شناسه خبر : 45526 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رویداد استارت‌آپی گروه عالیفرد؛ پیشروی در مسیر خلاقیت و نوآوری

رویداد استارت‌آپی نوآوری در زمینه تولید نوشیدنی، پاستیل، شیرینی، شکلات، بسته‌بندی، تبلیغات و پخش در صنعت غذایی به همت دانشگاه علمی کاربردی عالیفرد و با مشارکت شرکت‌های عالیفرد، شیوا، سایه سمن، مدیا و رکسان و دارا، در روزهای 23 و 24 مهرماه 1402 در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار شد.

رویداد استارت‌آپی گروه عالیفرد؛ پیشروی در مسیر خلاقیت و نوآوری

رپرتاژ آگهی: در این رویداد با ارائه ایده‌های 24 کارآفرین و صاحب ایده در دو روز رویداد که در مرحله پیش رویداد موفق به جلب نظر داوران شده بودند، دنبال شد. بهبود سیستم بازیافت و بازگرداندن پساب به چرخه محیط زیست، تولید کافی میکس‌های فراسودمند با جذب 32 برابری، استخراج مواد معدنی قابل استفاده از پوست میوه‌ها، مرکبات و سبزیجات، بازیافت تفاله انواع میوه‌جات و همچنین تولید پاستیل و شکلات با طعم‌ها و تکنولوژی‌های مختلف، بسته‌بندی سبز دوستدار محیط زیست، استخراج میکروکریستالین، ازجمله این ایده‌ها بودند.

در ابتدای این مراسم دکتر تورج زه فروش، رئیس دانشگاه علمی کاربردی عالیفرد، ضمن اعلام این خبر که ازاین‌پس رویدادهای شتاب عالیفرد با یاد و گرامیداشت بنیان‌گذار دانشگاه علمی کاربردی عالیفرد، زنده‌یاد «حاج حسین عالیزاد» برگزار خواهد شد، ابراز امیدواری کرد با برگزاری مستمر این رویدادها گامی مثبت در جهت تعالی پژوهش در کشور و حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران جوان برداشته شود.

افق 5 ساله دانشگاه علمی کاربردی عالیفرد؛ مسیری درخشان برای پیشبرد نیازهای جامعه

دکتر زه فروش؛ رئیس محترم دانشگاه علمی کاربردی عالیفرد، خاطرنشان نمود: ما در دانشگاه علمی کاربردی و مجموعه‌های مستقر در گروه صنعتی سن ایچ، همواره در تلاشیم تا علم‌آموزی و افزایش مهارت افراد را سرلوحه اقدامات مختلف خود قرار داده و افراد را در حوزه‌های موردعلاقه‌شان، توانمند سازیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی عالیفرد با اعلام این مهم که در چشم‌انداز ۵ساله این دانشگاه ایجاد پژوهشکده عالیفرد هدف‌گذاری شده است، تصریح کرد: باتوجه‌به این هدف، در گام اول سعی داریم بافاصله گرفتن از آموزش صرفاً کمّی که آفت امروز علم شده به تقویت کیفیت آموزش و پژوهش بپردازیم تا بر اساس این سیاست به رسالت اصلی این دانشگاه که نخبه‌پروری مهارتی است دست یابیم.

زه فروش «پژوهش» را یکی از اساسی‌ترین نیازهای مهم کشور برای افزایش قدرت و استقلال هر کشوری دانست و گفت: دانشگاه علمی کاربردی عالیفرد و مجموعه معظم سن ایچ بر این باور استوار است که امروز نه‌تنها علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را باید بیش‌ازپیش سرلوحه کار خود قرار دهیم که لازم است با رویکردی نو به تولید علم و روش‌های نوین مهارت‌آموزی پرداخت. در این راستا بر اساس تدبیر و دوراندیشی هیئت‌مدیره عالیفرد افقی ۵ساله برای تقویت رویکرد پژوهشی این دانشگاه ترسیم شده که امیدواریم با طی‌کردن 3 گام اساسی به این مهم برسیم.

ایده‌های نو برای صنعت سنتی

ایده‌های نو برای صنعت سنتی

آقای فرهاد نخعی مدیرعامل آژانس تبلیغاتی مدیا و مدیر مارکتینگ شرکت عالیفرد که به‌عنوان داور ایده‌ها نیز در این رویداد حضور داشتند، درباره این رویداد گفت: مرکز علمی کاربردی عالیفرد در تلاش است، در رویدادها، ایده‌های استارتاپی خلاق را جمع‌آوری و بهترین آنها را جهت سرمایه‌گذاری به شرکت‌ها معرفی کند. مرکز علمی کاربردی عالیفرد؛ دو دوره از این رویدادها را به موضوع صنعت مواد غذایی اختصاص داد. در رویداد سوم که در این دو روز برگزار شد، مابقی شرکت‌های گروه سن ایچ نیز از جمله آژانس تبلیغات مدیا اعلام آمادگی کرده و در آن شرکت کردند. در این رویداد ایده‌های مختلفی در حوزه طراحی، بسته‌بندی و تبلیغات نیز ارائه شد. گروه سن ایچ با همراهی مرکز علمی کاربردی عالیفرد به دنبال ایده‌های خلاق و کاربردی خواهد بود و هر کدام از ایده‌ها که قابلیت اجرایی در گروه سن ایچ را داشته باشند از آنها استقبال می‌کنیم. البته تا به امروز نیز بسیاری از ایده‌ها پس از شناسایی وارد گروه شده و بر روی آنها سرمایه‌گذاری شده است. بخشی از این ایده‌ها در حوزه دیجیتال و فناوری است که جذب گروه شده و در حال عملیاتی‌شدن هستند. برخی از ایده‌های مطرح شده جالب‌توجه بوده و خلاء‌های صنعت مواد غذایی را به‌خوبی پوشش می‌دهند. در واقع می‌توان گفت: ایده‌های نو نقطه تلاقی با صنعت سنتی هستند و به افزایش بهره‌وری سازمان‌ها کمک شایانی می‌کنند.

آقای فرهاد نخعی مدیرعامل آژانس تبلیغاتی مدیا و مدیر مارکتینگ شرکت عالیفرد

آقای فرهاد نخعی مدیرعامل آژانس تبلیغاتی مدیا و مدیر مارکتینگ شرکت عالیفرد

شایان‌ذکر است: جناب آقای فرهاد نخعی، آقای دکتر فرهاد بدیع، خانم دکتر آویشه رسایی منش، خانم دکتر فرینوش لازار، خانم دکتر رضوان قلاوند، خانم زهرا سرلک و خانم هما صفاری در روز دوم رویداد استارتاپی نوآوری گروه عالیفرد در زمینه تولید و بسته‌بندی، تبلیغات و صنعت پخش مواد غذایی به‌عنوان داور حضور داشتند.

داوران روز دوم رویداد استارت‌آپی دانشگاه عالیفرد درصنعت غذا و نوشیدنی

داوران روز دوم رویداد استارت‌آپی دانشگاه عالیفرد درصنعت غذا و نوشیدنی

ایده‌هایی که مانع از خروج ارز می‌شوند

خانم دکتر آویشه رسایی منش مدرس دانشگاه عالیفرد که به‌عنوان داور نیز در این رویداد حضور داشتند، درباره اهمیت این رویداد گفت: مرکز علمی کاربردی عالیفرد پس از بررسی چالش‌های شرکت‌های مختلف گروه صنعتی سن ایچ رویداد استارتاپی را برگزار و از تمامی دانشجویان نخبه سراسر کشور دعوت می‌کند که ایده‌های خلاقانه خود را ارائه کنند. با اجرای بسیاری از ایده‌های مطرح شده می‌توان از خروج ارز جلوگیری کرد و مواد اولیه را در داخل کشور تولید کرد؛ بنابراین ما در پی کشف ایده‌های خاص نوابغ کشور و سرمایه‌گذاری بر آنها هستیم. چنین رویدادهایی باید در تمامی صنایع کشور برگزار شود، چون ایده‌پردازان بر اساس نیازهای صنعت کشور ایده‌پردازی می‌کنند. امکان دارد برخی از نیازها کپی باشند؛ اما بومی‌سازی و اجرای آنها در داخل کشور نیز می‌تواند مفید باشد.

دکتر فرینوش لازار، از دیگر داوران رویداد و از اساتید دانشگاه آزاد، پیشرفت چشمگیر رویداد استارت‌آپی گروه عالیفرد را نسبت به سال گذشته ستودنی دانست و نسبت به نقش مهم و سازنده شرکت‌های پیشرو در صنعت غذایی و نوشیدنی در جذب و سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های پژوهشگران جوان صحبت نمود. امروزه تولید محصولات غذایی سلامت‌محور و فراسودمند از نکات مهم و قابل توجه در صنعت می باشد. چراکه مواد غذایی فراسودمند باعث حفظ سلامت عمومی بدن، ایجاد تعادل در رژیم غذایی، تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن می شود، در این رویداد نیز شاهد ایده‌هایی در همین راستا بودیم.