شناسه خبر : 20217 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اعداد یونانی

وقتی صحبت از اعداد یونانی می‌شود، ناخودآگاه یاد آلفا، بتا، تتا و‌… در دروس شیمی، ریاضی و هندسه می‌افتیم.

وقتی صحبت از اعداد یونانی می‌شود، ناخودآگاه یاد آلفا، بتا، تتا و‌... در دروس شیمی، ریاضی و هندسه می‌افتیم. اما امروز اعداد، برای‌ یونان سرنوشت دیگری رقم زده‌اند و گویا مردم این کشور باید به دنبال تبعات بحران اقتصادی دنباله‌دار، با ارقام جدیدی آشنا شوند.
25‌درصد: از اواسط سال 2008 میلادی و آغاز بحران پولی در یونان، اقتصاد این کشور نسبت به دوران اوج خود 25 درصد کوچک‌تر شد.
8/25‌درصد: بنابر اعلام موسسه ملی آمار یونان، 8/25 درصد از مردم این کشور بیکار هستند و این بدان معناست که تا ماه اکتبر 2014 میلادی، یک میلیون و 200 هزار نفر در یونان بیکار بوده‌اند.
رتبه‌سوم: بنابر اعلام مرکز آمار اتحادیه اروپا (یوروستات)، یونان در مقایسه با همقطاران اروپایی‌اش از نظر جمعیت افراد در معرض خطر فقر و محرومیت اجتماعی، در رتبه سوم قرار دارد.
1/23‌درصد: بنابر اعلام موسسه یوروستات، در سال 2013 میلادی، حدود 1/23 درصد از مردم یونان با خطر ابتلا به فقر زندگی می‌کرده‌اند.
5/33‌درصد‌یا‌77‌میلیارد‌یورو: بنابر اعلام بانک مرکزی یونان، حجم تعهدات ایفا‌نشده یعنی تعهداتی که طلبکاران برای‌ مدت بیش از سه ماه موفق به وصول آن نشده‌اند، به 77 میلیارد یورو معادل 89 میلیارد و 380 میلیون دلار می‌رسد.
70‌میلیارد‌یورو: بنابر اعلام بانک مرکزی یونان، ارزش تقریبی خروجی سرمایه بانک‌های این کشور طی پنج سال اخیر به رقمی بالغ بر 70 میلیارد یورو می‌رسد.
9/83‌درصد:‌ ارزش سهام یونان از سال 2008 میلادی تاکنون 9/83 درصد سقوط کرده است.
یک‌چهارم: بنابر اعلام بنیاد مطالعاتی هلنیک یونان، از سال 2008 میلادی، از هر چهار کاسبی متوسط و کوچک یک مورد از سال 2008 میلادی تاکنون تعطیل شده‌اند. بنیاد مطالعاتی هلنیک یونان در مجموع تعداد مشاغل تعطیل‌شده را 230 هزار مورد برآورد کرد.
9برابر: بنابر اعلام دفتر پارلمانی بودجه یونان، میزان پرداختی شاغلان مشاغل آزاد در سال 2014 در قالب مالیات 9 برابر شده است.
هفت‌برابر: بنابر اعلام دفتر بودجه پارلمانی یونان، میزان مالیات کارمندان و بازنشستگان این کشور در مقایسه با سال 2009 میلادی هفت برابر شده است.
23‌درصد: بنابر اعلام دفتر بودجه پارلمانی یونان، میزان مالیات بر ارزش افزوده پرداختی برای‌ بسیاری از کالاها 23 درصد افزایش یافته در حالی که میانگین دریافت مالیات بر ارزش افزوده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا 5/2 درصد و در کشورهای حوزه پولی یورو 5/21 درصد است.
100‌هزار: دانشکده اقتصادی دانشگاه مقدونیه در آمار جدیدی اعلام کرد: 100 هزار دانشمند و محقق یونانی اکنون جلای وطن کرده و در خارج از این کشور فعالیت می‌کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها