شناسه خبر : 15340 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اینفوگرافی

رنگ‌پریدگی طلا

بازار طلا پس از افت شدید قیمت اونس به کدام سو می‌رود؟

بعد از شکست سطح مقاومتی ۳۵۰۰ تومان به نظر می‌رسد نرخ ارز در قیمت‌های بالای ۳۵۰۰ تومان تثبیت شده است و برخلاف تصور عمومی مبنی بر اینکه با نزدیک شدن به زمان لغو تحریم‌ها نرخ ارز کاهش پیدا خواهد کرد شاهد افزایش نرخ ارز بودیم.

سیدعلی خسروشاهی
طی هفته گذشته همزمان با انتشار آمار اشتغال آمریکا، شاهد کاهش ارزش طلا به کمتر از 1100 دلار در بازارهای جهانی بودیم. اونس جهانی بعد از کاهش قیمت تا سطح 1074 دلار ظرف سه ماه گذشته توانست تا سطح 1191 دلار رشد کند که با افزایش دوباره گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو و بهبود نسبی شاخص‌های اقتصادی آمریکا یک بار دیگر روند نزولی به خود گرفت. طی روزهای آینده علاوه بر نرخ بهره آمریکا پارامترهای دیگری مانند کاهش تولید طلا در آمریکا و احتمال افزایش تقاضای فصلی طلا در بازارهای هند و چین می‌توانند در روند قیمتی این فلز ارزشمند موثر باشند. برخلاف روند نزولی قیمت اونس جهانی اما نرخ ارز در بازار آزاد طی هفته گذشته روند صعودی به خود گرفت.
بعد از شکست سطح مقاومتی 3500 تومان به نظر می‌رسد نرخ ارز در قیمت‌های بالای 3500 تومان تثبیت شده است و برخلاف تصور عمومی مبنی بر اینکه با نزدیک شدن به زمان لغو تحریم‌ها نرخ ارز کاهش پیدا خواهد کرد شاهد افزایش نرخ ارز بودیم. قیمت سکه نقدی همزمان با افزایش نرخ ارز و ثبات ارزش اونس جهانی در محدوده 1093 دلار تا محدوده 921 هزار تومان افزایش را تجربه کرد و در ادامه با اصلاح قیمتی نرخ ارز و البته کاهش ارزش اونس جهانی به محدوده 1088 دلار شاهد کاهش قیمت سکه تا محدوده 911 هزار تومان بودیم.در معاملات قراردادهای آتی بورس کالا سررسید اردیبهشت 95 همزمان با افزایش قیمت نقدی سکه در بازار تا محدوده 928 هزار تومان افزایش را تجربه کرد. و در ادامه با کاهش قیمت اونس جهانی با کاهش روبه‌رو شد. با افتتاح سررسید تیرماه 95 و بسته شدن سررسید آبان‌ماه، طبق روال همیشگی قراردادهای آتی به مرور زمان شاهد کاهش حجم معاملات سررسید اردیبهشت‌ماه و افزایش حجم معاملات تیرماه خواهیم بود.

index:1|width:620|height:413|align:center

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها