شناسه خبر : 45880 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کریستال آرایی یک راه خلاقانه برای اوج زیبایی تالار پذیرایی

تنوع در دکوراسیون تالار پذیرایی بسیار زیاد است اما باید دید که کریستال آرایی نیز جزء ضروریات تالار پذیرایی است و باید در زمان برگزاری مراسم عروسی حتما وجود داشته باشد.

کریستال آرایی یک راه خلاقانه برای اوج زیبایی تالار پذیرایی

رپرتاژ آگهی: با توجه به افزایش چشم گیر تالارهای پذیرایی و ارائه خدمات متنوع در زمینه برگزاری مراسم های مختلف، هر روزه بر تعداد خدمات ارائه شده توسط تالارهای پذیرایی افزوده می شود. یکی از خدمات بسیار ارزشمندی که در سالهای اخیر رواج پیدا کرده است و بسیار هم مورد توجه قرار گرفته است کریستال آرایی است.

کریستال آرایی در بیشتر بخش های دکوراسیون و طراحی تالار انجام می شود. باید به این نکته توجه داشت که با وجود اینکه این لوازم تزئینی به تالار پذیرایی زیبایی خاصی می بخشد اما آیا کریستال آرایی در تالار پذیرایی جزء ضروریات تالار به حساب می آید؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم بهتر است که تاثیر کریستال آرایی  در تشریفات عروسی را بازگو کنیم تا خود شما با توجه به توضیحات ارائه شده به جواب این سوال دست پیدا کنید.

کریستال آرایی چیست و چه نقشی در تالار پذیرایی بر عهده دارد

کریستال ها لوازم تزیینی هستند که درخشندگی خاصی دارند و بیشتر برای دادن زیبایی خیره کننده به محیط تالارها مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو این لوازم می توانند نور را به خوبی انعکاس دهند و بیشتر برای دیزاین سفره عقد عروس و داماد، آینه و شمعدان، طراحی داخلی مسیر ورود عروس و داماد، گلدان هایی که در داخل تالار استفاده می شود و همچنین لوسترهای تالار پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت این لوازم تزیینی بسیار بالا است و بیشتر به صورت ترکیبی و یا جداگانه به عنوان خدمات ویژه در تالارهای مجلل مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از تالار های لوکس بیشتر از کریستال آرایی برای زیباسازی و دیزاین و دکوراسیون خود بهره می برند تا یک محیط شیک و زیبا را ایجاد کنند. اگرچه گریستال آرایی قیمت تشریفات عروسی را بالا می برد اما ارائه این خدمات باعث محبوبیت هرچه بیشتر تالار پذیرایی می شود. اخیرا از کریستال آرایی در طراحی میز غذای مهمان نیز استفاده می کنند. از انواع لیوان ها و ظروف زیبای کریستالی در پذیرایی از مهمانان استفاده می شود. استفاده از ظروف کریستالی بسیار زیبا برای پذیرایی از مهمانان باعث می شود که ارزش و اعتبار مراسم شما چند برابر شود.

به طور معمول در مراسم های سلطنتی و همچنین قشر ثروتمند جامعه از انواع کریستال برای برگزار مراسم استفاده می شود.

مزایای کریستال آرایی در تالار پذیرایی

مزایای کریستال آرایی در تالار پذیرایی

استفاده از کریستال مزایا و معایب خود را داد که ما در این مطلب آن را برای شما بیان خواهیم کرد تا خود شما در مورد ضروری بودن و نبودن آن تصمیم گیری کنید.

  • استفاده از کریستال در دیزاین و دکوراسیون تالار پذیرایی زیبایی آن را چند برابر می کند.

  • کریستال آرایی به میز مهمانان ظاهری شاهانه می دهد.

  • کریستال آرایی مراسم شما را خاص تر و شیک تر می کند.

  • کریستال آرایی سفره عقد شما را به یک سفره عقد خاص و منحصر به فرد تبدیل می کند.

  • کریستال آرایی باعث می شود که نورپردازی داخل سالن خیره کننده باشد.

به طور کلی کریستال آرایی فقط باعث زیبایی سالن و تالار پذیرایی می شود. در واقع می توان گفت که بخش مهمی از مراسم شما را تالار و سالن پذیرایی تشکیل می دهد که این اهمیت آن قابل چشم پوشی نیست. اما شما باید این مورد را نیز در نظر بگیرید که کریستال آرایی معایب مختص به خود را نیز دارد.

معایب کریستال آرایی

معایب کریستال آرایی

یکی مهم ترین معایبی که کریستال آرایی دارد هزینه زیاد آن است. هرچند که گل آرایی هم به اندازه خود هزینه بر است و در برخی موارد نیز حتی بیشتر از کریستال آرایی هزینه بر می دارد، اما کریستال آرایی برای میزهای نهار خوری و برای سفره عقد و لوستری های داخلی تالار هزینه زیادی را روی دست خانواده عروس و داماد می گذارد.

از طرف دیگر نیز لوازم کریستال شکننده هستند و به راحتی در مراسم شکسته می شوند. همین مسئله ممکن است که خسارت های زیادی به شما وارد کند. در مراسم عروسی معمولا افراد همراه با خانواده حضور پیدا می کنند و به همراه خود نیز کودک دارند ممکن است که در طول مراسم لوازم کریستالی شکسته شود و باعث زخمی شدن بچه ها شود که در این صورت برای شما ممکن است دردسر ساز شود.

یکی دیگر از معایب کریستال آرایی این است که لوازم سالن پذیرایی و تالارها معمولا به صورت ست خریداری می شوند و آسیب به یکی از آن ها ممکن است که خسارت قابل ملاحظه ای به مسئول تالار وارد نماید بنابراین استفاده از کریستال آرایی همراه با ریسک است.

با وجود اینکه شما تا به اینجا با مزایا و معایب کریستال آرایی آشنا شده اید حال دیگر تصمیم برعهده شماست که برای مراسم خود از این نوع لوازم تزیینی استفاده کنید و یا اینکه از استفاده از آن ها منصرف می شوید. در این دنیا هر آنچه که مزایا دارد معایبی نیز به همراه دارد. کریستال آرایی می تواند به مراسم شما فضایی شاهانه ببخشد و شما و همسرتان مانند یک شاهزاده و ملکه وارد سالن پذیرایی شوید که اطراف آن را گلدان ها کریستالی در بر گرفته است.

زمانی که برای مراسم خود از کریستال آرایی استفاده کنید می توانید که یک سفره عقد منحصر به فرد و زیبا با استفاده از ظروف کریستالی داشته باشید. اگر شما در زمینه تامین بودجه مورد نظر برای انجام این کار مشکلی ندارید می توانید کریستال آرایی را به چک لیست کارهای عروسی برای دیزاین تالار پذیرایی اضافه کنید.

قیمت کریستال آرایی

همانطور که پیش تر نیز اشاره ای به قیمت کریستال شد، شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تعیین قیمت کریستال به چه صورت انجام می شود؟ در تعیین قیمت کریستال همانند کالاها و اجناس دیگر کیفیت نقش مهمی دارد. مطمئنا در مورد قیمت کالایی مانند کفش نیز کیفیت و جنس کفش ها قیمت آن ها را تعیین می کند. قیمت کریستال آرایی را هم زیبایی و هم کیفیت قیمت تعیین می کند.

هر اندازه که کریستال های استفاده شده ظریف و با کیفیت باشند قیمت آن ها بالاتر است. بنابراین برای اطلاع داشتن از قیمت آن ها و ارزیابی هزینه ها خود بهتر است که با مشاوران سالن در این زمینه صحبت کنید.

تفاوت کریستال آرایی با گل آرایی

برای دکوراسیون و طراحی داخلی سالن از روش های مختلفی استفاده می کنند که یکی از آن ها گل آرایی است که زیبایی خاصی را به تالارها می بخشد. برای طراحی سالن از گل های طبیعی و مصنوعی استفاده می کنند که هرکدام از آن ها مزایا و زیبایی های خود را دارند. گل آرایی و کریستال آرایی هر دو برای زیبایی سالن ها انجام می شود که زیبایی خاصی به آن ها می بخشند.

استفاده از کریستال آرایی و گل آرایی هر دو باعث زیبایی و چشم گیر شدن محیط سالن می شود و هر دو هم در قیمت های مختلفی ارائه می شوند. شما می توانید با توجه به ابعاد سالن و خدماتی که از تالار پذیرایی انتظار دارید برای دکوراسیون آن از یکی از این دو روش استفاده کنید. گل آرایی هم در دیزاین سالن و هم در دیزاین سفره عقد به کار می رود. اما در دیزاین لوسترها و همچنین آینه و شمعدان از گل آرایی استفاده ای نمی شود. هر کدام از این دو روش کاربردها خود را دارند که امتیازهای جداگانه و همچنین معایب مختلفی نیز دارند. استفاده از گل آرایی در دیزاین و دکوراسیون سالن مراسم حس آرامش بخش تری به محیط می دهد و از لحاظ امنیت هم برای کودکان آسیب زننده نخواهد بود.

اما باید توجه داشت که مشکلی که گل آرایی دارد این است که مخاطبان را وسوسه می کند. به عنوان مثال ممکن است که بچه ها به گل آرایی سالن دست بزنند و آن ها را بر هم بزنند. اگر گل های طبیعی را برای دیزاین سالن انتخاب کنید ممکن است که گل ها پژمرده شوند و زیبایی خود را از دست بدهند. اما یکی از مزایایی که گل آرایی طبیعی دارد این است که بوی آن ها زیبایی تالار را صد چندان می کند.