شناسه خبر : 45284 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

گرمایش سالن گلخانه با گرماتاب

تامین گرمایش مطلوب و بهینه با راندمان بالا و صرفه جویی در مصرف سوخت، یکی از مهمترین چالش‌های صاحبان گلخانه میباشد.

رپرتاژ آگهی:  بهره مندی و تجهیز گلخانه‌ها با تکنولوژی‌های نوین، میتواند نقشی مهم و کلیدی در تحقق این مهم باشد. در این مقاله سعی میکنیم در خصوص بهترین روش تامین گرمایش این نوع سالن‌ها مطالبی به صورت مختصر ارایه نمایم.

انتقال گرمایش تابشی مفهومی است که شاید بسیاری از فعالان در بخش کشاورزی با آن ناآشنا باشند. چرا که بسیاری از گلخانه‌داران استفاده از روش های سنتی تامین گرمایش را در دستور کار خود دارند و ممکن است اقدامی به منظور اخذ اطلاعات در مورد سامانه های نوین تامین گرمایش نداشته باشند.  در صورتی که علاوه بر موضوعات مربوط به کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی های حاصل از آن،  تاثیر تامین دمای مطلوب در گلخانه به منظور کسب بهترین نتایج کشت میباشد.

گرمایش سالن گلخانه با گرماتاب

استفاده از بهترین بخاری گازی گلخانه میتواند گرمای خورشید را شبیه‌سازی کرده و رشد گیاهان را تسریع نماید. گلخانه داران در طول سالیان گذشته به این نتیجه رسیده‌اند که این دستگاه‌ها از جنبه‌های مختلفی برای گلخانه‌ها مفید میباشد. در این رابطه و جهت اخذ اطلاعات تکمیلی میتوانید به کاتالوگ گرماتاب مراجعه نمایید.

سیستم گرماتاب با چیدمان و طراحی مناسب و استقرار و راه اندازی درست آن، می‌تواند مزایای متعددی را نسبت به سیستم‌های گرمایشی قدیمی و سنتی ایجاد نماید. کاهش آفات در گلخانه به جهت انتخاب سیستم گرمایش بر اساس انتقال حرارت تابشی نیز اثبات گردیده است.

کاهش بیماری‌ در تامین گرمایش گلخانه با گرماتاب

کاهش انواع بیماری‌ گیاهان در گلخانه، با کنترل سه عامل از میزبان، عامل بیماری و همچنین محیط امکان پذیر میباشد. به صورتی که میزبان همان گیاه یا قسمتی از گیاه میباشد. عامل بیماری هم یک عامل مانند ویروس، باکتری، قارچ و  غیره بوده و عامل محیط هم وجود شرایطی جهت انتشار انواع بیماری‌ میباشد. با استقرار و راه اندازی بخاری گلخانه ای گرماتاب، میتوان از پراکندگی و انتشار بیماری‌ها جلوگیری نمود. در حقیقت با کترل چرخه انتشار بیماری با جابجا نشدن هوا ، میتوان احتمال گسترش بیماری را کاهش داد.

گرمایش سوله صنعتی

گرمایش سوله صنعتی

یکی از موضوعات مهم در کارگاهها و سوله های صنعتی نحوه تامین گرمایش در ایام سرد سال میباشد. ورود و خروج مکرر پرسنل و حمل و نقل مواد اولیه و محصولات ساخته شده منجر به باز و بسته شدن متعدد درب‌های سالن میگردد. حجم هوای بالا و عدم نیاز به تامین گرمایش کل مساحت سالن موضوعی است که تامین گرمایش در این نوع فضا هار دشوار مینماید. استفاده از گرماتاب گازی یو شکل در انواع مدلها و ظرفیت های حرارتی و با طول‌های مختلف در سوله های صنعتی که دارای  ارتفاع نسبتا بلندی میباشد بسیاری از مشکلات فوق را حل نموده است. در صورتی که در سالنهای صنعتی جرثقیل وجود داشته باشد گرماتاب به صورت زاویه دار و زیر ریل جرثقیل و در غیر اینصورت به صورت آویز از سقف در سالنها و کارگاهها مستقر میشوند. نصب و راه اندازی توسط کارشناسان فنی  نمایندگی گرماتاب به صورت رایگان صورت میگیرد.

گرمایش سالن ورزشی

همانطور که میدانیم سالن‌های ورزشی در طول شبانه روز، استفاده موقت و غیر دایمی دارند. از اینرو با  نصب انواع گرماتاب میتوان با حداقل مصرف انرژی و راندمان بالا تامین گرمایش را میسر نمود. با توجه به تامین گرمایش از طریق انتشار امواج مادون قرمز یا تابشی در محیط، میتوان در مدت زمان کوتاهی ، چتر حرارتی را در نقاط نزدیک به کف ایجاد نمود. عدم روشن بودن دستگاه گرماتاب در ساعات و روزهای تعطیل، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف گاز و برق را  نسبت به روشهای تامین گرمایش دیگر مانند یونیت هیتر و موتورخانه مرکزی ایجاد مینماید.

ایجاد آسایش دمایی در دمای هوای پایین‌تر، موجب میشود ورزشکاران با هوای خنک تر همان احساس گرمای مطلوب را داشته و با نشاط بیشتری فعالیت نمایند. همچنین عدم جابه جایی هوا از انتشار گرد و غبار و آلودگی جلوگیری در سالنهای ورزشی را جلوگیری مینماید. امکان تامین گرمایش به صورت موضعی، کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات و همچنین عدم اشغال فضای فیزیکی از مهمترین مزایای استفاده از گرماتاب در سالنهای ورزشی میباشد. ظرفیت حرارتی گرماتاب از بیست هزار کیلو کالری تا شصت هزار کیلو کالری بر ساعت میباشد.

برند ثبت شده گرماتاب که از سری تولیدات شرکت ایران مشعل میباشد منطبق با استانداردهای بین المللی و ایران بوده و با استفاده از بهترین قطعات تولید میگردد. این امر ضمن افزایش ایمنی دستگاه گاز سوز، طول عمر دستگاه را نیز افزایش میدهد.

جنس لوله‌های آتشخوار گرماتاب، استنلس استیل و یا آلومینایز میباشد که این امر موجب عدم سوراخ شدگی میگردد. شیر برقی و ایرسوییچ مشعل نیز از بهترین تولید کنندگان اروپایی همچون شرکت SIT  ایتالیا از مهمترین مزیت های گرماتاب میباشد.

بخاری فضای باز گرماتاب

بخاری فضای باز گرماتاب

از گرماتاب گازی میتوان جهت تامین گرمایش فضای باز رستورانها و ویلاها استفاده نمود. در مناطقی که امکان تامین گاز وجود ندارد میتوان از دستگاه بخاری تابشی برقی یا همان گرماتاب برقی استفاده کرد. در فضای باز ویلا ها به جهت اهمیت شکل ظاهری دستگاه، میتوان از گرماتاب دکوراتیو استفاده نمود.

عملکرد گرماتاب دکوراتیو از نظر عملکرد و قطعات مصرفی و فرایند تولید مشعل و فن، مانند گرماتاب مدل یو شکل بوده ولی از نظر  ظاهری با مدلهای مختلف گرماتاب متفاوت میباشد. گرماتاب دکوراتیو در دو رنگ مشکی و سفید و رنگ های سفارشی تولید میگردد.