شناسه خبر : 46636 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

می‌خواهم دیگران را بالا بکشم

مارگارت کین چگونه به یک زن بانکدار تبدیل شد؟

408مارگارت ام. کین (متولد 1959) از فوریه 2014 تا آوریل 2021 مدیر اجرایی سینکرونی (Synchrony) بود. او به سمت ریاست اجرایی هیات مدیره سینکرونی منتقل شد و پس از او، برایان دابلز، رئیس سابق سینکرونی، مدیر اجرایی شد. زمانی که سینکرونی از جنرال الکتریک به عنوان یک بانک مستقل جدا شد، به باارزش‌ترین بانک در ایالات‌متحده تبدیل شد که از سوی یک زن اداره می‌شد. کین یکی از تنها سه زن بانکدار است؛ دو نفر دیگر، بث مونی از کی کورپ و جین فریزر از سیتی‌گروپ هستند که رهبری یک بانک مستقل آمریکایی با ارزش بیش از 10 میلیارد دلار را بر عهده دارند.

ارزش خالص تخمینی مارگارت ام. کین تا 31 می 2023 حداقل 6 /25 میلیون دلار است. خانم کین مالک بیش از 1565 واحد سهام سینکرونی به ارزش بیش از 474.867 دلار است و در 10 سال گذشته سهام SYF را به ارزش بیش از 81 /12994 دلار فروخته است. علاوه بر این، او به عنوان مدیر اجرایی و مدیر سینکرونی، 12 میلیون و 169 هزار و 300 دلار درآمد دارد.

بزرگ‌ترین معامله‌ای که او تا به حال انجام داده، استفاده از 151,423 واحد سهام سینکرونی در اول مارس 2021 به ارزش بیش از 3,564,497 دلار بوده است. به طور متوسط، مارگارت از سال 2014 هر 28 روز یک‌بار حدود 7938 واحد معامله می‌کند. از 31 می 2023 او هنوز حداقل 11498 واحد سهام سینکرونی را در اختیار دارد.

مارگارت کین به عنوان رئیس اجرایی سینکرونی فایننشال، یکی از شرکت‌های برتر خدمات مالی کشور، در صدر صنعت مالی قرار گرفته است. او علاقه زیادی به فناوری، توسعه شرکت و تنوع کارکنان دارد که برای یک رهبر محترم، شهرت ایجاد می‌کنند. تحت چشم‌انداز مارگارت، سینکرونی دارای سه ماموریت است: اول، سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های نوآورانه برای هدایت رشد با استفاده از فناوری‌های جدید؛ دوم، مشارکت در خارج از خرده‌فروشی سنتی برای ایجاد رونق؛ و سوم، ایجاد محیط کاری متنوع.

قبل از سینکرونی، مارگارت 18 سال سابقه کار با جنرال الکتریک کپیتال (GE Capital) داشت و چندین موقعیت رهبری در امور مالی مصرف‌کننده، خدمات مالی فروشنده، عملیات و کیفیت داشت که به انتخاب او به عنوان رئیس و مدیرعامل شرکت منجر شد. زندگی حرفه‌ای کین در سیتی بانک آغاز شد، جایی که او 16 سال را در سمت‌های مختلف مدیریتی گذراند. او دارای مدرک لیسانس در رشته دولت و سیاست و MBA از دانشگاه سنت جان است که جایزه دستاورد برجسته فارغ‌التحصیلان را به او اعطا کرده است. در ادامه مروری بر زندگی و کارنامه کاری این بانوی بانکدار خواهیم داشت.

شروع سفر

مارگارت کین در شهر نیویورک، جایی که پدرش افسر پلیس بود، بزرگ شد. انتظار پدر مارگارت از شش فرزندش این بود که راه او را به عنوان مجریان قانون دنبال کنند. همه پنج خواهر و برادر مارگارت دقیقاً یا خودشان این کار را انجام دادند یا با یک مجری قانون ازدواج کردند؛ اما مارگارت تصمیم گرفت در عوض، در دانشگاه سنت جان در کوئینز، نیویورک تحصیل کند، جایی که در سال 1981 مدرک کارشناسی دولت و سیاست و در سال 1987 کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار دریافت کرد.

در سال 1980، زمانی که او در کالج مشغول تحصیل بود، به عنوان یک وصول‌کننده بدهی تلفنی در سیتی کورپ کار پاره‌وقت گرفت. در طول 16 سال بعد، کین در CitiCorp، مرتب در رتبه‌های بالاتر قرار می‌گرفت؛ تا زمانی که عملیات خرده‌فروشی آنها در ایالات‌متحده را اداره می‌کرد. کین سپس به جنرال الکتریک کپیتال پیوست. در سال 2011 او پس از پر کردن چندین ظرفیت مختلف در عملیات و کنترل کیفیت و در نهایت در بخش کارت اعتباری، مدیرعامل کسب‌وکار کارت اعتباری این شرکت شد.

در سال 1996 کین به جنرال الکتریک (GE) نقل مکان کرد و به عنوان رهبر کیفیت برای بخش خدمات مالی فروشنده جنرال الکتریک (VFS) مشغول به کار شد. کین از ژانویه 2000 تا دسامبر 2001 به عنوان رهبر کیفیت GECC خدمت کرد. در سال 2002 او به GE Consumer Finance-Americas پیوست که در آنجا معاون ارشد عملیات بود. کین در می 2004 به GE Capital Retail Consumer Finance ملحق شد. در آنجا او کسب‌وکار اعتبار خرده‌فروشی را رهبری می‌کرد. او از ژوئن 2004 تا آوریل 2011 مدیرعامل و رئیس پلت‌فرم کارت خرده‌فروشی جنرال الکتریک برای کسب‌وکار مالی خرده‌فروشی آمریکای شمالی بود. در سال 2005 کین به عنوان افسر جنرال الکتریک منصوب شد. در 29 نوامبر 2005 او به عنوان مدیر اجرایی و رئیس بخش مالی مصرف‌کننده خرده‌فروشی آمریکا در جنرال الکتریک منصوب شده و از آوریل 2011 به عنوان مدیرعامل و رئیس تجارت مالی خرده‌فروشی جنرال الکتریک در آمریکای شمالی خدمت کرد. در جولای 2014 جنرال الکتریک کپیتال، شرکت Synchrony را رهبری کرد؛ یک شرکت مستقل جدید، که اکنون بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده کارت اعتباری با برچسب خصوصی در ایالات‌متحده بود. با راه‌اندازی سینکرونی، مارگارت کین یکی از تنها دو مدیرعامل زن شد که بانک‌های متعلق به ایالات‌متحده، مستقل و سهامی عام را به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار اداره می‌کردند.

سینکرونی

سینکرونی فایننشال، یکی از شرکت‌های برتر خدمات مالی مصرف‌کننده در ایالات‌متحده است. ریشه‌های این شرکت در امور مالی مصرف‌کننده، که امروزه بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده کارت‌های اعتباری با برچسب خصوصی در ایالات‌متحده بر اساس حجم خرید و مطالبات است، به سال 1932 برمی‌گردد. 

بانک خرده‌فروشی سرمایه‌گذاری جنرال الکتریک در دوران رکود بزرگ راه‌اندازی شد و به مشتریان خط اعتباری برای خرید لوازم جنرال الکتریک ارائه می‌کرد. بازوی وام‌دهنده، بانک خرده‌فروشی جنرال الکتریک کپیتال باقی ماند تا اینکه در ژوئن 2014 از شرکت مادرش جدا شد. جنرال الکتریک در 13 مارس 2014 در کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که قصد دارد بخشی از تجارت سرمایه جنرال الکتریک خود را که به کارت‌های اعتباری خرده‌فروشی اختصاص داده شده است، تقسیم کند. پرونده SEC جنرال الکتریک نشان داد که نام شرکت جدید سینکرون فایننشال (Synchrony Financial) خواهد بود. در 31 جولای 2014، سینکرونی فایننشال موفق شد 88 /2 میلیارد دلار در عرضه اولیه عمومی خود جذب کند.

سینکرونی اکنون طیف وسیعی از محصولات اعتباری را از طریق برنامه‌هایی که با گروه متنوعی از خرده‌فروشان ملی و منطقه‌ای، تجار محلی، تولیدکنندگان، گروه‌های خرید، انجمن‌های صنعتی و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی ایجاد کرده‌، برای کمک به رشد شرکای خود و ارائه انعطاف‌پذیری مالی به مشتریان ارائه می‌کند. سینکرونی از طریق بیش از 300 هزار مشترک خود در سراسر ایالات‌متحده و کانادا و وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه آنها، انواع محصولات اعتباری را برای تامین مالی خرید کالا و خدمات به مشتریان خود ارائه می‌دهد. 

در سال 2018، سینکرونی مهارت کارت فروشگاه الکسا را برای مشتریان ایجاد کرد تا بتوانند کارت‌های فروشگاه آمازون خود را از طریق فناوری صوتی مدیریت کنند. اکثر شرکای خرده‌فروشی سینکرونی، دستیار مجازی این شرکت با هوش مصنوعی Sydney را برای دارندگان کارتبه کار گرفته‌اند.

408-1

بانوی فعال

مارگارت کین از 10سالگی کار می‌کرد. به عنوان اولین کار، او در محله کودکی خود در کوئینز، نیویورک، گوشواره‌هایی را برای نمایش کارت‌های همسایه‌ای که صاحب یک شرکت جواهرسازی بود، به گوش خود چسباند. آن مرد برای هر جفتی که مارگارت تکمیل می‌کرد، نیم‌پنی به او می‌پرداخت و کین تا زمانی که دستانش تاول بزند و ۱۰ دلار در جیبش داشته باشد، کار می‌کرد.

پنجاه و یک سال پس از آن کار، کین بازنشستگی خود را از یک کار کاملاً بالاتر اعلام کرد: مدیرعامل سینکرونی فایننشال، وام‌دهنده کارت اعتباری (با ارزش بازار) 21 میلیارددلاری. او و شرکتش در سال 2021 اعلام کردند که از اول آوریل، کین به سمت ریاست اجرایی هیات مدیره سینکرونی منتقل می‌شود و برایان دابلز، رئیس فعلی سینکرونی، مدیر اجرایی آن خواهد شد. این حرکت به آن معنی بود که S&P 500 یکی از 30 مدیرعامل زن خود را از دست خواهد داد، واقعیتی که به‌رغم اعتماد کین به جانشین خود از بین نمی‌رود.

کین در مصاحبه‌ای تلفنی به فوربس گفت: «نکته مثبت این است که من همچنان مدیر اجرایی خواهم بود؛ و تعداد زیادی از زنان در فهرست فورچون 500 وجود ندارند که در نقش مدیر اجرایی باشند.»

کین معتقد است که حمایت مالی بخشی از مسیر رو به جلو است، و خاطرنشان می‌کند که مسیر خودش مسیری است که از یک اسپانسر مرد که به توانایی‌های او باور دارد، سود می‌برد. کین پس از تبدیل شدن به اولین فردی از خانواده‌اش که از کالج فارغ‌التحصیل شد، 16 سال اول کار خود را با سیتی‌بانک گذراند و سپس به GE Capital رفت. زمانی که در آنجا بود، پلت‌فرم کارت خرده‌فروشی را رهبری کرد و در سال 2011 رئیس و مدیرعامل کسب‌وکار مالی خرده‌فروشی شرکت شد. او می‌گوید که «در یک میلیون سال هرگز» تصور نمی‌کرد که مدیر اجرایی یک شرکت سهامی عام شود، اما از آنجا که جنرال الکتریک به دنبال تبدیل سینکرونی به نهاد خود بود، مایک نیل، رئیس وقت جنرال الکتریک کپیتال، از کین حمایت کرد. کین گفت: «من می‌دانم که اگر در این نقش و جایگاه قرار دارم، به دلیل حمایت او از من است.»

کین عرضه اولیه عمومی سینکرونی را در جولای 2014 رهبری کرد و بر جدایی نهایی آن از جنرال الکتریک در اواخر سال 2015 نظارت داشت. در دوران تصدی او، سهام این شرکت نزدیک به 60 درصد افزایش یافت و سینکرونی، کارت‌های اعتباری مشترک با آمازون، Verizon، Venmo و دیگران را راه‌اندازی کرد. اما یکی از دستاوردهایی که او بیش از همه به آن افتخار می‌کند، ایجاد یک فرهنگ شرکتی است که هم متمایز از اسپین‌آف (‌یک شرکت تابعه از شرکت ‌مادر که فروخته می‌شود) جنرال الکتریک بود و هم بر ارزش‌ها و هدف سینکرونی متمرکز بود. تصمیمات مارگارت کین در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا -از جمله دادن پاداش به کارمندان مرکز تماس به جای مرخصی و ایجاد صندوق اضطراری 5 /1 میلیون‌دلاری برای کارگرانی که هزینه‌های پزشکی مرتبط با کووید دارند- به شرکت کمک کرد تا با ۲۱ رتبه ارتقا، به رتبه بیستم در Just 100 2021 برسد (فهرست فوربس از بهترین شهروندان شرکتی آمریکا، که با مشارکت Just Capital تهیه شده است). کین گفت: «فکر می‌کنم با این همه‌گیری حتی واضح‌تر شد که کارمندان شما هستند که شرکت را می‌سازند.»

خدمت به کارمندان، در پی اعتراضات برای عدالت نژادی در تابستان 2020، نیز به معنای انجام برخی گفت‌وگوهای «سخت» اما در نهایت سازنده بود. کین با اشاره به اینکه او به دموکراسی، انتخاب و روند دموکراتیک اعتقاد دارد، گفت: «ما لحظه‌ای را به تامل در مشارکت‌های سیاسی خود اختصاص می‌دهیم. ما هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم، اما در حال ارزیابی آن هستیم.»

او می‌گوید که پسرش فکر می‌کند «وحشتناک» است که زنی که از 10سالگی کار می‌کرده است، بازنشسته شود؛ اما واضح است که مارگارت بعد از بازنشستگی کاملاً بیکار نمی‌شود. شوهر او اخیراً از یک شغل 42ساله به عنوان دربان در شهر نیویورک بازنشسته شده است و هنگامی که هر دو واکسن کووید را دریافت کردند، مشتاقانه منتظر سفر هستند. او اهل یوگسلاوی سابق، مونته نگرو کنونی است و این زوج صاحب زمینی در آنجا هستند.

کین می‌گوید: «ما در واقع سه هزار درخت زیتون کاشته‌ایم، و به دنبال آن هستیم که در آنجا کمی به کار سرمایه‌گذاری در روغن زیتون بپردازیم که به نظر من باید جالب باشد.» کین جدا از اقدام بالقوه به عنوان تامین‌کننده روغن زیتون، به خدمت در هیات مدیره Allstate و سه هیات غیرانتفاعی، از جمله هیات علمی دانشگاه سنت جان، ادامه خواهد داد. او همچنین می‌خواهد به کار با buildOn ادامه دهد؛ گروهی که به بچه‌ها کمک می‌کند در مدرسه بمانند و فارغ‌التحصیل شوند.

او می‌گوید: «فکر می‌کنم کارهایی وجود دارد که می‌توانم انجام دهم تا دیگران را بالا بکشم. احساس می‌کنم راهم را بالا برده‌ام و فکر می‌کنم دیگران باید این شانس را داشته باشند.» 

دراین پرونده بخوانید ...