شناسه خبر : 46472 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

صفر تا صد هزینه های سفر به تایلند

کشور تایلند به خاطر معابد باشکوه بودایی و مناظر بکر و دست‌ نخورده‌اش در سراسر دنیا شهرت دارد.

صفر تا صد هزینه های سفر به تایلند

 رپرتاژ آگهی: غذاهای خوش‌طعم با عطر و طعم آسیای شرقی و مناطق گردشگری و تفریحی که به نسبت کشورهای دیگر هزینه کمتری برای شما در بر خواهد داشت.

اما یک تور تایلند ارزان و سفری مقرون‌به‌صرفه به این کشور، چقدر هزینه دارد و هزینه سفر شما به تایلند چقدر تمام خواهد شد؟

در این مطلب به تمامی این موارد خواهیم پرداخت و هزینه تور ارزان تایلند و تور تایلند با بودجه متوسط را بررسی خواهیم کرد.

بودجه روزانه سفر به کشورهای آسیای شرقی چقدر است؟

اگرچه تایلند یکی از کشورهای مقرون‌به‌صرفه در سفر به شرق آسیا قلمداد می‌شود، اما قیمت تور تایلند به اندازه تور کشورهای ویتنام، لائوس، کامبوج، میانمار و اندونزی ارزان نیست! میانگین بودجه سفر و هزینه تور گردشگری تایلند به میزان زیادی به کیفیت، سبک و آیتم‌های برنامه سفر بستگی دارد.

برای درک بهتر این مطلب، ابتدا در جدول زیر، میانگین حدودی بودجه مورد نیاز روزانه در یک سفر مقرون‌به‌صرفه به کشورهای آسیای شرقی را آورده‌ایم و در ادامه به شرح بیشتر جزئیات هزینه تور ارزان تایلند خواهیم پرداخت.

کشور

بودجه روزانه (دلار)

ژاپن

145

کامبوج

85

سنگاپور

122

تایوان

102

ویتنام

85

تایلند

77

هزینه سفر برای یک سفر ارزان تایلند

برای یک سفر با کمترین هزینه به تایلند مبلغی در حدود 30 دلار برای هر روز در نظر بگیرید. البته هزینه پروازهای داخلی و ورود به کشور را از این مبلغ جدا کرده‌ایم. اما برای کاهش هزینه‌ها به چند نکته در بودجه‌بندیتان توجه داشته باشید:

محل اقامت در تور تایلند ارزان

ارزان‌ترین گزینه برای اقامت در تایلند، هاستل‌ها و خوابگاه‌‌های ارزانی هستند که مبلغی در حدود 8 دلار برای هر شب از شما خواهند گرفت. اما خانه‌های محلی هم در تایلند، اتاقی از خانه را به شما اجاره می‌دهند که هزینه‌ای در حدود 12 دلار برای شما در بر خواهد داشت.

حمل و نقل ارزان تور تایلند

برای کمتر کردن هزینه، به جای تاکسی از وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل اتوبوس‌های محلی استفاده کنید و یا با کامیون‌های مسافربر که استفاده از آن در تایلند رایج است، سفر کنید. هزینه سفر با این وسایل به ترتیب به 1 و 2 دلار در روز ختم خواهد شد. در بانکوک هزینه سفر با وسایل حمل‌ونقل همگانی مثل MRT و BTS کمتر از 2 دلار است.

غذا در تایلند

برای خوردن غذا، همیشه نیاز به رفتن به رستوران نیست. بازارچه‌های محلی شبانه در تایلند هستند که در آن انواع غذاهای محلی سرو می‌شوند. هر وعده کمتر از 4 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

آب لوله کشی در تایلند آشامیدنی نیست. اما بطری آب هم از رستوران‌ها و کافه‌ها نخرید! بطری آب نوشیدنی را از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید.

گردشگری در تایلند

بجای بازدید از تمامی معابد و صومعه‌های معروف تایلند که هزینه بالایی دارند، به معابد کوچکتر هم سر بزنید. مشاهده از برخی از این معابد رایگان است. به این صورت در هزینه سفرتان صرفه‌جویی بیشتری خواهید کرد. بطور مثال بازدید از کاخ بزرگ بانکوک Wat Phra Kaew مبلغی در حدود 15دلار هزینه دارد.

هزینه سفر تور تایلند با بودجه متوسط

برای یک سفر با بودجه متوسط در حدود 75 دلار هزینه در هر روز بدون احتساب هزینه پروازها، در نظر داشته باشید. برای 10 الی 12 روز در سفر به تایلند با بودجه متوسط، هزینه‌ای مطابق جدول زیر لازم می‌شود.

دسته بندی

هزینه (دلار)

% از هزینه کل

هزینه در روز (دلار)

پروازها

218

19%

اسکان

211

18%

18

غذا

95

8%

8

حمل و نقل

233

20%

19

سرگرمی

381

34%

32

جمع

1138

100%

65

که در مجموع هزینه سفر تور تایلند متوسط به تایلند در حدود روزانه 75 دلار هزینه خواهد داشت.

برای صرفه‌جویی در هزینه پرواز با ایرلاین‌های ارزان‌تر پرواز کنید. AirAsia و VietJet Air که محدودیت حمل بار در این پروازها 7 کیاوگرم است و برای اضافه بار هر کیسه باید حدودا 14 دلار پرداخت کنید. گاهی این مبلغ تا 50 دلار نیز می‌رسد.

هزینه اقامت در تور تایلند متوسط

میانگین هزینه اقامت متوسط در تایلند چیزی در حدود 18 دلار در هر روز خواهد شد. هزینه برخی اقامتگاه‌های مختلف در تایلند عبارتنداز:

محل اقامت

هزینه کل

هزینه روزانه

هتل بانکوک

20

7

چیانگ مای Airbnb

111

22

Krabi Airbnb

80

20

در هتل‌های میان‌رده در هر شب ،هزینه‌ای کمتر از 15 دلار پرداخت خواهید نمود. اتاق خصوصی به ازای هر شب 10 دلار هزینه دارد. در هتل‌های مجلل به ازای هر شب در حدود مبلغ 150 دلار باید هزینه در نظر داشته باشید.

هزینه غذا در تور تایلند متوسط

یک مسافر با بودجه متوسط به ازای هر روز 15 دلار می‌تواند در نظر بگیرد. ارزانترین غذاهای تایلند، غذای برنجی مرغ هاینانی (khao man gai)، نودل (khao soi) و گوشت پخته شده با یک ظرف تخم مرغ هستند که اکثرا در بازارچه‌های شبانه هم سرو می‌شوند و به ترتیب 1، 2 و 3 دلار هزینه دارند.

هزینه برخی فعالیت‌های گردشی در تور تایلند

فعالیت

هزینه

تور تایلند شمالی (چیانگ مای)

66 دلار

تور غذایی با طراحی سرآشپز (بانکوک)

65 دلار

صخره نوردی در فضای باز (ساحل ریلی)

62 دلار

تور روزانه جزایر فی فی (کرابی)

50 دلار

بازدید از پناهگاه فیل (چیانگ مای)

50 دلار

آکواریوم SEA LIFE Ocean World (بانکوک)

34 دلار

هزینه ورودی Wat Pho (بانکوک)

6 دلار

خرید سوغات

6 دلار

رزرو تور تایلند در فلای‌تودی

اگر قصد سفر به تایلند را دارید تور تایلند فلای‌تودی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد! در این تور خدمات متنوعی از جمله  بلیط رفت و برگشت هواپیما، رزرو هتل، ترانسفر فرودگاهی، خدمات ویزای تایلند، بیمه مسافرتی، گشت‌های شهری و راهنمای تور فارسی زبان ارائه می‌شود که هزینه سفر را بسیار مقرون به صرفه می‌کند.

به علاوه شما می‌توانید در سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی کل برنامه سفر خود را تنها با چند کلیک برنامه ریزی کنید و سفری امن، ارزان و راحت به تایلند را تجربه کنید.