را کنار بگذارد و به فدرال‌رزرو توصیه کرد برنامه خرید اوراق قرضه را حداقل تا پایان سال ادامه دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، صندوق بین‌المللی پول در گزارش سالانه خود رشد اقتصادی آمریکا را در سال 2013 برابر 9/1 درصد اعلام کرد. صندوق بین‌المللی پول ارزیابی کرده است اگر تلاش بیش از حد برای کاهش کسری بودجه دولت انجام نشود، رشد اقتصادی آمریکا 75/1 درصد بیشتر خواهد بود. صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز خود از رشد اقتصادی آمریکا در سال 2014 را از پیش‌بینی 3‌درصدی در ماه آوریل، به 7/2 کاهش داد. صندوق اعلام کرد در ماه آوریل هنوز این فرض را داشته که کاهش‌های هزینه‌ای بیش از حد لغو می‌شوند، اما اکنون این فرض را کنار گذاشته است.


کاهش تولید طلا در استرالیا
شنبه پانزدهم ژوئن‌/‌بیست و پنجم خرداد: به گزارش بلومبرگ، تولید طلای استرالیا در یک‌چهارم اول سال به خاطر افزایش رطوبت هوا، کاهش یافته است. به گزارش شرکت مشاوره معدن‌کاری سوربیتون، تولید طلا در سه ماه نخست سال تا ماه مارس 5/63 تن بوده است. این رقم 5 درصد کمتر از یک‌چهارم پایانی سال 2012 است. با این حال، بازده تولید طلا نسبت به همین زمان در سال گذشته، یک درصد بیشتر بوده است. ساندرا کلوز، یکی از مدیران سوربیتون گفت: «این کاهش، با توجه به رطوبت هوا، عادی است.» تولید شمش طلا در سه ماه اول سال 6/4 درصد کاهش یافت. از سال 2001 هر سال در این زمان، استرالیا شاهد افت تولید شمش طلا بوده است. قیمت‌ها در سال 2013 به طور میانگین 17 درصد کاهش داشته است. ارزش دلار استرالیا نیز در ماه گذشته 7/7 درصد کاهش یافته است. بر اساس گزارش پیمایش جغرافیایی ایالات متحده آمریکا، در سال 2012 چین بزرگ‌ترین تولیدکننده طلا بوده است. استرالیا پس از چین قرار گرفته است.

سه میلیارد یورو برای ساخت راه‌آهن
یکشنبه شانزدهم ژوئن‌/‌بیست و ششم خرداد: دولت انریکو لتا نخست‌وزیر ایتالیا اقداماتی را برای ایجاد بیش از سه میلیارد یورو هزینه برای ساخت جاده و خطوط راه آهن تایید کرد. به گزارش بلومبرگ، دولت در بیانیه‌ای در ساعات پایانی روز شنبه اعلام کرد ایجاد هزینه‌های زیرساختی سه هزار شغل ایجاد می‌کند. دیگر محرک‌های مورد حمایت دولت وام‌های یارانه‌ای به میزان پنج میلیارد یورو برای شرکت‌هایی که نیاز به خرید ماشین‌آلات دارند و همچنین اصلاح روند محاکمه دادگاه مدنی کشور برای تسریع حل نزاع‌ها را در‌ بر می‌‌گیرد. لتا که از ماه آوریل امور اجرایی را در دست گرفته برای احیای اقتصاد کشور که از سال 2011 در رکود قرار داشته، تحت فشار است. بر اساس بیانیه منتشر ‌شده، دولت با حذف مالیات بر قایق‌های تجاری کوچک و بازنگری مالیات گمرکی بندری موافقت کرده است. بسته پیشنهادی دولت شامل برنامه‌ریزی برای رقابت بیشتر در بازار گاز طبیعی و کاهش هزینه برق نیز می‌شود.

کاهش رشد اقتصادی آلمان
دوشنبه هفدهم ژوئن‌/‌بیست و هفتم خرداد: بانک مرکزی آلمان هشدار داد سرعت رشد اقتصاد این کشور در تابستان کاهش می‌یابد. به گزارش تلگراف، به نقل از بانک مرکزی آلمان، با توجه به داده‌های صادراتی و سامان صنعتی ضعیف‌تر، اقتصاد این کشور پس از بهبود در فصل بهار در تابستان شاهد کاهش سرعت رشد خواهد بود. بانک مرکزی آلمان گزارش کرد «با توجه به تنظیمات ضعیف‌تر در ماه آوریل، توقع تولید در ماه‌های پیش‌رو کاهش یافته است. این امر برای چشم‌انداز صادراتی کوتاه‌مدت نیز صادق است.» بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا پس از کاهش 7/0‌درصدی رشد اقتصادی‌اش در یک‌چهارم پایانی سال 2012، با رشد 1/0‌درصدی، رکود اقتصادی را در یک‌چهارم آغازین سال پشت سر گذاشت. بانک مرکزی همچنین اشاره کرد پس از یک زمستان سخت، در یک‌چهارم دوم سال، «بخش ساخت و ساز به سرعت در حال متحمل شدن ضررهای ناشی از مسائل آب و هوایی است».

گروه هشت به دنبال مالیات
سه‌شنبه هجدهم ژوئن‌/‌بیست و هشتم خرداد: به گزارش سی‌ان‌ان مانی، گروه هشت در این روز تصمیم گرفت گامی جدی در جهت وادار کردن بدهکاران مالیاتی به پرداخت بدهی‌شان بردارد. مقابله با مالیات‌گریزی غیرقانونی برای دولت‌هایی که می‌خواهند اقتصاد کشور خود را احیا کنند، روز به‏روز مهم‌تر می‌شود. رهبران G-8 که کشورهای‌شان از انتقال سود شرکت‌ها به خارج از مرزهای کشور آسیب دیده، اعلام کردند برای جلوگیری از چنین مساله‌ای باید مقررات را تغییر دهند و شرکت‌های چند‌ملیتی هم گزارشی از میزان و مکان پرداخت مالیات‌های خود به دولت ارائه دهند. دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلستان در پایان دیدار دو روزه گفت: «اگر اقتصادی با مالیات پایین می‌خواهید، باید بدهی‌های مالیاتی را دریافت کنید، این برای شرکت‌ها و مردمی که مقررات را رعایت می‌کنند، منصفانه است.»

ادغام شرکت‌های مخابراتی
چهارشنبه نوزدهم ژوئن‌/‌بیست و نهم خرداد: به گزارش بلومبرگ صنعت مخابرات شاهد بزرگ‌ترین ادغام از سال 2006 تاکنون خواهد بود. شرکت‌های مخابراتی جهانی در پی معامله‌هایی از کانزاس تا مونیخ هستند تا بتوانند عواید خود را افزایش دهند. این امر ادغام بیشتر صنعت مخابرات را به دنبال خواهد داشت. امسال بیش از 80 میلیارد دلار در صنعت مخابرات و مبادلات کابلی از سوی شرکت دیش نت‌وُرک، سافت بانک ژاپن و وُدافُن انگلستان اعلام شده است. شرکت‌های مخابراتی به دنبال این هستند که با کاهش سرعت تقاضا برای خدمات وایرلس و اینترنت، توسعه از طریق کسب مالکیت را دنبال کنند. تا لوونشتاین، یکی از مدیران مخابراتی لس‏آنجلس می‌گوید: «چشم‌انداز رشد کمیاب و پول ارزان است. شرکت‌های فراگیرنده به دنبال دارایی‌های باارزشی هستند که در شرکت‌های ترکیبی از آنها استفاده بهتری شود.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها