شناسه خبر : 45202 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هدفون یا ایرباد؟ کدام یک بهتر است؟

هدفون و ایرباد از جمله مهم‌ترین وسایل جانبی موبایل هستند که مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می‌گیرند.

 اصلی‌ترین سؤال که در هنگام خرید هدفون بلوتوثی یا ایرباد پیش می‌آید، این است که هدفون بخرم یا ایرباد؟ کدام یک بهتر است؟ برای پاسخ به این سؤال علاوه بر مقایسه این دو محصول از جوانب مختلف، باید سلیقه و کاربرد مورد استفاده خود را نیز مد نظر قرار دهید. برخی از برندهای این محصولات مثل هدفون کینگ استار یا ایرباد بلوتوثی هایلو آنقدر تنوع و کیفیت بالایی دارند که می‌توانند به راحتی در گزینه خرید شما جای بگیرند. برای اینکه بدانید کدام محصول و برند برایتان مناسب بوده تا پایان این مطلب با سارگوتاپ که نمایندگی شرکت داده پرداز متین در اصفهان را عهده‌دار است، با ما همراه باشید.

مقایسه تفاوت‌های مهم هدفون و ایرباد

مقایسه تفاوت‌های مهم هدفون و ایرباد

نمی‌توان با یک کلمه پاسخ سؤال هدفون یا ایرباد، کدام یک بهتر است؟ را داد. هر کدام از این دو محصول معایب و مزایایی دارند که باید با مقایسه آنها و در نظر گرفتن خواسته‌های خود، گزینه مناسب‌تر را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی مهم‌ترین عواملی که می‌تواند شما را در انتخاب و خرید این محصولات یاری کند، می‌پردازیم.

کیفیت صدای هدفون و ایرپاد

به طور کلی هدفون‌ها کیفیت بالاتری نسبت به ایربادها دارند. البته این به معنای صدای بی‌کیفیت در ایرپاد نیست. بلکه هدفون‌ها بیس و تمام فرکانس‌های صوتی را به خوبی ارائه می‌دهند. یکی دیگر از عواملی که موجب می‌شود تا کیفیت صدایی که در هدفون می‌شنوید بالاتر باشد، این است که چون هدفون‌ها تمام سطح گوش را می‌پوشانند، در عایق‌بندی صداهای محیط، بهتر عمل کرده مانع ورود صداهای اطراف می‌شوند. البته برخی از مدل‌های ایرباد بلوتوثی هایلو و کیو سی وای که در رده قیمتی بالاتر جای دارند، صدای بسیار عالی نیز ارائه می‌دهند.

ویژگی‌های ظاهری هدفون و ایرباد

ویژگی‌های ظاهری هدفون و ایرباد

با یک نگاه به هدفون و ایرپاد بلوتوثی در می‌یابید، مهم‌ترین تفاوت ظاهری آنها در ابعاد و اندازه است. اگر قصد دارید تا در بیرون از منزل، مسیر خانه تا محل کار و مسافرت از این وسیله جانبی استفاده نمایید، پس ایرباد به دلیل قابل حمل بودن گزینه بسیار مناسبی است. همچنین در هنگام ورزش کردن هدفون باعث می‌شود تا اطراف گوش شما عرق کند و احساس سنگینی در گوش خود داشته باشید، بنابراین ایرباد برای ورزش و پیاده‌روی نیز کاربردی‌تر است.

عمر باتری هدفون و ایرباد

بیشتر ایربادها به طور متوسط حدود ۶ ساعت قابلیت کار کردن دارد. البته با در نظر گرفتن شارژ کیس ایرباد، این زمان به طور میانگین به ۱۵ ساعت نیز افزایش پیدا می‌کند. درست است که مدت زمان عمر باتری برای ایرپاد کم نیست اما اگر با هدفون مقایسه شود متوجه می‌شوید عمر باتری هدفون بسیار بالاتر است. در برخی از مدل‌ها، هدفون تا ۳۰ ساعت هم می‌تواند برایتان قابل استفاده باشد. هدفون‌های کینگ استار تنوع ظاهری و قیمتی بسیار بالایی دادند، اگر عمر باتری برایتان مطرح است می‌توانید انواع مدل‌های این برند را انتخاب کنید.

هدفون یا ایرباد کدام یک برای بازی مناسب‌تر است؟

هدفون‌ها به دلیل اینکه روی گوش قرار می‌گیرند، احساس راحتی بیشتری را در هنگام بازی فراهم می‌کنند. همچنین چون به طور مستقیم با گوش در تماس نیستند و یک مانعی بین صدا و گوش وجود دارد، برای شنوایی خطر کمتری دارند علاوه بر این در هیجانات بازی، امکان افتادن ایرباد وجود دارد در حالی که هدفون به خصوص مدل پشت گوشی کاملاً فیکس است. برای گیمینگ یا بازی هدفون‌ها گزینه مناسب‌تری هستند.

برای استفاده طولانی مدت هدفون بلوتوثی مناسب‌تر است یا ایرپاد؟

برای استفاده طولانی مدت هدفون بلوتوثی مناسب‌تر است یا ایرپاد؟

از آنجا که ایرباد به طور مستقیم وارد گوش می‌شود، می‌تواند در استفاده طولانی مدت یا گوش دادن موسیقی با بلند، موجب مشکل در شنوایی شود. توصیه می‌شود برای استفاده‌های طولانی مدت از هدفون استفاده نمایید.

از نظر قیمتی هدفون مقرون به‌صرفه‌تر است یا ایرباد؟

در حالت کلی قیمت هدفون‌ها نسبت به ایربادها بالاتر هستند اما به این معنی نیست که قیمت پایین ایرباد دلیل بر عدم کیفیت آن باشد. شما می‌توانید یک هدفون خریداری نمایید که نسبت به ایرپاد بلوتوثی هایلو مدل Purfree Buds ارزان‌تر باشد. آنچه درباره قیمت عنوان کردیم، یک تعریف کلی از قیمت نسبت به کیفیت بود. به هر حال تنوع محصولات و قیمتی هدفون و ایرباد آنقدر متنوع است که شما به راحتی می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود مناسب‌ترین محصول را خریداری نمایید.

بهترین برندهای هدفون و ایرباد

هدفون و ایرباد تنوع برندی بالایی دارند اما اگر بخواهیم نسبت کیفیت به قیمت را در هنگام خرید این محصولات فاکتور قرار دهیم، می‌توان به برندهای معروف و پراستفاده‌ای مثل کیو سی وای، هایلو، کینگ استار، انرجایزر و سیبراتون اشاره کرد.

کلام پایانی

در این مقاله عنوان کردیم که برای اینکه بدانید هدفون بهتر است یا ایرپاد، باید ویژگی‌های هر کدام و نیاز خود را مورد بررسی قرار دهید. مثلاً برای استفاده طولانی مدت هدفون مناسب بوده در حالی که اگر هدف از خرید این وسیله جانبی استفاده در فضای بیرون یا ورزش کردن است، بنابراین باید ایرباد را انتخاب کنید.

شرکت سارگوتاپ نمایندگی متین اصفهان پخش و توزیع انواع لوازم صوتی و محصولات جانبی موبایل و کامپیوتر را بر عهده دارد. انواع هدفون‌ها و ایربادهای این شرکت از برندهای معروف و پرطرفدار بوده که با قیمتی مناسب و گارانتی شرکت داده‌پرداز متین به فروش می‌رسند. شما می‌توانید برای خرید هدفون بلوتوثی و ایرباد به صورت حضوری و اینترنتی به سارگوتاپ کنید.