شناسه خبر : 8743 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

احضار چند ورزشکار بدن‌ساز زن به دادگاه
index:1|width:40|height:29|align:right نوشت: به‌‌رغم اینکه فدراسیون پرورش اندام صراحتاً اعلام کرده به خاطر مسائل شرعی و قانونی، بانوان هیچ فعالیتی در این رشته ندارند، اما برخی به دلایل خاص و رسیدن به منافع شخصی، تخلفاتی در این زمینه داشته‌اند. برخی ورزشکاران مرد بعد از آموزش دادن به بانوان آنها را به مسابقات برون‌مرزی اعزام کرده‌اند. حالا تصاویر حضور این زنان به صورت نیمه‌عریان در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است و بعد از انتشار این تصاویر پرونده‌ای در شعبه ویژه جرائم دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد. بعد از این، مربیان مربوطه ممنوع‌الفعالیت و کارهای ممنوع‌الخروجی این افراد صورت گرفت تا مراحل تحقیقات و بازپرسی انجام شود. حالا چهار مربی و دو ورزشکار زن که در این مسابقات حضور داشتند به دادسرا احضار شدند.
افزایش جرائم خشن در حاشیه تهران
index:2|width:40|height:9|align:right به نقل از محمد قدیرزاده رئیس گروه مطالعات سازمان پزشکی قانونی گفت: ...متاسفانه بر اساس مباحث و آمار موجود، شاهد این هستیم که هر چه به حواشی شهرها به‌ویژه تهران نزدیک می‌شویم، شاهد افزایش آمار جرائم هستیم. در حال ‌حاضر، میزان جرائم خشن در این مناطق در حال افزایش است...جرم نزاع هم از این دسته از جرائم است که متاسفانه در حواشی شهر بیشتر از مناطق دیگر وجود دارد که این میزان نسبت به جمعیت ساکن در این مناطق بررسی شده است. ... عوامل فرهنگی، نوع سبک زندگی افراد، سطح اقتصادی و فقر در وقوع جرائم به‌ویژه جرائم خشن در این مناطق نقش پررنگی داشتند. ...آمار مراجعات به پزشکی قانونی به دلیل نزاع و جرائم خشن برای تحلیل و آنالیز بیشتر به قوه قضائیه ارسال می‌شود.
بی‌دقتی پیمانکار در حادثه مترو «کیانشهر»
index:3|width:40|height:13|align:right نوشت: غلامحسین آرام، معاون عمرانی فرماندار تهران با اشاره به قطعی‌بودن بی‌دقتی یکی از پیمانکاران در حادثه مترو کیانشهر گفت: هنوز مقصر اصلی این حادثه مشخص نشده و نیاز به بررسی‌های دقیق‌تر و بیشتری دارد. با توجه به اینکه تمام آب‌های سطحی زیرزمینی در محدوده همین ایستگاه لبریز می‌شود، آن نقطه از جنوب تهران منطقه بسیار حساسی به شمار می‌رود و کار در آنجا سخت و پیچیده است... اما بی‌دقتی یکی از پیمانکاران در این حادثه قطعی است. متاسفانه در این حادثه، چهار نفر از کارگران کشته و شش نفر مصدوم شدند که حال مصدومان رو به بهبود است... این اتفاق در حالی رخ داد که مراحل اصلی و سفت‌کاری تونل مترو کیانشهر به پایان رسیده بود و کارگران در حال جمع‌آوری «سگمنت‌ها» بودند.
خودکشی ۴۰۲۰ ایرانی در سال 1394
index:4|width:40|height:27|align:right نوشت: آخرین آمار اورژانس اجتماعی از ثبت ۴۰۲۰ مورد خودکشی منجر به مرگ در سال 13۹۴ حکایت دارد، خودکشی‌هایی که اغلب از سوی نوجوانان ۱۵ تا جوانان ۲۵ساله رخ داده است. آمار خودکشی‌ها اما بنا بر آنچه رئیس اورژانس اجتماعی اعلام کرده، افزایش قابل توجهی در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل از آن داشته است، به‌طوری که در سال‌های 13۹۲ و 13۹۳، روی هم 4069 مورد خودکشی منجر به مرگ ثبت شد، این در حالی است که این آمار در سال 13۹۴، 4020 نفر بود. ...بر اساس این گزارش، رتبه ایران در زمینه خودکشی، ۱۰۸ است، بنا بر این آمارها، در سال ۲۰۱۲، نسبت خودکشی منجر به مرگ در مردان ۷ به ۱۰۰هزار نفر و در میان زنان 6 /3 به ۱۰۰هزار نفر یعنی 1369 نفر بوده است.











دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها