شناسه خبر : 46476 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تور آنتالیا با پرواز ترک یا داخلی؟

آنتالیا یکی از شهرهای جذاب و محبوب ساحلی در غرب ترکیه است که با زیبایی‌های طبیعی و فرهنگ بومی جالب هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جلب می‌کند.

تور آنتالیا با پرواز ترک یا داخلی؟

رپرتاژ آگهی: این شهر در مجاورت دریای مدیترانه و در بخشی از ساحل ترکیه با باغ‌های زیبا واقع شده است. همچنین، آب‌وهوای معتدل در تابستان و گرمای ملایم در زمستان، آنتالیا را به مقصدی برای تعطیلات سالیانه تبدیل کرده است.

خوشبختانه سفر از ایران به آنتالیا با پروازهای ترک و داخلی انجام می‌شود. نزدیک به نیمی از پروازهای بین‌المللی ترکیه در فرودگاه بین‌المللی آنتالیا (Antalya Airport) انجام می‌شود که از آنجا مسافران می‌توانند با وسایل نقلیه عمومی یا تاکسی به مقصد نهایی خود در شهر یا مناطق گردشگری موردنظر بروند.

مهم است بدانید که به دلیل فعالیت بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی معتبر، گزینه‌های متنوعی برای پروازهای مستقیم و غیرمستقیم درجه یک از شهرهای مختلف ایران به آنتالیا در دسترس است که مسافران می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب و انتخاب بهینه زمان سفر تجربه‌ای لذت‌بخش و متفاوت را در این مقصد ساحلی برای خود فراهم کنند.

مقایسه پروازهای ترک و داخلی در تور آنتالیا

قبل از رزرو تور آنتالیا مقایسه دقیق بین پروازهای ترک و ایرانی ضروری است. باتوجه‌به عدم وجود پروازهای مستقیم از تهران به آنتالیا با ایرلاین‌های ایرانی مسافران باید بعد از ورود به ترکیه ادامه مسیر خود را با اتوبوس تا آنتالیا طی کنند. از طرف دیگر تورهای آنتالیا با پرواز ایرلاین‌های ترک، امکان رسیدن به مقصد با کمترین توقف را فراهم می‌آورند که این امر به مسافران اطمینان می‌دهد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد خود برسند.

عواملی مانند کلاس پرواز، خدمات رفاهی، تأخیرها و توقف‌ها نیز باید در این مقایسه موردتوجه قرار گیرند تا مسافران بتوانند بادقت شرایط و خدمات پروازهای ترک و ایرانی را بررسی کنند و باتوجه‌به نیازهای خود انتخاب مناسبی داشته باشند. تور آنتالیا یکی از مقاصد محبوب سفر برای ایرانیان است؛ اما انتخاب بین پروازهای ترک یا ایرانی می‌تواند مسئله‌ای پیچیده باشد. اگر به دنبال تجربه‌ای راحت و بدون دردسر با پرواز مستقیم هستید، پروازهای ترک گزینه مناسبی به نظر می‌رسند.

 اما اگر اقامت لوکس در هتل‌های آنتالیا را به پرواز سریع و راحت ترجیح می‌دهید و یا می‌خواهید که به‌طورکلی کم‌هزینه‌تر به آنتالیا سفر کنید، پروازهای ایرلاین‌های ایرانی ممکن است بهترین انتخاب باشند. لازم به ذکر است که هر دو نوع پرواز چارتری هستند و در صورت لغو سفر مسافران ممکن است برای جریمه پرداخت بلیط خود مواجه شوند. انتخاب بین این دو گزینه باید باتوجه‌به نیازها و سلیقه شخصی شما انجام شود.

تور آنتالیا با پروازهای ترک یا داخلی؟

تور آنتالیا با پروازهای ترک یا داخلی؟

در سفر به آنتالیا پروازهای ترک یا داخلی مزایا و معایب خوبی دارند؛ اما در کل تور آنتالیا با پروازهای ترک، بی‌شک گزینه بهتری است؛ مزیت این انتخاب به دلیل ارائه پروازهای مستقیم با کمترین توقف به مقصد نسبت به پروازهای ایرانی می‌باشد. از طرفی پروازهای ایرانی برای رسیدن به آنتالیا، نیاز به توقف کمی طولانی در مسیر دارند که می‌تواند برای مسافران کمی آزاردهنده باشد.

بنابراین، مسافرانی که به دنبال رسیدن سریع به مقصد هستند، ممکن است با پرداخت هزینه بیشتر ترجیح دهند با تور آنتالیا با پروازهای ترک سفر کنند؛ اما کسانی که هزینه‌های سفر را مدیریت می‌کنند با مقایسه خدمات مشابه و هزینه کمتر، این تور مسافرتی با پروازهای ایرانی را انتخاب می‌کنند تا به سفری مقرون‌به‌صرفه‌تر دست یابند.

تور آنتالیا با پروازهای ترک

با آنکه پروازهای ترک آنتالیا پروازهایی مستقیم هستند؛ اما به دلیل فاصله زیاد هوایی بین شهرهای تهران و آنتالیا این پروازها معمولاً یک توقف کوتاه دارند؛ به طور معمول این توقف در کایسری اتفاق می‌افتد تا هواپیما بتواند سوخت‌گیری لازم برای ادامه مسیر را انجام دهد.

پروازهای ترک در تور آنتالیا به دلیل اینکه مستقیم هستند و سفر کوتاه‌تر و راحت‌تر است، طرف‌داران زیادی هم دارد؛ مخصوصاً افرادی که قصد دارند سریع و بدون اتلاف وقت به مقصد برسند از این پرواها استفاده می‌کنند. برتری دیگر این پروازها در این است که کم‌ترین میزان تأخیر نسبت به پروازهای ایرانی را دارند. همچنین، امکانات پروازهای ترک عالی هستند و بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌دهند که این هم از دیگر مزیت‌های تور آنتالیا با پرواز ترک است.

با وجود تمامی این مزیت‌ها باید گفت که تور آنتالیا با پرواز ترک گران‌تر است و باید برای سفر بیشتر هزینه کنید. از طرفی برای حمل بار هم محدودیت بیشتری خواهید داشت. در نظر داشته باشید که این پروازها چارتری هستند و در صورت انصراف باید جریمه پرداخت کنید. برخی از ایرلاین‌های ترکیه که پروازهای مستقیم تهران به آنتالیا و برعکس را انجام می‌دهند عبارت‌اند از:

  • ایرلاین سان اکسپرس

  • ایرلاین ترکیش

  • ایرلاین تیلوید

  • ایرلاین آنادولوجت

  • ایرلاین پگاسوس

  • ایرلاین موی گوک

تور آنتالیا با پروازهای ایرانی

تور آنتالیا با پروازهای ایرانی

اگر رزرو تور آنتالیا با ایرلاین‌های ایرانی انتخاب شماست، باید بدانید که پروازتان مستقیم نیست و باید از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به اسپارتا در ترکیه بروید که این فرودگاه حدود چهار ساعت تا آنتالیا فاصله دارد. پس از پیاده‌شدن در فرودگاه اسپارتا با استفاده از اتوبوس به سمت مقصد حرکت می‌کنید؛ اما برتری این پروازها نسبت به پروازهای ترک در این است که ارزان‌تر هستند و هزینه‌های سفر شما را کاهش می‌دهند.

از طرفی اگر تور آنتالیا با پرواز ایرانی را بخرید، برای حمل بار با محدودیت کمتری مواجه می‌شوید و میزان بار بیشتری را می‌توانید با خود ببرید. همچنین، ایرلاین‌های ایرانی که پرواز به ترکیه را انجام می‌دهند تنوع زیادی داشته و دست شما برای انتخاب باز است. از جمله ایرلاین‌های داخلی در تور آنتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایرلاین ماهان

  • ایرلاین آسمان

  • ایرلاین ایران‌ایر

  • ایرلاین قشم ایر

فرودگاه آنتالیا

فرودگاه بین‌المللی آنتالیا با اینکه تنها فرودگاه این شهر توریستی است؛ اما از نظر اندازه و امکانات به‌عنوان دومین فرودگاه بزرگ ترکیه محسوب می‌شود و در سال ۲۰۲۱ میلادی، موفق به کسب رتبه اول در بین فرودگاه‌های پر رفت‌وآمد جهان شد. موقعیت جغرافیایی این فرودگاه نیز در ۱۳ کیلومتری شمال شرقی آنتالیا قرار دارد؛ بنابراین گردشگران به‌راحتی و سریع به مقصد خود می‌رسند.

فرودگاه آنتالیا دو پایانه بین‌المللی دارد و به دلیل فاصله کم این فرودگاه از سواحل و جاذبه‌های گردشگری شهر، مسافران ترجیح می‌دهند پروازهایی را انتخاب کنند که مستقیم در این فرودگاه می‌نشینند. این فرودگاه کمتر از نیمی از ترافیک هوایی ترکیه را این فرودگاه به دوش می‌کشد و در ایام پر گردشگر و به‌خصوص در دوره تعطیلات مسافرین زیادی از آن استفاده می‌کنند.Top of Form

فرودگاه اسپارتا

تورهای آنتالیا با پروازهای ایرانی و غیرمستقیم اغلب در فرودگاه اسپارتا فرود می‌آیند که نزدیک‌ترین فرودگاه به شهر آنتالیاست. این فرودگاه یکی از گزینه‌های محبوب گردشگران ایرانی برای سفر به آنتالیا در نظر گرفته می‌شود. این فرودگاه با امکاناتی مانند بوفه، رستوران، کافه و خدمات درمانی از مسافران مقصد آنتالیا پذیرایی می‌کند تا زمان حرکت اتوبوس به مقصد آنتالیا فرابرسد.

ازآنجایی‌که فرودگاه اسپارتا در فاصله کمی از آنتالیا قرار دارد، این امر به کاهش هزینه‌های سفر و ارائه خدمات متنوع به مسافران کمک می‌کند. این فرودگاه کوچک است؛ اما با ظرفیت پذیرایی از ششصد هزار مسافر در سال باعث شده مسافران را به‌آسانی به مقصدشان در شهر آنتالیا برساند و برای آن‌ها تجربه‌ای راحت و خاطره‌انگیز فراهم کند.

تورهای ارزان و لوکس آنتالیا

تورهای ارزان آنتالیا برای آن دسته از افرادی که با محدودیت بودجه مواجه هستند، مناسب است. این تورها با پروازهای ایرانی و غیرمستقیم انجام می‌شوند و اقامت در هتل‌های اقتصادی و برنامه‌های گردشگری محدود از جمله خدمات آنها می‌باشد. در این تورها پروازها ممکن است شامل توقف‌هایی در فرودگاه‌های دیگر باشند که باعث کاهش هزینه‌ها و قیمت پروازها می‌شود؛ با این روش مسافران می‌توانند با هزینه کمتری به آنتالیا سفر کنند و از جاذبه‌های آن لذت ببرند.

اما تورهای لوکس آنتالیا معمولاً با پروازهای مستقیم ترکیه انجام می‌شوند. این پروازها کمترین توقف را دارند و مسافران به‌سرعت و راحت به هتل موردنظرشان می‌رسند. با استفاده از این نوع پروازها مسافران می‌توانند تجربه لوکس و بی‌نظیری را در سفر خود به آنتالیا داشته باشند و از خدمات برتر هواپیما لذت ببرند. از دیگر خدمات تور لوکس آنتالیا می‌توان به اقامت در هتل‌های مدرن و پنج‌ستاره، ترانسفر فرودگاهی، راهنمای تور و گشت‌های شهری اشاره کرد.

جمع‌بندی

با مقایسه‌ای کوتاه بین تورهای آنتالیا با پروازهای ترک و پروازهای ایرانی مشخص می‌شود که پروازهای ترکیه برای سفر به آنتالیا دارای مزایایی همچون کمترین توقف و سرعت بیشتر در رسیدن به مقصد هستند. درست است که این پروازها گران‌تر هستند و در حمل بار سخت‌گیری بیشتری دارند؛ اما شما به‌راحتی به هتل خود خواهید رسید.

درحالی‌که پروازهای ایرانی معمولاً نیازمند توقف‌های زیاد و طولانی در مسیر سفر هستند که می‌تواند برای شما مسافران خسته‌کننده باشد؛ البته در پروازهای ایرانی تنوع زیادی وجود دارد، محدودیت حمل بار کمتر است و هزینه آن هم از پرواز ترک پایین‌تر خواهد بود.

در نهایت اگر محدودیت مالی ندارید و دلتان می‌خواهد سفری لوکس به آنتالیا را تجربه کنید، باتوجه‌به راحتی و سرعت بیشتر پروازهای ترک، تورهای آنتالیا با این پروازها بهترین گزینه برای سفر به این مقصد محسوب می‌شوند. خرید تور لوکس آنتالیا از آژانس مسافرتی نامی گشت ایرانیان که با پروازهای ترک ارائه می‌شوند، سفر شما به آنتالیا را همراه با تجربه‌ای لوکس و بی‌نظیر خواهد کرد؛ بنابراین توصیه می‌شود در زمان خرید تور آنتالیا تورهای این آژانس و خدمات آنها را نیز بررسی کنید.