شناسه خبر : 45259 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

AYMOD 2023: یک مهمانِ تازه پس از سال‌ها

شهر استانبول، از ۳۴ سال پیش، میزبان رویداد AYMOD است؛ رویدادی که امروز می‌توان آن را «بزرگترین نمایشگاه کفش اروپا» نامید.

رپرتاژ آگهی: رویداد بین‌المللی AYMOD نمایشگاهی است که هر سال در دو نوبت، میزبان تولیدکنندگان، فعالان و علاقه‌مندان حوزه‌ی مد در زمینه‌ی کفش و کالاهای چرمی است. حاضران در این رویداد با تمرکز بر اصولی مثل خلاقیت، زیبایی و حفاظت از محیط زیست، جدیدترین روندهای بازار کفش و محصولات چرمی دنیا را با محصولات خود، به نگاه بازدیدکنندگان می‌رسانند. این رویداد، سکوی تجاری منحصربه‌فردی در حوزه‌ی مد است که مبتنی بر فناوری‌های روز، محصولاتی از سراسر جهان را گرد هم می‌آورد.

AYMOD ۲۰۲۳ هفتادمین دوره از این نمایشگاه بود که ۶ تا ۹ سپتامبر امسال (۱۵ تا ۱۸ شهریورماه) در مرکز نمایشگاهی CNR کشور ترکیه برگزار شد. در طول ۴ روز برگزاری این رویداد، بیش از ۴۷۰ تولیدکننده، در فضایی به گستره‌ی ۶۰هزار متر مربع میزبان ۳۰.۰۰۰ بازدیدکننده از ۹۰ کشور بودند. در این دوره از AYMOD طراحان  خلاق ۳۵ کشور جهان حاضر بودند تا هر یک سهمی از بازار کالاهای چرمی بین‌المللی را به خود اختصاص دهند.

درسا

اما شرکت‌کنندگان AYMOD امسال، در میان راهروهای نمایشگاه و غرفه‌های همیشگی، با یک شگفتی روبه‌رو شدند: غرفه‌ای با معماری و رنگ‌بندی خاص و چشم‌نواز که آن‌ها را به سفری ماجراجویانه و بلندپروازانه فرامی‌خواند. سفری از میان  رنگ‌های زرد و سیاه و پترن‌های گرافیکی، برای رسیدن به محصولاتی زیبا و متفاوت. در بدو ورود به غرفه، چشم‌های مراجعان به دیواره‌ای تصویرنما می‌افتاد که روایت سیر و سفری غنی را، از گذشته تا آینده، به تصویر می‌کشید. این غرفه‌ی خاص، متعلق به مهمانی بود که پس از سال‌ها، در تابستان امسال به AYMOD پا گذاشته بود؛ مهمانی که چشم‌های شرکت‌کنندگان رویداد به او دوخته شده بود: 

«دُرسا».

3

برند درسا در راستای جایگاه‌سازی بین‌المللی و کسب سهم بیشتری از این بازار، در AYMOD 2023 حضور پیدا کرد تا در آن سوی مرزهای ایران، بروز و ظهوری  پررنگ‌تر از پیش داشته باشد. رویکردی معمارانه در طراحی غرفه، در کنار محصولاتی چشم‌نواز، تجربه‌ای جدید را به مخاطبان درسا در این نمایشگاه منتقل کرد؛ مخاطبانی که اغلب از فعالان و صاحبان صنایع جدی صنعت چرم دنیا بودند و برای نخستین بار جلوه‌هایی مدرن و در عین حال مبتنی بر سنت، از فرهنگ و مد معاصر ایران را از نزدیک می‌دیدند.

2

شعار YOU HAVE IT که بر یکی از دیواره‌های غرفه نقش بسته بود، از اصلی‌ترین رویکردهای برند درساست. جمله‌ی کوتاهِ «در تو هست» به مخاطب می‌گوید در وجود تو چیزی هست که تو را شایسته‌ی احترام می‌کند. نه فقط این جمله، بلکه تک‌تک اجزای غرفه گویای این احترام ذاتی برند درسا به مخاطبانش بودند.

اجرای زنده‌ی «دیو» نقطه‌ی تمایز دیگر درسا در این رویداد بود. حضور دیوِ درسا به عنوان شخصیت نمادین «سرزمین دال» در غرفه‌ی این برند، کوششی بود برای یک ارائه‌ی هنری و غیرکلیشه‌ای از برندی ساختارشکن و چارچوب‌گریز. این «دیو» با شمایلی خاص، یادآور مفاهیمی مثل اصالت، انعطاف و ظرافت بود و توجه و تحسین شرکت‌کنندگان مختلف نمایشگاه را در پی داشت. 

11

درسا به عنوان یک برند ایرانی، وظیفه‌ای فراتر از مرزهای ایران برای خود تعریف کرده است: ارائه‌ی تصویری از یک سبک زندگی نوین ایرانی در سراسر جهان با تاکید بر خلاقیتی مدرن که ریشه در سنتی اصیل دارد. حضور در رویداد AYMOD 2023  گامی بزرگ در این مسیر بین‌المللی بود؛ اما درسا خود را متعهد به برداشتن گام‌های بعدی می‌داند؛ گام‌هایی نه فقط به آن سوی مرزها؛ گام‌هایی به آینده. 

1

https://www.dorsa.net

https://instagram.com/dorsaofficial?igshid=MzRlODBiNWFlZA

https://t.me/D_developer