شناسه خبر : 17893 لینک کوتاه

بازیگرانی که جشنواره را سرپا نگه داشته‌اند

ستاره‌ها و سیمرغ‌ها

همواره یکی از جذاب‌ترین بخش‌های اهدای سیمرغ جشنواره فیلم فجر بخش مربوط به بازیگران است که حرف و حدیث‌هایی به همراه دارد.

حمید نورشمسی

همواره یکی از جذاب‌ترین بخش‌های اهدای سیمرغ جشنواره فیلم فجر بخش مربوط به بازیگران است که حرف و حدیث‌هایی به همراه دارد. امسال البته بیشتر بازیگران شناخته‌شده و صاحب‌نام ترجیح داده‌اند با فیلم‌اولی‌ها کار کنند و با توجه به تغییراتی که در داوری‌ها رخ داده از گرفتن جایزه محروم می‌شوند اما همچنان حضور چهره‌های شاخص را می‌توان در فیلم‌های بخش سودای سیمرغ دید. مثلاً پرویز پرستویی، بابک حمیدیان، فرهاد اصلانی، باران کوثری، رویا نونهالی از همین حالا از بخت‌های دریافت سیمرغ هستند. اما برخی بازیگران هم هستند که در بیش از یک فیلم حضور دارند و همین موضوع شانس دریافت جایزه از سوی آنها را بالا می‌برد. مثلاً سحر دولتشاهی با دو فیلم «شکاف» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده و «عصر یخبندان» مصطفی کیایی در بخش سودای سیمرغ حضور دارد. میترا حجار هم امسال در فیلم‌های «اعترافات ذهن خطرناک» به کارگردانی هومن سیدی و «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن بازی کرده است. بازی‌های فیلم قبلی هومن سیدی به اسم سیزده در جشنواره سال گذشته بسیار به چشم آمد. اما بابک حمیدیان با حضور در چهار فیلم را باید یکی از پرکارها به حساب بیاوریم. او در فیلم‌های «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی، «مرگ ماهی» به کارگردانی روح‌الله حجازی، «شکاف» به کارگردانی کیارش اسدزاده و «من دیه‌گو مارادونا هستم» به کارگردانی بهرام توکلی بازی کرده است و به نظر می‌رسد بالاخره در یکی از این فیلم‌ها به چشم داوران بیاید؛ خصوصاً اینکه این بازیگر پیش از این هم در جشنواره فیلم فجر درخشیده بود. فرهاد اصلانی با دو فیلم، شانس دیگر دریافت سیمرغ جشنواره است. فرهاد اصلانی امسال در فیلم «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان و فیلم «مشرف به کوچه بی‌نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی بازی کرده است. باران کوثری هم با دو فیلم در جشنواره امسال مورد قضاوت داوران قرار خواهد گرفت. او امسال در فیلم‌های «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و همچنین فیلم «مشرف به کوچه بی‌نام» بازی کرده است. کوثری در این سال‌ها سعی کرده با حضور در فیلم‌های مختلف به سیمرغ جشنواره فیلم فجر نزدیک شود، اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. باید دید که کوثری امسال سیمرغ را به خانه خواهد برد یا خیر. اما پرویز پرستویی هم که در طول سال شاید یک فیلم بازی کند امسال با فیلم «بوفالو» به کارگردانی سیامک ادیب در بخش سودای سیمرغ حضور دارد. مهتاب کرامتی در این سال‌ها با نقش‌های متفاوتی در سینما حضور داشته است. او امسال با فیلم‌های «مزار شریف» به کارگردانی عبدالحسین برزیده، «ارغوان» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و امید بنکدار و نیز فیلم «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی در سینما به ایفای نقش پرداخته است تا شانس خود را بیازماید. شهاب حسینی هم که پارسال رکورد زد و در یک فیلم همزمان در بیش از 30 نقش بازی کرد امسال با دو فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور دارد: فیلم‌های «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان و «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی. محمدرضا فروتن هم امسال در فیلم «شیفت» بازی کرده که در بخش سودای سیمرغ جشنواره پذیرفته شده است. بهرام رادان با دو فیلم «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی و «حکایت عاشقی» ساخته احمد رمضان‌زاده از جمله بازیگران این دوره از جشنواره فیلم فجر به شمار می‌رود. لیلا حاتمی هم با فیلم «دوران عاشقی» در جشنواره حاضر است.
هر چند این بازیگران با درخشش در نقش‌های پیشین این روزها سر زبان‌ها هستند اما شاید امسال جشنواره در بخش بازیگری پدیده جدیدی را کشف کند و رقابت میان بازیگران شناخته‌شده کلاً منتفی شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها