شناسه خبر : 10646 لینک کوتاه

بریده روزنامه

توضیح درباره تک‌خوانی بانوان
index:1|width:45|height:20|align:right متن گفت‌وگو با علی جنتی وزیر ارشاد را منتشر کرده است. او در این مصاحبه گفت: «...یک بار درباره تک‌خوانی سوال کردند و من حکم شرعی‌اش را بیان کردم. برخی مراجع بزرگ، فتوایشان این است که اگر خانم‌ها جایی تک‌خوانی کنند؛ به‌گونه‌ای که مفسده‌انگیز نباشد فرقی بین جمع‌خوانی و تک‌خوانی نیست- تک‌خوانی هم اشکالی ندارد. ما فقط یک حکم شرعی را بیان کردیم اما آقایان بیایند بگویند یکجا ما اجازه تک‌خوانی داده باشیم و یک خانم رفته باشد برای آقایان تک‌خوانی کرده باشد؛ حتی غیرمفسده‌انگیزش را، یک مورد هم وجود ندارد. متاسفانه در مجلس از من بابت این قضیه سوال کردند. این بود که به دروغ و افترا آمدند عکس یک خانمی را بین نمایندگان مجلس توزیع کردند و گفتند که این خانم با مجوز ما خوانده است.»

90 درصد برنامه شبکه‌های اجتماعی فاسد است
index:2|width:60|height:17|align:right نوشت: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی گفت: «امروز مردم از زورمداران دنیا و مادی‌گرایی خسته شده‌اند و به سوی مذهب روی آورده‌اند... امروزه ابزار گناه از هر زمان دیگری بیشتر شده است... امروزه ماهواره‌ها، شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و فضای مجازی غوغا می‌کنند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت 10 درصد برنامه‌های مفید دارند و 90 درصد برنامه‌های آنان فاسد و مخرب است... امروز ما در برابر هجمه همه‌جانبه‌ای قرار گرفته‌ایم و باید در برابر آن بایستیم... باید برای مقابله با فرهنگ غرب که جوانان و جامعه ما را هدف قرار داده چاره‌اندیشی کنیم... متاسفانه امروز روی آزادی‌هایی کار می‌کنند که بیشتر شبیه آزادی‌های غربی است و ما اسم آن را بی‌بندوباری می‌گذاریم.»

خطرناک‌تر از خشکسالی
index:3|width:60|height:17|align:right نوشت: محمد درویش ازمدیران حفاظت محیط زیست معتقد است آنچه از خشکسالی به مراتب خطرناک‌تر است، نبود مدیریت کارآمد یا به تعبیری «خشکسالی مدیریتی» است. او در مورد وضعیت فعلی ذخایر آبی سدها در کشور با بیان اینکه کاملاً در وضعیت بحرانی هستیم و شاید وضعیت از بحران نیز گذشته باشد، اعلام کرد: باید دید که این بحران را چه کسی به وجود آورده؛ این بحران را مردم به وجود آورده‌اند یا ندانم‌کاری‌های مدیریتی. وی ادامه داد: من این ندانم‌کاری‌ها را به‌عنوان مدیریتی که خشکسالی را به وجود آورده است تعبیر می‌کنم. درست است که ما خشکسالی داریم و در یک سرزمین خشک زندگی می‌کنیم ولی آنچه از خشکسالی به مراتب خطرناک‌تر است - من اسم آن را می‌گذارم- خشکسالی مدیریتی است.

مسوول ایجاد محدودیت در اینترنت ایران
index:4|width:45|height:20|align:right نوشت: اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده ناجا در مراسم صبحگاه مشترک با بیان اینکه استقلال هزینه دارد و مردم ایران با ایستادگی این هزینه را متقبل شده‌اند، گفت: روزی منافقین با شعار دموکراسی در کنار ملت بودند و امروزه در قالب روزنامه‌نگاری و مدافعان آزادی هستند و در صف دشمن قرار گرفته و تبلیغ بی‌حجابی می‌کنند... برخی تلاش می‌کنند از آزادی‌هایی که نظام و دولت در عرصه فرهنگ و فضای مجازی قائل ‌شده است شرایطی را ایجاد کنند که ناچار به اعمال محدودیت شویم. وقتی عنوان شد که ناهنجاری‌های فرهنگی باید فرهنگی حل‌وفصل شود، ترویج کشف حجاب می‌کنند که واکنش چندانی نداشت اما باید بدانیم که مسوول اعمال محدودیت، همین افرادی هستند که با بهانه ترفیع، ترویج فساد می‌کنند و تلاش دارند که ناامنی، بی‌هویتی، جرم، مواد مخدر، شهوترانی و ابتذال را ترویج دهند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها