شناسه خبر : 18252 لینک کوتاه

هفته ای که گذشت

به گزارش تلگراف، دولت هلند قصد دارد برخی از اقدامات و برنامه‌های ریاضتی‌اش را به تعویق بیندازد.

تحریک رشد هلند
جمعه دوازدهم آوریل‌/‌بیست و سوم فروردین‌: به گزارش تلگراف، دولت هلند قصد دارد برخی از اقدامات و برنامه‌های ریاضتی‌اش را به تعویق بیندازد. این تصمیم به منزله نوعی جدایی از سیاست‌های اتحادیه اروپاست. دولتمردان هلندی با اتخاذ این تصمیم احتمالاً موجب خشمگینی آلمان می‌شوند. نخست‌وزیر لیبرال هلند، مارک روت، این تصمیم را حرکتی در راستای تحریک رشد هلند دانسته است. سرویس جهانی بی‌بی‌سی در گزارشی اعلام کرد به دو کشور پرتغال و هلند، به مدت هفت سال اضافه برای بازپرداخت وام‌های اضطراری‌شان زمان داده شد. اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول در سال 2010 به ایرلند و در سال 2011 به پرتغال وام اضطراری دادند. همچنین یک وام اضطراری 10 میلیارد دلاری نیز برای قبرس در نظر گرفته شده است. به گزارش بلومبرگ، آمریکا از ژاپن خواسته تا جلوی کاهش رقابتی ارزش ین را بگیرد. وزیر دارایی آمریکا می‌گوید ژاپن را تحت فشار قرار خواهد داد تا به تعهدات بین‌المللی در زمینه ارزش پول و ممانعت از کاهش رقابتی نرخ ارز ملی پایبند بماند.


تعهد کامرون و مرکل
شنبه سیزدهم آوریل‌/‌بیست و چهارم فروردین‌: رئیس فدرال‌رزرو در سخنرانی خود اظهار داشته است که با بهبودها و پیشرفت‌هایی در کلیت اقتصاد آمریکا، اجتماعات کم‌درآمدتر کشور هنوز با شرایط سختی مواجهند. او همچنین با اشاره به پژوهش بانک مرکزی بوستون در شهرستان‌هایی که توانسته‌اند شرایط مادی زندگی را بهبود ببخشند، بر نقش رهبران محلی بر یاری به اجتماعات کم‌درآمد تاکید کرد. تلگراف در این روز گزارشی از دیدار آنگلا مرکل و دیوید کامرون در برلین منتشر کرد. کامرون و همتای آلمانی‌اش، مرکل، در این دیدار متعهد شدند اروپا را به سوی وضعیتی رقابتی‌تر پیش ببرند و اقداماتی محکم برای مقابله با مالیات‌گریزی سامان دهند. به گزارش بلومبرگ، چین موافقت کرد برای مقابله با ماجراجویی‌های تسلیحاتی کره شمالی، به جبهه آمریکا بپیوندد. وزیر امور خارجه آمریکا، جان کری، و همتای خارجی‌اش، یانگ جیچی، بر اهدافی در زمینه مقابله با طرح‌ها و ماجراجویی‌های تسلیحاتی و اتمی کره شمالی به توافق رسیدند.

نجات مسیحیت در نیجریه
یکشنبه چهاردهم آوریل‌/‌بیست و پنجم فروردین: جنبش رهایی‌بخش دلتای نیجر در نیجریه، تهدید کرده به بمبگذاری در مساجد و ترور روحانیون مسلمان اقدام خواهد کرد. یک هفته پیشتر، آنان 15 مامور امنیتی را در ایالت جنوبی نفت‌خیز بایلسا به قتل رسانده بودند. به گزارش بلومبرگ، آنان هدف مبارزه خود را «نجات مسیحیت در نیجریه» اعلام کرده‌اند. بلومبرگ در گزارشی دیگر خبر داد نامزد حزب سوسیال‌دموکرات آلمان برای انتخابات صدراعظمی، پی‌یر اشتاین‌بروک، به شکاف ثروتی روزافزون و سرمایه‌داری افسارگسیخته در آلمان حمله کرد. او ائتلاف مرکل را متهم کرد که نسبت به حمایت از توان طبقه متوسط آلمان برای دستیابی به بازارهای مالی بی‌توجه است. به گزارش تلگراف، صندوق بین‌المللی پول تصمیم دارد در این هفته تصویر مخدوش‌تر و تیره‌تری از اقتصاد جهان ترسیم کند. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند نرخ رشد جهانی در این سال 1/0 درصد باشد.

انفجار تروریستی در بوستون
دوشنبه پانزدهم آوریل‌/‌بیست و ششم فروردین‌: انفجار بمب در مسیر مسابقه دو ماراتن بوستون، سه کشته و بیش از صد زخمی برجای گذاشت. هیگل، وزیر دفاع آمریکا، این انفجار را یک عملیات تروریستی دانسته است. سرعت رشد در تولیدات ایالت نیویورک در ماه آوریل بیش از حد انتظار کاهش داشته است. به گزارش رویترز، داده‌ها حاکی از آن است که اقتصاد بخشی از نیرویش را برای ورود به یک‌چهارم دوم سال از دست داده است. با این حال، شاخص‌های اشتغال در ایالت نیویورک رشد داشته است. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، تولیدات صنعتی روسیه در ماه گذشته 6/2 درصد افزایش پیدا کرده است. اقتصاددانان و تحلیلگران مالی نتوانسته بودند این رشد را پیش‌بینی کنند. سرویس آمار فدرال روسیه در مسکو در اطلاعیه‌ای اظهار داشت بازده‌های کارخانه‌ها، معادن و صنایع همگانی به میزان 206 درصد نسبت به یک سال قبل افزایش یافته است.

مشت محکم مادورو
سه‌شنبه شانزدهم آوریل/بیست و هفتم فروردین: با کشته شدن هفت نفر در اعتراضات خیابانی ونزوئلا، برای بازشماری آرای انتخاباتی، ارزش اوراق قرضه ونزوئلا به پایین‌ترین حد خود در 15سال اخیر رسید. اوراق قرضه‌ای که سررسیدشان سال 2027 بوده است، به میزان 9/6 درصد کاهش پیدا کردند. به گزارش بلومبرگ، مادورو، جانشین چاوس، گفته است که مشت محکمش را برای جلوگیری از خشونت به کار می‌برد و می‌خواهد انقلاب ونزوئلایی را شدت و شتاب ببخشد. به گزارش تلگراف، اقتصاددانان انگلیسی هشدار داده‌اند که تورم این کشور به بالای سه درصد می‌رسد. اقتصاد انگلستان در ماه گذشته در تورم 8/2 درصد ثابت ماند، با این حال اقتصاددانان گفته‌اند که خانوارها باید امسال انتظار افزایش تورم را داشته باشند. تلگراف در گزارشی دیگر خبر داد که فرانسوا اولاند، نخست وزیر فرانسه، با انقلاب وزیرانش علیه سیاست‌های ریاضتی مواجه شده است.

نرخ مرگ و میر نوزادان در آمریکا
چهارشنبه هفدهم آوریل/بیست و هشتم فروردین: سی‌ان‌ان مانی در گزارشی به مردمی که می‌خواهند به آسیب‌دیدگان انفجار بوستون کمک‌رسانی کنند، هشدار داد مراقب وب‌سایت‌هایی که با نام خیریه کلاهبرداری می‌کنند، باشند. در حالی که برخی کلاهبرداران کمک نقدی را دریافت می‌کنند، دیگران با استفاده از خیریه‌های دروغین شماره کارت‌های اعتباری را می‌دزدند. به گزارش بلومبرگ، شمار نوزادان آمریکایی که در سال 2011 مرده‌اند نسبت به سال 2005 حدود 12 درصد کاهش پیدا کرده است. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در سال 2011 از هر هزار نوزاد آمریکایی شش نفر پیش از یک‌سالگی مرده‌اند. در سال 2005، این رقم برای هر نوزاد زیر یک سال، از هر هزار نفر 9/6 نفر بوده است. مقامات ایتالیایی گفته‌اند این کشور احتمالاً به 7 میلیارد یورو کاهش هزینه نیاز خواهد داشت. معاون وزیر دارایی ایتالیا، بر این باور است که ایتالیا حدود 5 تا 7 میلیارد یورو هزینه اضافی دارد که باید کاهش داده شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها