شناسه خبر : 19659 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای کوتاه ارز و طلا

نرخ‌ ارز شناور مدیریت‌شده، نرخ بانک مرکزی است
نماینده فردوس در مجلس در مورد اینکه آیا نرخ ارز شناور مدیریت‌شده همان 2650 تومان است، گفت:‌ نرخی که در لایحه بودجه آورده می‌شود یک نرخ محاسباتی است که مبنای عمل قرار می‌گیرد، اما نرخ شناور مدیریت‌شده که در قانون برنامه آمده است، در مرکز مبادلات و توسط بانک مرکزی مشخص می‌شود. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: نرخ شناور مدیریت‌شده ممکن است سه هزار تومان یا کمتر از رقم بودجه شود؛ گرچه ممکن است، همین نرخ مبنای تصمیم‌گیری در بازار دلارفروشان شود. به گزارش تجارت فردا کارشناسان بازار معتقدند نرخ مندرج در بودجه قطعاً ملاک ارزیابی بازار نیز خواهد بود مگر آنکه اتفاق غیرمنتظره‌ای بر حجم عرضه و تقاضا اثر بگذارد.

تسهیلات صندوق توسعه در خدمت مناطق محروم
مجلس صندوق توسعه ملی را مجاز کرد تا تسهیلات ارزی مورد نیاز را برای سرمایه‌گذاری سازمان‌های ایدرو و ایمیدرو و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌‌یافته به منظور توسعه این مناطق فراهم کند. بر اساس پیشنهاد مطرح‌شده به منظور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و فناوری‌های نوین با اولویت طرح‌های نیمه‌تمام که دارای مجوز سرمایه‌گذاری مشترک با سازمان‌های توسعه‌ای، حداقل 51 درصد است، صندوق توسعه ملی مجاز است برای طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و اهلیت متقاضی از طریق بانک‌های عامل تسهیلات ارزی مورد نیاز را تامین و پرداخت کند.

طلا در اوج سه‌ماهه
به گزارش خبرگزاری رویترز، جانت یلن، رئیس جدید فدرال‌رزرو آمریکا در نخستین سخنرانی خود در کنگره تاکید کرد، هیچ نیازی به ایجاد تغییر در سیاست‌های پولی انبساطی فدرال‌رزرو که از دوره بن برنانکی آغاز شده وجود ندارد و فدرال‌رزرو به تعهدات خود برای اجرای سیاست‌های محرک پولی پایبند خواهد بود. انتشار این خبر طی روزهای پایانی هفته قبل (سه‌شنبه و چهارشنبه) به افزایش شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی تا 1300 دلار و قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی (بالاترین رقم طی سه ماه گذشته) منجر شد. اگرچه قیمت‌ها از پایداری بالایی برخوردار نبود اما این اظهارات اطمینان تداوم سیاست محرک‌های پولی را به بازار برگردانده است.

سررسید شهریور پیشتاز بازار آتی
سررسید شهریور‌ماه 1393 که روز یکشنبه هفته قبل در تالار آتی سکه بورس کالای ایران بازگشایی شد قیمت 930 هزار تومان را به نام خود ثبت کرد. به گزارش تجارت فردا، موقعیت شهریور از استقبال نسبتاً مناسب خریداران برخوردار بوده و قیمت این سررسید در مقایسه با سایر سررسیدهای موجود با رشد قیمتی مواجه است به طوری که طی هفته گذشته قیمت سررسید مذکور با 10 هزار تومان افزایش (معادل 07/1 درصد) مواجه بود. این در حالی است که سایر انواع سررسیدهای موجود در این تالار با روند منفی در معاملات روبه‌رو هستند، به طوری که محدوده چهار تا شش درصد کاهش در قیمت را نسبت به قیمت کشف‌شده در آغاز ثبت سررسید به نام خود ثبت کرده‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها