شناسه خبر : 46708 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

معرفی 6 کسب کار دلاری با توجه به تورم ایران!

متاسفانه تورم بدترین مشکل اقتصادی است که سال‌هاست کشور ایران درگیر آن شده است.

معرفی 6 کسب کار دلاری با توجه به تورم ایران!

رپرتاژ آگهی: تورم سبب می‌شود تا ارزش پول به سرعت از بین برود یا میزان حقوقی که دریافت می‌کنید دائماً با کاهش قدرت خرید روبه رو شود. به همین دلیل ایرانیان نیازمند ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری‌هایی هستند که به آنها درآمد دلاری بدهد تا از تورم در امان باشند. ما در این مقاله چند شغل مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد که سبب ایجاد درآمد دلاری می‌شود.

برای اتصال به بازار شما باید ابتدا در یک کارگزاری معتبر مثل بروکر آلپاری ثبت نام کنید. و از طریق آن به بازار جهانی متصل شوید تا بتوانید در این بازار معامله کنید.

معامله در کریپتو کارنسی

گزینه دوم شما کریپتو کارنسی است. البته نه به صورت ترید کردن که در بالا توضیح دادیم، بلکه به صورت هولد کردن. یعنی شما می‌توانید در بازار ارزهای دیجیتال یک ارز را بخرید و آن را نگاه دارید تا زمانی که ارزش آن افزایش پیدا کند و سود کنید. معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال هم می‌تواند یکی از راه‌های در دسترس، برای رسیدن به درآمد دلاری باشد. البته این کار نیز مانند کار کردن در فارکس نیازمند دانش اولیه است که باید حتما آن را بیاموزید.

فروش محصول در آمازون

روش دیگری که این روزها هم تا حدی‌ترند شده است. فروش محصول در آمازون جهانی است. البته استفاده از این روش تا حدودی پیچیدگی دارد، ولی از داخل ایران شدنی است. کاربران در این روش یک اکانت آمازون ایجاد می‌کنند، محصولی که می‌خواهند بفروشند را در آمازون قرار داده و سپس اقدام به فروش آن محصول می‌کنند. چیزی شبیه به عضویت در بخش فروشندگان دیجی کالا. شرکت‌های معتبری هستند که در این زمینه به شما کمک می‌کنند تا بتواند با هویت یک فرد خارجی در سایت آمازون حساب باز کنید، زیرا آمازوپ به صورت مستقیم به کاربران ایرانی خدماتی ارائه نمی‌کند.

فری لنسری در سایت‌های خارجی

روش بعدی کار کردن راه دور و فری لنسری در وب سایت‌های خارجی است. سایت‌های زیادی مانند پونیشا وجود دارد که به دنبال فری لنسر هستند، یعنی شما مثلاً به عنوان تدوینگر، ویراستار، مترجم, گرافیک، برنامه‌نویس و ... می‌توانید با آنها همکاری داشته باشید. برخی از کارفرماها در این سایت خارجی و یا مقیم خارج کشور هستند، بنابراین دستمزد شما هم دلاری خواهد بود. خوشبختانه بیشتر ارتباط با کارفرما در این سایت نیز از طریق چت انجام می‌شود و نیاز به تسلط کامل روی زبان انگلیسی ندارید. در واقع حتی با استفاده از گوگل ترنسلیت هم می‌توانید با کارفرمای خود ارتباط داشته باشید. تقریباً فریلنسری بهترین روش درآمد دلاری برای افرادی است که از یک تخصص خاص برخوردار هستند و می‌خواهند حقوق آنها بجای ریالی به دلار پرداخت شود.

تولید محتوا در یوتیوب

گزینه بعدی یوتیوب است. همانطور که می‌داتید بسیاری از مردم جهان امروز یوتیوبر هستند، یعنی از یوتیوب درآمد کسب می‌کنند، اما به چه صورت؟

به این صورت که یوتیوب بابت محتوایی که شما ایجاد می‌کنید و در آن قرار می‌دهید به شما پول پرداخت می‌کند، یعنی گویی کارمند این شرکت هستید و می‌توانید با ساخت محتوا مخاطبان را به سمت سایت یوتیوب بکشید. این وب‌سایت روی ویدئوهای شما تبلیغات قرار می‌دهد، سپس بخشی از این عایدی خود از این تبلیغات را به خود شما پرداخت می‌کند. یوتیوبرهای ایرانی درآمدهای بسیار زیادی دارند، اما این را در نظر داشته باشید که این برنامه از روز اول به شما پرداختی نخواهد داشت، بلکه شما باید حداقل نزدیک به 6 ماه در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید تا کانال شما مانیتاز شود و بعد از آن بتوانید از یوتیوب پول دریافت کنید.

کسب درآمد از طریق افیلینگ مارکتینگ

افیلینگ مارکتینک به روشی گفته می‌شود که شما یک محصول را در شبکه‌های اجتماعی خود تبلیغ می‌کنید، و اگر خریداران از طریق لینک یا کد شما آن محصول را خریداری کنند پورسانت قابل توجهی به شما داده می‌شود. مثلاً ایرانیان امروزه در حال تبلیغ محصولاتی از آمازون در شبکه‌های اجتماعی مانند یوتوب یا اینستاگرام هستند تا بتوانند آن محصول را به کاربران معرفی کرده و باعث فروش آن شوند. در این روش شما نه نیاز به تهیه محصول دارید و نه دغدغه‌ای برای ارسال محصول به دست مصرف‌کننده، بلکه شما صرفاً کسی هستید که محصول را تبلیغ می‌کنید و باقی کار بر عهده خود سایت مبدا است.

منبع: kodambroker