شناسه خبر : 44682 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

لوازم یدکی تویوتا

بی شک همه هموطنان عزیز ما که از خودروی تویوتا استفاده می کنند به لوازم یدکی تویوتا نیاز خواهند داشت و به دنبال مراکزی برای خرید قطعات و لوازم یدکی اورجینال برای این خودروی محبوب هستند.

 تویوتا یکی از بهترین، محبوب ترین و معروف ترین خودروهای جهان است که توسط کشور ژاپن ساخته می شود. کارخانه خودروسازی تویوتا از سال 1937 تاسیس شده است و از آن زمان تا کنون تولیدات این کارخانه تمامی جهانیان را متحیر و مجذوب خود کرده است.

تا کنون انواع مختلفی خودرو با برند تویوتا در ژاپن تولید شده اند که این خودروها در ایران بسیار پرطرفدار هستند و انواع مختلف آنها در ایران استفاده می شوند. از محبوب ترین خودروهای تویوتا در ایران باید به تویوتا هایلوکس، تویوتا لندکروز و تویوتا پرادو اشاره کنیم که جدیدترین انواع تویوتا در ایران محسوب می شوند و پیش از آنها تویوتا کمری، تویوتا کرولا، تویوتا یاریس و ... نیز محبوب بوده اند و همچنان به ندرت در شهر رویت می شوند. با این وجود میتوان دریافت که پیدا کردن مراکز فروش یا نمایندگی لوازم یدکی تویوتا در کشور ما بسیار حائز اهمیت است.

منظور از لوازم یدکی تویوتا چیست؟

منظور از لوازم یدکی تویوتا تمامی قطعات ریز و درشتی است که برای سالم کار کردن این خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که می دانید هر برندی از اتومبیل دارای قطعات متعددی است که مجموعه آنها موجب حرکت ماشین می شوند و در صورت بروز مشکل در هر یک از آنها عملکرد اتومبیل با مشکل مواجه خواهد شد.

انواع لوازم یدکی تویوتا چیست؟

مهمترین انواع لوازم یدکی تویوتا که برای مدل های مختلف تویوتا مورد نیاز هستند و باید بر حسب مدل و نوع تویوتا تهیه شوند را میتوان از قبیل زیر در نظر گرفت:

  • قطعات بدنه خودرو

  • رینگ چرخ

  • درب خودرو

  • آینه بغل

  • کاور صندلی

  • کاور موتور

  • گلگیر

  • شلگیر

  • درب موتور

  • جلو پنجره

  • سپر

  • توری سپر

  • چراغ ترمز

  • چراغ خطر

  • چراغ جلو

  • و...

این قطعات نه تنها برای تویوتا و مدل های مختلف آن بلکه برای هر نوع خودروی دیگری نیز مورد نیاز هستند. اما نوع، مدل، طراحی و قیمت هر یک از این قطعات برای انواع مختلف تویوتا یعنی هایلوکس، لندکروز و پرادو متفاوت خواهد بود.

Shape1

لوازم یدکی تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس یکی از محبوب ترین انواع تویوتا در جهان است که در ایران نیز بسیار پرطرفدار است. این نوع تویوتا دارای کابین برای سرنشینان است و قسمت عقبی آن نیز برای حمل بار طراحی شده است و به صورت پیکاپ یا وانت مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که قسمت مربوط به سرنشین در این خودرو بزرگ و جادار است و ظرفیت یک خودروی معمولی را برای سرنشینان خواهد داشت. از این جهت هایلوکس در مشاغل مختلف کشور بسیار استفاده می شود.

ساخت ریموت تویوتا

به همین دلیل لوازم یدکی تویوتا هایلوکس باید به میزان کافی در اختیار مردم باشد و از سوی نمایندگی های مجاز و فروشگاه های معتبر قابل تهیه باشد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که لوازم یدکی تویوتا هایلوکس تنها به همین خودرو اختصاص دارد و امکان استفاده از آنها برای یک خودروی دیگر یا یک مدل تویوتای دیگر وجود ندارد.

لوازم یدکی تویوتا لندکروز

لندکروز از دیگر تولیدات شرکت بسیار بزرگ تویوتا است که در ایران به وفور وجود دارد. این خودرو بسیار بزرگ و جادار است که از استحکام و قدرت بسیار بالایی نیز برخوردار است. لندکروز را میتوان یکی از محبوب ترین خودروهای سرمایه داران تهران در نظر گرفت که برای امور مختلف مانند: مسافرت، کویر نوردی، حمل و نقل شهری و .... مناسب است.

فیس لیفت لندکروز

از آنجایی که لندکروز یک خودروی بسیار کم اصطلاک و مقرون به صرفه است، کسانی که از آن استفاده می کنند به ندرت نیاز به تهیه لوازم یدکی تویوتا لندکروز خواهند داشت. زیرا قطعات این خودرو بسیار با دوام هستند و تا زمانی که حادثه ای اتفاق نیوفتد یا از خودرو به شکل نادرست استفاده نشود به لوازم یدکی آن نیاز نخواهد شد.

Shape2

لوازم یدکی تویوتا پرادو

پرادو یکی دیگر از خودروهای تولید شده توسط شرکت تویوتا است که با لندکروز در رقابت است و از نظر جسه، شکل ظاهری و شرایط به میزان زیادی به لندکروز شباهت دارد. خودروی پرادو دارای دو نوع مختلف است و به صورت 2 در و 4 در قابل تهیه است که هر دو نوع آن با سال های تولید متفاوت در ایران موجود هستند.

ساخت سوئیچ خودرو

لازم به توضیح است که شرکت تویوتا، خودروی پرادو را به عنوان لندکروز پرادو معرفی کرده است زیرا این مدل نیز همانند انواع دیگر لندکروز برای آفرود، صحرا نوردی و سفر بسیار مناسب است. لوازم یدکی تویوتا پرادو برای مدل های مختلف آن متفاوت هستند و هر کسی باید بر حسب سال تولید خودرو، مدل آن و سایر مشخصاتش به خرید لوازم یدکی تویوتا بپردازد.

قیمت لوازم یدکی تویوتا

قیمت لوازم یدکی تویوتا در انواع مختلف ذکر شده در فوق بالا است و برای خرید کوچک ترین قطعات و انواع لوازم یدکی مربوط به انها باید هزینه قابل توجهی را در نظر گرفت. قیمت لوازم یدکی تویوتا هایلوکس، پرادو و لندکروز در خصوص برخی از انها تقریبا یک بازه و محدوده مشابه دارند اما برخی از قطعات آنها تفاوت قیمت زیادی خواهند داشت.

تاثیر نرخ ارز در قیمت لوازم یدکی تویوتا

نرخ ارز به میزان بسیار زیادی در قیمت لوازم یدکی تویوتا و سایر خودروهای وارداتی موثر واقع می شود. به همین دلیل دارندگان خودروی تویوتا باید حتما برای خرید لوازم یدکی آن به نرخ ارز توجه داشته باشند زیرا با افزایش قیمت ارز و دلار هزینه مربوط به این قطعات نیز بالاتر می رود و باید برای خرید انها هزینه بیشتری پرداخت کرد.

آیا لوازم یدکی تویوتا در ایران به راحتی پیدا می شود؟

با توجه به اینکه تویوتا از خودروهای محبوب ژاپنی موجود در ایران است خوشبختانه قطعات آن به راحتی در کشور پیدا می شوند و دارندگان این برند خودرو میتوانند به راحتی از طریق فروشگاه های معتبر به خرید قطعات و لوازم یدکی این خودرو بپردازند و در این زمینه جای هیچ نگرانی نیست.

در این فروشگاه ها معمولا قطعات انواع مدل های جدید و قدیمی تویوتا موجود هستند.

سخن پایانی

لوازم یدکی تویوتا را از فروشگاه های آنلاین و یا حضوری بسیار معتبر خریداری کنید تا قطعات اصل و اورجینال که کیفیت کافی دارند در اختیار شما عزیزان قرار داده شوند و با قیمت مناسب این قطعات در اختیار شما قرار گیرد. زیرا برخی از فروشگاه های نامعتبر لوازم یدکی تویوتا را با نرخ بسیار گران و خارج از محدوده تعیین شده به مردم می فروشند. خودروی تویوتا در انواع مختلف آن از با دوام ترین و بهترین اتومبیل ها به حساب می آید که هزینه های بلند مدت شما را به میزان زیادی کاهش می دهد و اگر به خوبی از آن مراقبت کنید تا سالیان سال همراه شما خواهد بود و هیچ اتومبیلی قادر به رقابت با آن نخواهد بود.