شناسه خبر : 11779 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بازار طلا در هفته‌ای که گذشت

طی هفته گذشته قیمت سکه تمام‌بهار از رقم ۸۷۸ هزار تومان در روز پنجشنبه ۱۷ بهمن به ۸۹۶ هزار تومان در روز چهارشنبه هفته قبل رسید که حکایت از رشد دودرصدی دارد.

طی هفته گذشته قیمت سکه تمام‌بهار از رقم 878 هزار تومان در روز پنجشنبه 17 بهمن به 896 هزار تومان در روز چهارشنبه هفته قبل رسید که حکایت از رشد دودرصدی دارد.
این در حالی است که قیمت اونس شرایط صعودی را پشت سر گذاشت. به گفته یکی از فعالان بازار سکه و طلا، دامنه نوسانات اونس به بازار تهران نمی‌رسد و این موضوع نشان‌دهنده ثبات بالای بازار در داخل است؛ ثباتی که به تدریج ممکن است روند افزایشی به خود بگیرد. در این میان نگاهی به تغییرات قیمت سکه در دامنه 18 تا 24 بهمن 1391 نشان می‌دهد طی این زمان قیمت سکه 80 هزار تومان معادل 5/6 درصد افزایش یافته است.
به عبارتی میزان تغییرات قیمت سکه در یک هفته گذشته معادل یک‌سوم نوسانات همین کالا در سال 91 است و این شاخص به سادگی می‌تواند ثبات بازار سکه را در مقایسه با یک سال گذشته نشان دهد. این در حالی است که روند تغییرات اونس در آن زمان باثبات بود و بنابراین آنچه باعث بی‌ثباتی در قیمت طلا و سکه در داخل شده بود موضوعات حاکم بر اقتصاد ایران و نقش بالای سفته‌بازی در بازار است. در حال حاضر جای دو بازار جهانی و داخلی با هم عوض شده و این موضوع جای شکر دارد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها