شناسه خبر : 44667 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ستاد ایران، سامانه تدارکات دولت چه امکاناتی ارائه می‌دهد؟

سامانه تدارکات دولت، با دو هدف شفاف‌سازی در معاملات دولتی و جلوگیری از هرگونه فساد در معامله، راه اندازی شده است.

ستاد ایران، سامانه تدارکات دولت چه امکاناتی ارائه می‌دهد؟

 عملکرد این سامانه به گونه‌ای است که دستگاه‌های ذیربط می‌توانند به راحتی فرایندهای معاملات از جمله مناقصه و مزایده‎ها را رصد کرده و از بروز هرگونه تخلف جلوگیری کنند. به طور کلی می‌توان گفت سامانه مناقصات تدارکات الکترونیکی دولت ، در سه حوزه مختلف خدمات خود را به فعالان اقتصادی ارائه می‌دهد.

برگزاری مناقصه، برگزاری مزایده و برگزاری خرید‌های جزئی و متوسط، سه گروه از فعالیت این مجموعه است که می‌توانید با توجه به شرایطی که دارید در هر یک از زمینه ها، فعالیت خود را آغاز و به عنوان مناقصه گر و مزایده گر در معاملات شرکت کنید. در ادامه شما را با امکانات سامانه ستاد ایران بیشتر آشنا خواهیم کرد.

برگزاری مناقصه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سامانه تدارکات دولت، برگزاری مناقصه است. با انتخاب بخش مناقصه، فهرستی از مناقصه‌ها را خواهید دید. با توجه به مهارت و کسب و کاری که دارید، مناقصه مورد نظر را انتخاب و بر روی شماره فراخوان آن کلیک کنید. در صفحه جدید اطلاعات کاملی در مورد مناقصه مورد نظر را دریافت خواهید کرد. در بخش اول اطلاعاتی همچون شماره مناقصه، نوع برگزاری آن که می‌تواند تک مرحله، دو مرحله، عمومی و محدود باشد، درج شده است. همچنین نام استان و شهر اجرای مناقصه و موضوع مناقصه به طور کامل شرح داده شده است.

در بخش بعدی اطلاعات کاملی در خصوص مناقصه گزار را مشاهده خواهید کرد که نام دستگاه اجرایی به عنوان مناقصه گزار، کد پستی و آدرس آن برای اطمینان کامل درج شده است.

بخش بعدی مربوط به تامین اعتبار است که شما باید به عنوان مناقصه‌گر برای تضمین شرکت در مناقصه نوعی از ضمانت را ارائه دهید. تضمین می‌تواند ضمانت نامه بانکی، فیش بانکی، ضمانت نامه غیر بانکی، اوراق مشارکت و وثیقه ملکی باشد. شما باید با توجه به مبلغ در نظر گرفته شده برای ضمانت، نوع ضمانت را انتخاب کنید.

بخش مهم دیگر قسمت مناقصه، اطلاع‌رسانی در خصوص زمان مناقصه است. شما می‌توانید در زمان مشخص شده اسناد را دریافت و در زمان تعیین شده آن‌ها را ارسال کنید.

بخش بعدی مربوط به اسناد مناقصه است که باید آن‌ها را دانلود، مطالعه و بارگذاری کنید. نکته مهم این است که اسناد ارسالی باید دارای امضای الکترونیکی باشند تا مورد تایید قرار گیرند.

برای دریافت آگهی های مناقصه ستاد ایران کلیک کنید.

برگزاری مزایده

خدمت دیگر سامانه تدارکات دولت، برگزاری مزایده است. با انتخاب بخش مزایده، با جدولی روبه رو می‌شوید که انواع مزایده را با اطلاعات کامل توضیح داده است. با بررسی عناوین، موضوع مورد نظر را انتخاب کنید و با با کلیک بر روی شماره مزایده وارد صفحه جدیدی شوید.

در صفحه جدید بخش‌های مختلفی وجود دارد که اطلاعات کاملی در خصوص مزایده را ارائه می‌دهند. در بخش اول شماره و کد مزایده، عنوان مزایده، نوع برگزاری مزایده و دستگاهی که به عنوان مزایده گذار، مزایده را برگزار می‌کند، درج شده است.

 در بخش بعدی اطلاعات زمانی را می‌توانید مشاهده کنید. تاریخ و ساعت دریافت اسناد، ارائه پیشنهاد، بازگشایی و اعلام برنده مشخص شده است.

بخش بعدی مربوط به اطلاعات اسناد است که باید آن‌ها را دانلود و در زمان مشخص شده آن‌ها را ارسال کنید. در خصوص اطلاعات مالی نیز اطلاعات مربوط به پرداخت ودیعه و حساب‌ها را می‌توانید مشاهده کنید.

برگزاری خرید جزئی و متوسط

بخش دیگر سامانه تدارکات دولت خرید جزئی و متوسط است. با کلیک بر روی این قسمت می‌توانید نیازمندی‌ها را مشاهده کنید. نام دستگاهی که خریدار است، نام استانی که اقلام و کالاها باید ارسال شوند، نوع کالا و خدمات مورد نیاز، کاملا شرح داده شده است. شما می‌توانید به عنوان تامین کننده کالا و ارائه دهنده خدمات، در این قسمت از سامانه فعالیت کنید.

سخن پایانی

با توجه به خدمات و امکاناتی که سامانه تدارکات دولت ارائه می‌دهد، شما باید آگهی‌های مربوط به مزایده‌ها و مناقصه‌ها را در زمان کوتاهی دریافت کنید. سایت ارتباط گستران هزاره به عنوان یک پایگاه مهم در زمینه جمع آوری آگهی‌های مناقصه و مزایده، می‌تواند در مدت زمان کوتاهی آگهی‌های مزایده و مناقصه در سراسر کشور را جمع آوری و در سایت قرار دهد.

دریافت آگهی‌ها از طریق ایمیل و اپلیکیشن از جمله خدمات مهم این مجموعه به کاربران است. در میان آگهی‌های منتشر شده، با انتخاب مناقصه و مزایده مورد نظر، می‌توانید اسناد آن‌ها را نیز از سایت ارتباط گستران هزاره دریافت کنید.