شناسه خبر : 5627 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

دلم برای هدایت می‌سوزد
index:1|width:60|height:20|align:right نوشت: حسن رحیم‌پور‌ازغدی که بیشتر بابت سخنرانی‌های مذهبی و سیاسی‌اش شناخته می‌شود درباره صادق هدایت گفت: «صادق هدایت پدر داستان کوتاه فارسی است و از جنبه فنی به خصوص با توجه به اینکه او آغازکننده بوده به او احترام می‌گذاریم، اما ببینید او چه می‌نویسد و از چه می‌نویسد. وقتی آثار صادق هدایت را می‌خوانی به لحاظ فن روایت خوشت می‌آید، اما به ‌لحاظ شخصیت نویسنده می‌خواهید بالا بیاورید. او یک بیمار روانی است. من دلم برایش می‌سوزد. خیلی دلم می‌خواست او را از نزدیک می‌دیدم و با او حرف می‌زدم... هدایت بلد است چطور بنویسد، اما بلد نیست از چه بنویسد. او به‌عنوان یک نویسنده جمله‌های قشنگی دارد، اما به‌عنوان یک انسان شخصیت بیماری دارد.»

محیط‌بان آذربایجانی عفو شد
index:2|width:60|height:20|align:right نوشت: حسین عباس‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام کرد: مصطفی آقازاده، محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده مراکان که به جرم قتل شبه‌عمد محکوم به تحمل پنج سال حبس بود با رضایت خانواده مقتول از این محکومیت رهایی یافت. اسفند 1389 ماموران منطقه حفاظت‌شده مراکان حین ماموریت گشت و کنترل با دو شکارچی برخورد و بر اثر تیراندازی، یکی از آنها به نام مرحوم حسن حبیب‌زاده از اهالی روستای میراحمد کندی فوت می‌کند... پس از این رویداد پرونده قضایی این موضوع با صدور کیفرخواست قتل به دادگاه ارومیه ارسال و در نهایت دادگاه شعبه 16 ارومیه محیط‌بان استان را به جرم قتل شبه‌عمد به پنج سال زندان محکوم کرد. با ارائه این رضایت‌نامه به دادگاه آقازاده، محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده مراکان از زندان رهایی می‌یابد.

پاسخ فائزه هاشمی به شایعه طلاق
index:3|width:60|height:20|align:right با فائزه هاشمی گفت‌وگویی کرده است. وی در این مصاحبه تاکید کرد: «.‌..‌یک بار رئیس دانشگاه من را صدا کرد و گفت ما ایراد نمی‌گیریم به حجاب شما، از نظر اسلامی هم خوب و بدون اشکال است؛ اما ممکن است دیگران سوءاستفاده کنند. بحثی را با هم داشتیم و اگر درست به یاد بیاورم من ایشان را متقاعد کردم که کاسه داغ‌تر از آش نباشند و به دیگران نیز زیادی و به صورت افراطی و فراتر از دین سخت نگیرند... شایعه‌ای در مورد طلاق من ایجاد شد، دروغ بود و هیچ پایه‌ای هم برای آن وجود نداشت. من هنوز هم مانده‌ام این شایعه از کجا درآمده است. البته کسانی که این شایعه را پخش کردند با هدف بوده است. با همسرم که در 16سالگی ازدواج کردیم و یک پسرم زندگی می‌کنیم. دخترم هم ازدواج کرده است.»

چهار میلیارد برای گل یک ماه
index:4|width:60|height:20|align:right نوشت: کاشت 10 میلیون پیاز لاله در تهران به اتمام رسیده است و نوروز 93 تهران پایتخت لاله‌ها خواهد بود اما انتخاب گل لاله که پیاز آن به عنوان یکی از گران‌ترین گل‌های وارداتی محسوب می‌شود و ماندگاری آن محدود به ماه فروردین است این سوال را به وجود می‌آورد که چرا کاشت لاله به گزینه شهرداری تهران بدل شده است... وجود برخی اشتباهات فاحش همچون پرونده مجسمه‌های چینی در تهران و هزینه 35 میلیارد تومانی برای آن سبب می‌شود منتقدان با چشمان کاملاً باز ماجرای کاشت10 میلیون پیاز گل لاله را دنبال کنند و بررسی کنند آیا واقعاً هزینه چهار میلیارد تومانی برای واردات این پیاز گل در تهران لازم بود یا این هم یکی از آن خرج‌هایی است که با پول عوارض تهرانی‌ها صورت می‌گیرد که شکوه مدیریتی را به نمایش بگذارد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها