شناسه خبر : 4972 لینک کوتاه

چینی‌های ثروتمند تمایل به مهاجرت دارند

مهاجران

تعداد چینی‌های ثروتمندی که تمایل به زندگی و کار در خارج از کشور خود دارند روز به روز در حال افزایش است. بر اساس بررسی هوران، یک شرکت تحقیقاتی چینی، حدود دو‌سوم چینی‌هایی که در حساب بانکی خود بیش از ۱۰ میلیون یوان(۶/۱ میلیون دلار) پول دارند، قصد مهاجرت به خارج از کشور می‌کنند.

تعداد چینی‌های ثروتمندی که تمایل به زندگی و کار در خارج از کشور خود دارند روز به روز در حال افزایش است. بر اساس بررسی هوران، یک شرکت تحقیقاتی چینی، حدود دو‌سوم چینی‌هایی که در حساب بانکی خود بیش از 10 میلیون یوان (6/1 میلیون دلار) پول دارند، قصد مهاجرت به خارج از کشور می‌کنند. جالب اینکه با افزایش ثروت این تمایل کاهش می‌یابد و تنها یک‌سوم کسانی که بیش از 100 میلیون یوان یا 16 میلیون دلار پول در حساب بانکی خود دارند، تمایل خود به مهاجرت را اعلام کرده‌اند. البته مهاجرت برای اکثریت چینی‌ها به معنای ترک کشور برای همیشه نیست تنها 15 درصد از کسانی که قصد مهاجرت دارند، قصد ترک تابعیت کشور خود را دارند. اما مقصد مطلوب این مهاجران کجاست؟

1- آمریکا
ایالات متحده محبوب‌ترین مقصد مهاجران چینی است. در سال 2012 حدود 82 هزار نفر که متولد چین بوده‌اند، اقامت دائم ایالات متحده را گرفته‌اند. آمار سال 2011 حتی از این تعداد هم بیشتر است. تنها کشور مکزیک توانسته تعداد بیشتری مهاجر به ایالات متحده بفرستد و چین از این نظر رتبه دوم در جهان را دارد. برنامه جدید ایالات متحده که در ازای سرمایه‌گذاری 500 هزار‌دلاری در این کشور، کارت سبز صادر می‌کند، مورد استقبال چینی‌ها قرار گرفته است. البته همچنان عده زیادی نیز به روش‌های دیگر اجازه ورود به ایالات متحده را دریافت می‌کنند. دسترسی به آموزش مناسب، مهم‌ترین دلیل مهاجرت اتباع چین به آمریکا عنوان شده است.

2- اروپا
مهاجرت به اروپا در بین چینی‌ها در چند سال اخیر محبوبیت یافته است. خصوصاً بعد از آنکه بعضی از کشورهای این اتحادیه به دنبال مشکلاتی که به دلیل بحران اقتصادی با آن روبه‌رو بودند، اقدام به فروش پاسپورت خود در ازای مقادیر متفاوتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. قبرس شهروندی خود را به هر کس که 405 هزار دلار در این کشور سرمایه‌گذاری کند، اعطا می‌کند. پرتغال همین کار را در قبال سرمایه‌گذاری 675 هزار‌دلاری انجام می‌دهد. در یونان که بسیاری از جوانان آن به دلیل بیکاری به کشورهای شمال اتحادیه مهاجرت کرده‌اند، تنها سرمایه‌گذاری 338 هزار‌دلاری در بخش مسکن، اجازه اقامت پنج‌ساله‌ای را در پی خواهد داشت.

3- کانادا
کانادا سال‌هاست یکی از مقصدهای محبوب مهاجران چینی محسوب می‌شود و همین حالا هم تعداد قابل ‌ملاحظه‌ای از ساکنان کانادا را چینی‌ها تشکیل می‌دهند. طبق نظرسنجی‌ها، تورنتو و ونکوور دو مقصد معمول چینی‌ها در کانادا محسوب می‌شوند. در واقع حدود 280 هزار نفر یا بیش از 11 درصد ساکنان تورنتو را چینی‌ها تشکیل می‌دهند.

4- استرالیا
استرالیا نیز برنامه‌ای برای اعطای اقامت دائم در ازای سرمایه‌گذاری دارد. البته این برنامه در برابر همتایان آن، بسیار گران است. هر کس با سرمایه‌گذاری 5/4 میلیون دلار در استرالیا می‌تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند. این برنامه که از نوامبر سال 2012 اجرایی شده است تاکنون 545 متقاضی داشته است که 91 درصد آنها چینی بوده‌اند. ورود سرمایه‌های خارجی باعث افزایش قیمت مسکن در استرالیا و خصوصاً سیدنی شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها