شناسه خبر : 45503 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مراحل راه‌اندازی وب‌سایت‌های تازه تأسیس راهنمای خرید هاست ارزان اقتصادی

امروزه حتی کسب‌وکارهای فیزیکی نیز برای دسترسی بهتر و گسترده‌تر به مشتریان، وب‌سایت اختصاصی خود را راه‌اندازی می‌کنند.

مراحل راه‌اندازی وب‌سایت‌های تازه تأسیس راهنمای خرید هاست ارزان اقتصادی

رپرتاژ آگهی: اما آنچه که اهمیت دارد، افزایش بهره‌وری وب‌سایت از طریق ارتقای کیفیت آن است. یکی از راه‌های افزایش کیفیت سایت و سرعت ارائه خدمات به مشتریان، خرید هاست است. خرید سرویس‌های هاستینگ برای سرعت بخشیدن به وب‌سایت اهمیت زیادی دارد. اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را در دنیای آنلاین شروع کرده و یک وب‌سایت برای آن راه‌اندازی کنید، برخی نکات اساسی وجود دارد که باید از آن‌ها مطلع شوید. در ادامه این مطلب بیشتر درباره روند راه‌اندازی وب‌سایت و نحوه خرید هاست ارزان اقتصادی برای آن توضیح می‌دهیم.

سه‌گام اساسی راه‌اندازی یک وب‌سایت

وب‌سایت‌ها مهم‌ترین راه تعامل با مشتریان بوده و امکان دسترسی راحت‌تر به خدمات و محصولات شما را برای آن‌‌ها فراهم می‌کنند. یک وب‌سایت با سرعت بالا، رابط کاربری جذاب و سادگی دسترسی به صفحات مختلف، به حفظ مشتریان همیشگی و جذب مشتریان جدید کمک می‌کند. با خرید هاست یا همان سرویس‌های میزبانی می‌توانید کیفیت ارائه خدمات در وب‌سایت خود را تضمین کنید. مراحل اصلی راه‌اندازی یک وب‌سایت به‌صورت زیر است.

خرید نام دامنه

1. خرید نام دامنه (Domain Name)

طبیعتاً هر وب‌سایتی به یک نام انحصاری نیاز دارد و به همین دلیل، اولین قدم ثبت‌نام دامنه برای وب‌سایت خواهد بود. در این مرحله، بسیار مهم است که به این مسئله توجه کنید که نام وب‌سایت شما به یک آدرس دائمی تبدیل می‌شود که کاربران با جستجوی آن می‌توانند شما را پیدا کنند.

در نتیجه انتخاب نام وب‌سایت و دامنه، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای خرید نام دامنه می‌توانید هم از طریق ثبت آن توسط شرکت‌های معتبر اقدام کرده و هم آن را از مالک فعلی خریداری کنید. پس از این مرحله

   2. انتخاب یک ارائه‌دهنده هاست

پس از انتخاب و خرید نام دامنه، باید یک ارائه‌دهنده معتبر برای خرید هاست با کیفیت را پیدا کنید. خدمات هاستینگ امکان میزبانی وب‌سایت را روی سرور تأمین‌کننده فراهم کرده و در نهایت می‌توانید آن را در دسترس تمام دنیا قرار دهید.

در اغلب مواقع، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ثبت‌نام دامنه امکان خرید هاست را نیز فراهم می‌کنند. البته می‌توانید این کار را از طریق ارائه‌دهندگان انحصاری سرویس‌های میزبانی نیز انجام دهید. خرید یک سرویس هاست پرسرعت می‌توانید کیفیت ارائه خدمات وب‌سایت به مشتریان را تضمین کند.

3. انتخاب نوع هاست

این که چه نوع سرویس هاستینگ را برای خرید هاست و دامین انتخاب می‌کنید، گام مهمی در فرایند میزبانی وب‌سایت شما است. معمولاً انواع اصلی سرویس‌های هاست شامل هاست وردپرس اشتراکی، هاست مدیریت شده، VPS و سرور اختصاصی است. انتخاب هر یک از این موارد به نوع وب‌سایت و خدماتی که در قرار است در آن ارائه دهید، بستگی دارد.

اگر یک وب‌سایت کوچک با خدمات محدود دارید، سرویس‌های اشتراکی بهترین هاست برای شما هستند. برای فروشگاه‌های آنلاین و یا سایر وب‌سایت‌هایی که عمده خدمات خود را روی وب‌سایت انجام داده و اطلاعات زیادی روی سرور ذخیره می‌کنند، سرویس‌های هاست VPS بهترین انتخاب است.

 راهنمای انتخاب بهترین هاست وب

دیدیم که یکی از مهم‌ترین مراحل در راه‌اندازی وب‌سایت، خرید هاست برای آن است؛ زیرا برای دردسترس‌بودن وب‌سایت در اینترنت، به محیطی برای میزبانی آن نیاز دارید. همچنین برخی از ارائه‌دهندگان سرویس‌های هاستینگ، خدمات دیگری از جمله کمک‌های فنی، حفاظت از فایروال، خدمات ایمیل، ثبت‌نام دامنه و... را نیز ارائه می‌دهند.

طبیعی است که قیمت سرویس‌های مختلف این شرکت‌ها، با هم متفاوت است. اما نباید تنها قیمت را به‌عنوان فاکتور اصلی انتخاب سرویس میزبانی در نظر بگیرید. برای انتخاب یک ارائه‌دهنده هاست باکیفیت و اقتصادی، چند فاکتور مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

گارانتی آپتایم

1.گارانتی آپتایم

اولین چیزی در راه‌اندازی وب‌سایت و خرید هاست اهمیت دارد، این است که مطمئن باشید که سایت به‌صورت 24 ساعته و در تمام روزهای سال در دسترس است. طبیعی است که شما نمی‌خواهید مشتریان پس از ورود به سایت با یک صفحه خالی مواجه شوند. به همین دلیل است که شما در زمان خرید سرویس میزبانی باید به دنبال یک ارائه‌دهنده با تضمین آپتایم 99.5% باشید. اگرچه نرخ پایین آپتایم در ابتدای راه ممکن است اهمیت نداشته باشد، اما با رشد وب‌سایت به‌مرورزمان، این مسئله اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

2.طرح‌های اضافی هاستینگ

گاهی ممکن است یک وب‌سایت کوچک به دلیل مشکلات ارائه‌دهنده هاست از کار بیفتد. در این شرایط کسب‌وکاری که ممکن است برای درآمد خود به وب‌سایت متکی باشد، درآمد خود را ازدست‌داده و دسترسی مشتریان نیز قطع می‌شود؛ بنابراین، ارائه‌دهندگان باید برای این شرایط یک طرح هاست باکیفیت و اضافی را در نظر بگیرند تا قطعی وب‌سایت در نتیجه مشکلات سرور رخ ندهد.

3.نوع دیتابیس

رایج‌ترین نوع دیتابیس در سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، (CMS) MySQL است. البته برخی از وب‌سایت‌ها ممکن است به انواع دیگری از دیتابیس مانند SQLite نیاز داشته باشند. باید در زمان خرید هاست به این مسئله توجه کرده و از ارائه‌دهندگان سرویس هاستینگ بخواهید تا طرح‌های متناسب با دیتابیس مورد نیاز شما را در نظر بگیرند.

4.ارائه پهنای باند

پهنای باند میزان داده (ترافیک) منتقل شده در طول تعامل مشتری با منابع بین سایت و کاربر را نشان می‌دهد. میزان پهنای باند در طرح هاست نیز به نوع وب‌سایت شما و شیوه ارائه مطالب بستگی دارد. اگر می‌خواهید از کلیپ‌های ویدئویی یا فایل‌های صوتی و... در سایت استفاده کنید، بهتر است یک هاست پرسرعت یا پهنای باند بالاتر از 150 گیگابایت در ماه را خریداری کنید. پهنای باند پایه برای وب‌سایت‌هایی که تنها محتوای متنی ارائه داده و از پلتفرم‌های دیگر برای ذخیره پادکست‌ها، فیلم‌ها و تصاویر خود استفاده می‌کنند، 10 گیگابایت کافی است.

5.دسترسی

دسترسی در یک طرح میزبانی به معنای استفاده هاست از ابزارهای لازم برای مدیریت و پیکربندی برنامه میزبانی است. بسیاری از ارائه‌دهندگان سرویس‌های هاست با کیفیت از Cpanel برای مدیریت حساب مشتریان خود استفاده می‌کنند. این داشبورد محبوب و قابل‌اطمینان، امکان مدیریت دیتابیس، پشتیبان‌گیری یا نظارت و سفارشی‌سازی ایمیل‌ها را فراهم می‌کند. بهترین هاست برای شما گزینه‌ای است که یک کنترل پنل را در طرح‌های خود ارائه می‌دهد؛ زیرا در غیر این صورت، خودتان باید مسئولیت بسیاری از کارهای فنی را بر عهده بگیرید.

6.خدمات مشتری

معمولاً خدمات هاستینگ یا میزبانی یک روند پیچیده دارند که کاربران عادی بدون داشتن تخصص کافی نمی‌توانند آن‌ها را انجام دهند. به همین دلیل است که داشتن خدمات مشتری و پشتیبانی، یکی از ویژگی‌هایی است که باید در خرید هاست معتبر به آن توجه کنید. این پشتیبانی باید به‌صورت 24 ساعته بوده و به روش‌های مختلف قابل‌دسترسی باشد.

7.ارائه گواهی‌های SSL

برای یک وب‌سایت حرفه‌ای با کاربران متعدد، بسیار مهم است که بتواند از اطلاعات مهم آن‌ها از جمله اطلاعات شخصی، کارت‌های بانکی، تراکنش‌ها و... محافظت کند. داشتن گواهی SSL این محافظت را تضمین می‌کند. گوگل نیز اکنون داشتن این گواهی را به‌عنوان یکی از الگوریتم‌های اساسی در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد. به همین دلیل است که داشتن گواهی SSL برای یک وب‌سایت بسیار مهم بوده و می‌تواند منجر به جلب‌اعتماد مشتریان شود. برخی از شرکت‌های خرید هاست امکان دریافت این گواهی را نیز برای مشتریان خود فراهم می‌کنند.

8.بک‌آپ‌گیری

تهیه نسخه‌های پشتیبان برای یک وب‌سایت از اهمیت بالایی برخوردار است و معمولاً وب‌سایت‌های بزرگ این کار را به‌صورت مرتب انجام می‌دهند. اما یک هاست باکیفیت و قابل‌اطمینان می‌تواند این کار را نیز در کنار میزبانی وب شما انجام دهد. درصورتی‌که اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ داده و یا وب‌سایت شما مورد حمله هکرها قرار گیرد، داشتن نسخه‌های پشتیبان به شما در تسریع حل مشکل کمک می‌کند. معمولاً بهترین هاست برای خرید، گزینه‌ای است که این خدمات را نیز به مشتریان ارائه داده و صاحبان وب‌سایت دیگر لازم نیست خودشان به فکر تهیه نسخه‌های بک‌آپ باشند.

جمع‌بندی

در این مطلب، هرآنچه را که برای راه‌اندازی وب‌سایت و خرید هاست مناسب برای آن لازم است بدانید، بررسی کردیم. آنچه که در زمان انتخاب سرویس‌های هاستینگ اهمیت دارد، این است که تنها به دنبال خرید یک سرویس میزبانی ارزان نباشید. مزایا و فاکتورهایی که در این مطلب برای خرید یک سرویس هاست معتبر بررسی کردیم، خود به‌تنهایی می‌توانند به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های شما کمک کنند؛ بنابراین، پس از آن که سایت خود را راه‌اندازی کرده و به دنبال خرید بهترین ‌هاست باکیفیت بودید، موارد گفته شده را در نظر بگیرید.