شناسه خبر : 46420 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

معرفی جدیدترین مدل فرش ماشینی

تا چند سال پیش افرادی که به دنبال فرش ماشینی می‌گشتند، گزینه‌های چندان زیادی نداشتند و نقش‌ فرش‌ها صرفا محدود به طرح‌هایی بود که تحت عنوان فرش ایرانی می‌شناسیم. اما به مرور زمان مدل‌های جدیدتری روی کار آمدند که طیف وسیعی از سلایق را پوشش می‌دهند و جذابیت فضای داخلی را چند برابر می‌کنند.

معرفی جدیدترین مدل فرش ماشینی

رپرتاژ آگهی: در این مطلب قصد معرفی جدیدترین مدل فرش ماشینی را داریم تا بتوانید باتوجه‌به سبک دکوراسیون خانه‌تان بهترین را انتخاب کنید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب کاربردی همراه ما باشید.

فرش افشان؛ پرفروش‌ترین طرح فرش ماشینی کاشان

یکی از جدیدترین و البته زیباترین طرح فرش‌های ماشینی، طرح افشان است که در نگاه اول شبیه به فرش‌های باغ گل قدیمی به نظر می‌رسد. اما تفاوت فرش‌های افشان این است که هیچ ترنجی در وسط وجود ندارد و همچنین خبری از حاشیه‌های بزرگ نیست. با رعایت این نکات، فرش‌ افشان در رنگ‌ها (اغلب کرم، سرمه‌ای و آبی فیروزه‌ای) و طرح‌های متنوعی تولید و در مدل‌های 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه و 1200 شانه به بازار عرضه می‌شود. 

برای انتخاب فرشی با طرح افشان گزینه‌های مختلفی از جمله فرش افشان حیوان‌دار، فرش افشان ختایی، فرش افشان دسته گل، فرش افشان بندی، فرش افشان گل اناری، فرش افشان شکسته و فرش افشان شاخه پیچ پیش روی شماست که باید با‌توجه‌به سبک دکوراسیون خانه‌تان بهترین را انتخاب کنید.

فرش طلاکوب؛ شیک‌ترین فرش ماشینی ایرانی

اگر به دنبال یک فرش لاکچری جدید می‌گردید، فرش‌ طلاکوب یکی از گزینه‌های ایده‌آل است که جدیدترین مدل فرش پذیرایی محسوب شده و جلال و شکوه خاصی به فضای داخلی خانه می‌بخشد. این مدل فرش‌های ماشینی بیشتر برای خانه‌هایی با سبک دکوراسیون کلاسیک مناسب‌اند و به‌راحتی با المان‌های موجود در چنین فضاهایی هماهنگ می‌شوند. همچنین فرش‌های طلاکوب دارای گل‌های طلایی در زمینه نقره‌ای، دودی، ذغالی، کرم و نسکافه‌ای نیز هستند. فرش‌های طلاکوب به دو صورت گل برجسته و ساده بافته می‌شود که مدل‌های گل برجسته محبوبیت بیشتری دارند.

نکته مهم دیگری که هنگام خرید فرش‌های طلاکوب باید در نظر داشته باشید، این است که برخی مشتریان به اشتباه تصور می‌کنند در تولید این فرش‌ها از طلای واقعی استفاده شده و مبلغ هنگفتی را به ازای خرید این نوع فرش‌ها می‌پردازند؛ در‌صورتی‌که این طور نیست و صرفا الیاف مصنوعی با رنگ طلایی در تهیه و تولید فرش به کار می‌رود. در واقع به هیچ عنوان امکان استفاده از نخ طلا در دستگاه بافت فرش وجود ندارد.

فرش وینتیج؛ جدیدترین مدل فرش پذیرایی

با اندکی جست‌وجو درباره جدیدترین مدل فرش ماشینی، حتما طرح‌هایی را پیدا می‌کنید که در نگاه اول قدیمی و کهنه به نظر می‌رسند اما در واقع سبک جدیدی از فرش به نام فرش وینتیج هستند. وینتیج یا کهنه‌نما با الهام از فرش‌های دستباف تولید می‌شود که هر چه قدیمی‌تر بوده و پاخور بیشتری داشته باشند، از ارزش و قیمت بالاتری برخوردار است. 

با‌توجه‌به قیمت بالای این نوع فرش‌ها، همه توان خرید آن را ندارند و از این رو فرش‌های ماشینی وینتیج جایگزین مناسبی محسوب می‌شوند. در این مدل فرش ماشینی جدید تلفیقی از المان‌های مدرن و قدیمی به کار می‌رود و معمولا این مدل فرش‌ها بافت نرمی دارند. از فرش‌های وینتیج در قسمت‌های مختلف خانه از جمله اتاق خواب، پذیرایی و حتی آشپزخانه استفاده می‌کنند و انتخاب رنگ و طرح ‌آن به سلیقه خود شما بستگی دارد.

فرش گرد؛ قشنگ‌ترین فرش ماشینی کاشان

یکی دیگر از مدل فرش‌های جدید و پرطرفدار، فرش‌های ماشینی است که به‌صورت گرد و با طرح‌های مختلفی به‌صورت فرش کلاسیک یا مدرن تولید و عرضه می‌شود. فرش‌های گرد به ویژه برای زمانی که قصد جداسازی قسمت‌های مختلف را در خانه‌های با متراژ زیاد دارید، کاربرد دارد. همچنین استفاده از فرش گرد باعث منظم‌تر به نظر رسیدن فضا شده و جذابیت محیط را بیشتر می‌کند.

از این مدل فرش در قسمت‌های مختلف خانه از جمله آشپزخانه، ورودی، اتاق کودک و پذیرایی می‌توان استفاده کرد. البته نکته مهم اینکه از این فرش‌ها نباید در کنار مبلمان سلطنتی استفاده کنید و در عوض ترکیب فرش گرد با مبلمان مدرن ایده‌آل است.

فرش خشتی؛ فرش‌های اصیل با طرح‌های امروزی

در‌صورتی‌که فرش‌های اصیل با طرح‌های قدیمی را می‌پسندید و در عین حال می‌خواهید طبق مد روز عمل کنید، فرش خشتی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در فرش‌های خشتی تعداد زیادی خشت یا قاب دیده می‌شود که متن فرش را می‌پوشانند. در این فرش‌ها معمولا قاب‌ها مستطیل شکل هستند، به‌صورت منظم بافته شده و در کنار نقش‌های اصلی، گل و برگ الوان هم بافته می‌شود. 

این فرش‌ها به دلیل نقش و نگارهای شلوغ بهترین هارمونی را مبلمان تک رنگ و ساده دارند و همچنین برای فضایی مانند آشپزخانه که سریع‌تر از سایر قسمت‌ها کثیف می‌شود، مناسب است؛ زیرا این طرح‌های شلوغ اجازه نمی‌دهند آلودگی روی فرش مشخص باشد.

بهترین مرجع برای خرید جدیدترین مدل فرش ماشینی؛ فرش ستاره کوروش

در این مقاله 5 مورد از جدیدترین مدل‌های فرش ماشینی را معرفی کردیم و توضیح مختصری درباره هرکدام دادیم. مهم‌ترین نکته برای خرید هر کدام از فرش‌های فوق این است که از فروشگاه معتبری خرید کنید تا فرش مورد‌نظرتان کیفیتی تضمین‌شده و دوام بالایی داشته باشد؛ زیرا آنچه یک فرش را خاص، متمایز و البته زیبا می‌کند، کیفیت بالای بافت آن است.

به این منظور پیشنهاد ما فرش ستاره کوروش کاشان است که با سال‌ها سابقه درخشان به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده فرش ماشینی در ایران، محصولات متنوعی را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و مشخصات انواع مدل‌های جدید فرش ماشینی به وب‌سایت این فروشگاه مراجعه کنید.