شناسه خبر : 16803 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنام ها

کشوری که اعتیاد متاهل‌های آن بیشتر از مجردهاست
index:1|width:70|height:20|align:right نوشت: حمید صرامی، مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۲۱ درصد از افراد گرفتار اعتیاد، دارای مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس و حتی دکترا هستند، گفت: دیگر مانند گذشته نیست که بگویند معتادها بی‌سواد هستند. متاسفانه ایران تنها کشوری در جهان است که تعداد معتادان متاهل در آن بیشتر از معتادان مجرد است. نارضایتی عاطفی، نارضایتی جنسی و مشکلات اقتصادی سه مولفه اصلی گرایش افراد به مواد مخدر به‌ویژه در میان افراد متاهل است. از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از چهار میلیون‌ نفر در حوزه مواد مخدر دستگیر شده‌اند که از این میان ۳۰ درصد تکراری بودند. سن مصرف مواد مخدر در جهان از ۲۲ سال به ۱۸ سال رسیده و تعداد زنان معتاد هم افزایش داشته است.

تا ۲۰ سال آینده سالمندان ایران به ۱۷ میلیون‌ نفر می‌رسند
index:2|width:70|height:20|align:right گفت‌وگویی با احمد بخارایی عضو انجمن‌های جامعه‌شناسی ایران و انگلیس انجام داده ‌است. در بخشی از این مصاحبه آمده است: «...‌معضل جمعیت سالمندان در ایران در حال رخ‌ نمودن است زیرا به‌طور عادی، انتظار می‌رود جمعیت ایران در ۱۰ سال دیگر به حدود ۸۸ میلیون‌ نفر برسد. در حال حاضر ۸/۷ درصد جمعیت، یعنی حدود هفت‌ میلیون‌ نفر را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند. به بیان دیگر در خوش‌بینانه‌ترین حالت یعنی با رشد معمول جمعیت، طی ۱۰ سال آینده جمعیت سالمند در ایران نسبت به زمان حال با رشد ۵۷‌درصدی مواجه خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ سال دیگر جمعیت سالمندان بالای ۶۰ سال در ایران حدود ۱۸ درصد جمعیت ۹۴میلیونی و تقریباً برابر ۱۷ میلیون‌ نفر شود.

تسلیم خودسرها نمی‌شویم
index:3|width:70|height:20|align:right نوشت: علی جنتی وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر با اشاره به جنجال اخیر درباره تکخوانی زنان در جشنواره موسیقی فجر گفت: برخی گروه‌ها به دروغ مردم متدین را بی‌جهت علیه دولت تحریک می‌کنند... متاسفانه برخی از گروه‌های سیاسی که با دولت مشکل دارند تلاش می‌کنند از احساسات مذهبی مردم سوءاستفاده کنند و با طرح مسائل تحریف‌شده و دروغ و جعلی احساسات مردم متدین را تحریک کنند. ما با استفاده از کارشناسان در این زمینه سعی کرده‌ایم قانون و شرع را رعایت کنیم... ما به رعایت موازین و قانون در حوزه موسیقی موظف هستیم ولی تسلیم برخی گروه‌های خودسر نمی‌شویم زیرا اکثر این افراد عناصر نو‌رسیده‌ای هستند که اطلاعات ما نسبت به آنها در بسیاری از زمینه‌ها از جمله مذهب، هنر و موسیقی بیشتر است.

رنج‌های خوزستانی‌ها
index:4|width:70|height:20|align:right در یادداشتی نوشت: این روزها مردم جنوب غرب ایران از آلودگی هوا رنج می‌برند و حق بدهید که آنان نسبت به این وضعیت ابراز نا‌رضایتی کنند... چرا وزارتخانه‌های نیرو و نفت در قبال فعالیت‌های گسترده در شهرهای متعدد و در مناطق مسکونی و محیط‌های طبیعی‌ای چون تالاب‌های جنوب غرب خوزستان، با نقش موثر در تخریب و ایجاد آلودگی‌ها، از ایجاد امکانات و زیرساخت‌های شهری، خدمات بهداشتی و درمانی، احداث اتوبان در محورهایی که به مناطق و تاسیسات نفتی منتهی می‌شوند، ارائه خدمات تفریحی و رفاهی و سرویس‌دهی به شهروندان خودداری می‌کنند؟ چرا این وزارتخانه‌ها الزامات زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کنند؟ وزارت نیرو با انجام کدام مطالعات اقدام به احداث سدهای عظیم و تونل‌های انتقال آب از سرچشمه‌ها کرده است؟

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها