شناسه خبر : 46734 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

معرفی 4 لپ تاپ گیمینگ پیشرو بازار

4 لپ تاپ گیمینگی فوق‌العاده را به همراه مشخصات‌شان در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید تا علاوه بر این 4 لپ تاپ با ویژگی‌های بیشتر هم درباره این لپ تاپ‌های خاصی آشنا شوید.

معرفی 4 لپ تاپ گیمینگ پیشرو بازار

رپرتاژ آگهی: در این مقاله کمی درباره لپ تاپ‌های گیمینگ به شما خواهیم گفت و در نهایت هم 4 لپ تاپ پیشرو بازار را به شما معرفی می‌کنیم. پس اگر گیمر هستید یا به این حوزه علاقه دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

لپ تاپ‌های گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارند؟

مدت نسبتا زیادی است که لپ تاپ‌های گیمینگ وارد بازار شده‌اند و به‌شدت هم مورد استقبال قرار گرفته‌اند. لپ تاپ‌های گیمینگ ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند که باعث می‌شود آن‌ها به محصولات جذاب برای قشر گیمر جامعه تبدیل شوند. ویژگی‌هایی که هم به‌لحاظ فنی و هم به‌لحاظ ظاهری می‌تواند یک گیمر واقعی را سر ذوق بیاورد. با چنین لپ‌ تاپ‌هایی می‌توان کار‌های زیادی انجام داد. کار‌هایی که لپ تاپ‌های عادی هم قادر به انجام آن هستند اما به‌طور خاص چنین سیستم‌هایی برای این تولید می‌شوند که بتوان از آن‌ها یک تجربه روان و خوب برای بازی‌های کامپیوتری گرفت.

در خرید لپ تاپ گیمینگ باید به چه موضوعاتی توجه کنیم؟

چند نکته تخصصی باید برای شما ذکر کنیم اگر می‌خواهید چنین لپ تاپ‌هایی را در آینده بخرید. چنین لپ تاپ‌هایی معمولا دارای ویژگی‌های خاصی هستند که ما بتوانیم راحت‌تر با آن‌ها بازی کنیم. به‌صورت معمول لپ تاپ‌های گیمینگ دارای یک چیپ گرافیکی مجزا یا همان گرافیک On board هستند. نسبت به گرافیک‌های مستقل این چیپ می‌تواند امکانات بیشتری را در اختیار شما بگذارد. این لپ تاپ‌ها برای اینکه بتوانند بازی‌های ویدیویی باکیفیت امروزی را ران کنند حداقل به 16 گیگابایت رم احتیاج خواهد داشت. آن‌ها معمولا دارای این قابلیت هستند که بتوان رم‌شان را افزایش داد. آن‌ها دارای حافظه‌های پرسرعت SSD هستند. این نوع از حافظه قطعا یکی از تاثیرگذارترین نوع‌ها برای افزایش سرعت لپ تاپ خواهد بود. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های لپ تاپ گیمینگ همین است که شما می‌توانید اطلاعات سخت‌افزاری آن را افزایش یا کاهش دهید. این شخصی‌سازی باعث می‌شود که اختیارات گسترده‌ای در خدمت شما باشد.

بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ در بازار

در ادامه قصد داریم 4 لپ تاپ گیمینگ به شما معرفی کنیم که پیشروی بازار هستند و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارند. قطعا باید آن‌ها را جزء بهترین‌ها بدانیم. پس در ادامه همراه ما باشید تا با این محصولات پیشتاز آشنا شوید.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507ZC4

ایسوس همواره بهترین‌ها را برای گیمر‌ها تولید می‌کند و بار‌ها و بار‌ها ثابت‌ کرده این که این جامعه برایش اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی دیگر از محصولات مهم و قابل‌اتکا‌ی آن نیز TUF Gaming F15 FX507ZC4 است. این مدل از پردازنده نسل یازدهم Core i7 استفاده می‌کند. Core i7 12700H با قدرتی بسیار خوب و ۲۴ مگابایت کش. با اینکه ایسوس در این دستگاه برای شما ۳۲ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز قرار داده اما می‌توانید در صورت نیاز این مقدار را هم ارتقا دهید. Geforce RTX 3050 همان چیزی است که به‌عنوان یک گیمر منتظرش بودید. گرافیکی فوق‌العاده و جذاب برای اجرای بازی‌های ویدیویی در کیفیتی بسیار خوب و روان. در این محصول 4 گیگابایت حافظه اختصاصی نیز قرار دارد. صفحه نمایشش 15.6 اینچی است و با رزولوشن Full HD و پنل IPS می‌تواند تجربه گیمینگ بسیار خوبی برای‌تان بسازد. قیمت لپ تاپ گیمینگ به‌طور کلی بالاست چون گرافیک‌های مجزا و سخت‌افزار‌های قوی باعث می‌شود که هزینه ساخت آن بسیار بالا برود. اما این لپ تاپ گیمینگ قطعا ارزش خرید دارد.

لپ تاپ ام‌اس‌آی مدل

لپ تاپ ام‌اس‌آی مدل Cyborg 15

ام‌اس‌آی نیز از آن دسته کمپانی‌هایی است که محصولات باکیفیت  و متنوعی را برای گیمر‌ها تولید می‌کند. شاید بتوانیم با نگاه منتقدانه و نه سلیقه‌ای بگوییم که طراحی لپ تاپ‌های شرکت برای دسته گیمر‌ها نسبت به ایسوس و تنوعش ضعیف‌تر اما عملکرد و متریال فوق‌العاده که در تولیدات ام‌اس‌آی مورد استفاده قرار می‌گیرد آن قدر ارزشش را دارد که بخواهیم رویش حساب کنیم. Cyborg 15 یکی از محصولات بالا رده ام‌اس‌آی محسوب می‌شود. پردازنده آن Core i7 نسل 12ام با کد 12650H بوده که قلب تپنده این دستگاه را تشکیل می‌دهد. این سی‌پی‌یو ۱۰ هسته و ۱۶ رشته بوده و 24 مگابایت حافظه کش دارد. رم آن 16 گیگابایت است و قابلیت ارتقاء هم دارد. Geforce RTX 4050 گرافیک مجزای آن است که قطعا شما را سر ذوق خواهد آورد. خود این چیپ گرافیکی دارای 6 گیگابایت حافظه اختصاصی است. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی آن می‌تواند به شما نرخ به‌روزرسانی تصویر 144 هرتری را ارائه دهد.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Zephyrus Duo 16 GX650

باید باز هم به سری‌های ایسوس برگردیم. سری راگ، جمهوری گیمر‌ها. سری فوق‌العاده جذابی که می‌تواند هر بازیکنی را از خود بی‌خود کند تا حدی که آرزوی داشتن یکی از دستگاه‌های این سری را داشته باشد. لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 16 GX650 به‌شدت رده بالا محسوب می‌شود و به همین دلیل هم قیمت بسیار بالایی دارد. پردازنده آن Ryzen 9 7945HX است و 64 مگابایت کش دارد.

در این غول گیمری یک رم 16 گیگابایتی DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز وجود دارد که در کنار گرافیک مجزای Geforce RTX 4080 ترکیبی هیجان‌انگیز را می‌سازد. گرافیک آن 12 گیگ حافظه اختصاصی دارد و اندازه صفحه‌نمایش آن هم 16 اینچ است. این صفحه‌نمایش رفرش ریتی 240 هرتزی دارد و فقط یک گیمر عظمت آن را درک می‌کند. رزولوشن Quad HD می‌تواند تجربه متفاوتی از گیمینگ داخل این سیستم را برای شما رقم بزند.

لپ تاپ گیمینگ ام‌اس‌آی مدل MSI Raider GE67 12U

لپ تاپ گیمینگ ام‌اس‌آی مدل MSI Raider GE67 12U

Raider GE67 12U یکی از محصولات باکیفیت و نسبتا خوش‌قیمت سری گیمری ام‌اس‌آی است. به‌جرات می‌توانیم بگوییم که ازلحاظ کانفیگ یکی از بهترین‌ها Raider GE67 12U محسوب می‌شود. پردازنده آن Core i9 مدل12900HX  بوده که 24 مگابایت کش دارد و سرعتش فوق‌العاده است.

این لپ تاپ از رم 32 گیگ DDR5 بهره می‌برد که کاملا مناسب گیمینگ است و نیازی به افزایش هم ندارد. گرافیک مجزای آن Geforce RTX 3070TI با گرافیک بسیار قدرتمند با حافظه اختصاصی 8 گیگابایتی بوده که می‌تواند بازی‌های ویدیویی را با بالاترین کیفیت ممکن برای شما ران کند.

جمع‌بندی

لپ تاپ‌های گیمینگ آینده گیم نیستند چون بسیاری سیستم‌های کامپیوتری را حتی به کنسول هم ترجیح می‌دهند، چه برسد به لپ تاپ‌ها! اما از آن‌ جایی که همیشه علاقه برای جابه‌جایی محصولات الکترونیکی مختلف وجود دارد، بسیاری دوست دارند که در مکان‌های مختلف به گیم مشغول شوند. برای این دسته از افراد لپ تاپ‌های گیمینگ هنوز هم محبوبیت زیادی دارند.