شناسه خبر : 14472 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تصمیمات اقتصادی یونان در دستان آقای خاص

پس از پیروزی تاریخی حزب سیریزا در انتخابات یونان و معرفی کابینه آلکسیس سیپراس، توجه بسیاری از رسانه‌های اروپایی به یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان جلب شد.

پس از پیروزی تاریخی حزب سیریزا در انتخابات یونان و معرفی کابینه آلکسیس سیپراس، توجه بسیاری از رسانه‌های اروپایی به یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان جلب شد. نقش کلیدی او در مذاکرات این کشور با سران اتحادیه اروپا و وام‌دهندگان بین‌المللی و همچنین تجربه و اعتبار او در مبحث اقتصاد تنها دلیل علاقه روزافزون رسانه‌ها به او نیست. در شبکه‌های اجتماعی، بسیاری او را با هنرپیشه‌های سینمایی مقایسه می‌کنند و از «خوش‌تیپی» او می‌نویسند. روز اولی که او در مراسم تحلیف کابینه در برابر دوربین‌ها ظاهر شد، یک پیراهن چهارخانه و کت بر تن داشت و در روزهای گذشته نیز در سفر رسمی به بریتانیا و فرانسه، او اغلب، پیراهنی ساده و شلوار جین پوشیده بود.
روزنامه تلگراف از «نحوه لباس پوشیدن انقلابی» واروفاکیس نوشت و استدلال کرد یک کت و شلوار معمولی شاید کمتر مناسب سبک او باشد.
یانیس واروفاکیس هفته گذشته با اعلام اینکه آتن آماده است که همکاری‌های خود را با کشورهای عضو منطقه یورو بیشتر تقویت کند، تاکید کرد دیگر حاضر نیست با گروه سه‌جانبه همکاری داشته باشد.
واروفاکیس در کنفرانس خبری مشترکی با حضور «دایسلبلوم» رئیس گروه وزیران دارایی منطقه یورو اعلام کرد: خوب است در منطقه یورو اعتماد‌سازی شود به‌طوری که در خصوص بازپرداخت بدهی‌های یونان توافقنامه جدیدی با این کشور امضا شود تا آتن هم بتواند از نظر اقتصادی و مالی کمی نفس بکشد. وزیر دارایی یونان در این کنفرانس خبری خاطرنشان کرد: شرایطی که اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا در ازای کمک‌های مالی‌شان به کشورش تحمیل کرده‌اند توان نفس کشیدن را از یونان گرفته است. واروفاکیس افزود با توجه به شرایط موجود دیگر قصد نداریم با این کمیسیون سه‌جانبه همکاری کنیم چرا که «تروئیکا» می‌خواهد به هر قیمتی طرح ریاضت اقتصادی مدنظرش را بر ما تحمیل کند که به باور ما این کار کاملاً ضد اروپایی است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها