شناسه خبر : 45193 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

محمد حسن کرباسیان در گفت و گو با دنیای اقتصاد مطرح کرد

" دکا پست" آماده خلق تحولی بزرگ در خدمات پستی ایران

هرچند در تمام سال‌های گذشته، بخش مهمی از خدمات پستی و ارسال و تحویل مرسوله صرفا در چارچوب خدمات شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان شرکتی دولتی تعریف و اجرایی شده اما در سال‌های اخیر تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه خدمات پستی نیز کار خود را آغاز کرده و تلاش بر شکستن انحصار دولتی در ایران را در این حوزه داشته‌اند.

" دکا پست" آماده خلق تحولی بزرگ در خدمات پستی ایران

شرکت تازه تاسیس، دکا پست جدیدترین عنوانی است که در این حوزه فعالیت‌‌های خود را آغاز کرده و قصد دارد، سهم بخش خصوصی در این عرصه مهم را افزایش دهد. محمد حسن کرباسیان – مدیرعامل شرکت دکاپست – در گفت و گو با دنیای اقتصاد از اهمیت آغاز فعالیت‌های جدید در حوزه پستی می‌گوید و معتقد است این شرکت می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، کیفیتی از خدمات پستی را مردم ایران ارائه دهد که تاکنون در ایران کمتر به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه جهان نوع جدیدی از خدمات پستی را در سال‌های گذشته تجربه کرده، تشریح کرد: خدمات مربوط به ارسال و تحویل مرسوله پستی با تغییر و تحولات و پیشرفت فن آوری و مدرن شدن خدمات، نه تنها در پست متوقف نشده که همپای این پیشرفت و توسعه به سوی رشد و توسعه حرکت کرده است. امروزه با پیشرفت فن آوری، خدمات پستی از دریافت مرسوله، رصد وضعیت آن، پرداخت هزینه آنلاین و در آخر تحویل نهایی بسته در چارچوبی جدید و با استفاده از خدمات آنلاین توسط اپلیکیشن دکا پست طراحی گردیده و انجام می‌شود.

2

مدیرعامل شرکت دکاپست با بیان اینکه در کرونا، نقش و سهم پست در اقتصاد جهان بار دیگر رشد پیدا کرد، گفت:‌ امروز بخش مهمی از خریدهای مردم از طریق فروشگاه‌های آنلاین و به شکل غیر حضوری انجام می‌شود و جابجایی و تحویل نهایی تمام این بسته‌ها به ارائه خدمات پستی نیاز دارد. از این رو ما معتقدیم که با وجود تمام تجربه و فعالیت‌هایی که در عرصه خدمات پستی در ایران وجود داشته، هنوز یک ظرفیت بسیار بزرگ در این حوزه خالی مانده و مردم باید از خدمات این بخش استفاده کنند و در این چارچوب، برند دکاپست یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های خود را بر روی ارائه خدماتی قرار داده که تاکنون کمتر به آن توجه شده است.

کرباسیان درباره گام نخست فعالیت‌های برند دکاپست توضیح داد: در سال‌های گذشته و پس از اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در ایران، در حوزه پست نیز دولت این مسئولیت را پیدا کرده که به شرکت‌های پستی که درخواست آغاز فعالیت در این بخش را دارند مجوزهای لازم را اختصاص دهد. این مجوزها می‌تواند در حوزه‌های درون شهری، بین شهری، کشوری و بین المللی باشد و مجوزی که برند دکاپست دریافت کرده شامل تمام این بخش‌ها می‌شود، یعنی شرکت ما می‌تواند از جابجایی مرسولات در مقاصد داخل شهرها خدمات خود را ارائه کند و در نهایت در سطح بین المللی نیز بسته‌های مشتریان را تحویل دهد، به این ترتیب می‌توان گفت که ما دارای یکی از بهترین مجوز های صادره تاکنون هستیم.

دکاپست

وی با بیان اینکه برند دکاپست خدمات خود را به شکلی ارائه خواهد داد که بیشترین مزیت برای مشتریان در نظر گرفته شود، اظهار کرد: ما در سال‌های گذشته با این چالش مواجه بودیم که متقاضیان خدمات پستی برای مثال در حوزه‌هایی مانند امنیت یا ایمنی مرسولات، کیفیت جابجایی، هزینه خدمات و زمان تحویل آن با مشکلات یا چالش‌هایی مواجه بوده‌اند. با توجه به اینکه بخش مهمی از مدیران برند دکاپست، خود سابقه سال‌های طولانی فعالیت در صنعت پست کشور را دارند، در جریان تمام این مشکلات بوده و از این رو سیاست‌های خود را به شکلی طراحی کرده‌اند که تمامی این دغدغه‌ها پوشش داده شده و خدمات به شکلی ارائه شوند که این دغدغه‌ها از تهدید به فرصت تبدیل شوند.

مدیرعامل برند دکاپست درباره دامنه خدمات پیشبینی شده این شرکت در گام نخست، اظهار کرد: طبق براوردهای صورت گرفته ما مجوز لازم برای آغاز به کار در همه شهر های ایران را داریم و در واقع ما در تمامی شهرهای بالای 30 هزار نفر کشور، الزاما دفتر فعال خواهیم داشت. از سوی دیگر با توجه به مجوز فعالیت بین المللی، ما این آمادگی را نیز داریم که در کشورهای مختلف به خصوص کشورهایی مانند کانادا و آمریکا و مناطقی مانند اروپا، آسیای شرقی و کشورهای همسایه که تعداد زیادی از مهاجران ایرانی زندگی می‌کنند فعالیت کنیم و چه برای ارسال بسته به ایران و چه برای صادر کردن آن به خارج از کشور، خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه کنیم.

2

برند دکاپست با طراحی یکی از بهترین نرم افزارهای پستی کشور شرایط ارائه خدمات پستی به فروشگاه های اینترنتی و فعالین در حوزه تجارت الکترونیک را فراهم نمود و بدینوسیله از آنها دعوت می نمائیم از خدمات ما استفاده نمایند.

کرباسیان ادامه داد: در زاویه‌ای دیگر، ما آمادگی پذیرش درخواست‌ها برای دفاتر نمایندگی برند دکاپست در سراسر کشور را نیز فراهم کرده‌ایم و اشخاص حقیقی و حقوقی که صلاحیت لازم را داشته و مدارک موردنیاز را ارائه کنند مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز مجوز فعالیت برای آنها صادر خواهد شد. از طرف دیگر سایت‌ها و مجموعه‌های فروش آنلاین که در سراسر کشور فعال شده و امروز رونق قابل توجهی دارند نیز چه برای انبارداری لجستیک و چه برای جابجایی خدمات و محصولات خود نیاز به خدماتی دارند که برند دکاپست می‌تواند با کیفیت‌ترین نوع آن را ارائه دهد. به این ترتیب ما به دنبال طراحی و اجرای خدماتی هستیم که تمام صنعت پست ایران را متحول کرده و مدلی جدید را عرضه کند.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که ما باید بر روی آن تاکید کنیم این است که برند دکاپست می‌تواند رقابت را در این بخش افزایش دهد که همین مسئله به متنوع شدن خدمات ارائه شده منجر خواهد شد و در نهایت این رقابت به نفع مردم تمام می‌شود. از این رو ما چه از متقاضیان خدمات پستی و چه از فعالان این بخش می‌خواهیم که با مراجعه به سامانه رسمی این شرکت، از خدمات ما مطلع شده و با همراهی و همکاری، مبنای ارائه خدماتی را به وجود بیاوند که تاکنون در ایران کمتر به آن توجه شده است.   

3

آدرس سایت دکاپست برای اخذ نمایندگی و اطلاع رسانی ها، dekapost می باشد.